خبرگزاری کار ایران

جهانگیر هدایت خبر داد:

بوف کور به کره‌ای ترجمه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۷۲

رییس دفتر صادق هدایت از انتشار بوف کور به زبان یونانی و مذاکره درمورد انتشار این رمان به زبان کره‌ای خبر داد.

ایلنا: پس از ترجمه رمان مشهور بوف‌کور به 25 زبان و انتشار آن در کشورهای مختلف جهان، به تازگی ترجمه‌ی یونانی بوف کور در کشور یونان به چاپ رسیده است.

جهانگیر هدایت ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: اخیرا یک نسخه از «بوف کور» به زبان یونانی، توسط مترجم برایم ارسال شده است. با این حساب؛ زبان یونانی بیست و ششمین زبانی‌ست که آثار صادق هدایت به آن ترجمه و منتشر شده.

هدایت؛ همچنین ضمن بیان این مطلب که قانون کپی‌رایت ناشران و مترجمان خارجی را به کسب اجازه از دفتر صادق هدایت ملزم می‌کند، افزود: اخیرا نیز یک استاد از کشور کره با من تماس گرفته و از من اجازه‌ی ترجمه و انتشار بوف کور به زبان کره‌ای را گرفته است. این مترجم هم متعهد شده که بلافاصله پس از انتشار کتاب، یک نسخه از آن را برای من بفرستد.

رییس دفتر صادق هدایت در ادامه درمورد مسابقه داستان نویسی صادق هدایت نیز گفت: برگزیدگان دوره‌ی قبل، اواخر سال گذشته معرفی شدند و آثار برگزیده طبق معمول، برای فصل‌نامه‌ی «بررسی کتاب» در آمریکا فرستاده شده و به زودی در این نشریه به چاپ می‌رسد.

وی درمورد دوره‌ی جدید از این مسابقه نیز اظهار داشت: به تازگی پوستر دوره‌ی جدیدم مسابقه‌ی صادق هدایت را نیز منتشر کرده‌ایم که درحال توزیع در سراسر کشور است. اخبار بعدی راجع به آمار و ارقام، و کم و کیف جایزه‌ی امسال را نیز متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

ضمنا مقررات دوازدهمین دوره جایزه ادبی صادق هدایت1392 در موارد زیر فراخوان شده است:

_ هر نویسنده می‌تواند فقط یك داستان كوتاه منتشر نشده خود را برای شركت در مسابقه ارسال كند.

_ داستان ارسالی نباید از هزار كلمه كمتر و از چهار هزار كلمه بیشتر باشد وبه 2 روش قابل ارسال است:

الف) ارسال به ایمیل دفتر هدایت jahangirhedayat@gmail.com

ب) ارسال به صندوق پستی 365-19585 به نام دفترهدایت. داستان‌هایی كه به طریق پستی ارسال می‌شوند لازم است بریك روی صفحه به صورت تایپ شده و در چهارنسخه فرستاده شوند.

_ نویسندگانی كه در این مسابقه شركت می‌كنند لازم است توجه كنند تا تعیین برندگان و نیز انتخاب داستان‌ها برای چاپ در مجموعه آثار برگزیده از درج داستان ارسالی خود در كتاب‌ها، نشریات و سایت‌های اینترنتی یا ارسال برای مسابقه داستان‌نویسی دیگر خودداری فرمایند. در غیر این صورت داستان فرستاده شده در مسابقه شركت داده نمی‌شود.

_ نویسندگان داستان‌ها لازم است شماره تلفن تماس _ آدرس كامل پستی _ تلفن همراه وEmail خود را همراه داستان ارسالی به صندوق پستی یا ایمیل دفتر هدایت اعلام دارند و درصورت تغییر مراتب را به دفتر هدایت اطلاع فرمایید. داستان‌هائی كه فاقد اطلاعات یاد شده باشند در مسابقه شركت نخواهند داشت.

_ ارسال داستان برای این مسابقه به این معنی است كه نویسنده در صورت انتخاب، رضایت خود را برای چاپ داستان ارسالی در مجموعه داستان‌های برگزیده اعلام داشته است. دفتر هدایت مجاز به ویرایش داستان‌ها می‌باشد. داستان‌های ارسالی مسترد نخواهد شد.

_ داستانك، داستان بدون عنوان یا نام نویسنده و یا با نام مستعار نویسنده مطلقا پذیرفته نمی‌شود.

_ مهلت ارسال آثار تا سی ام مهرماه 1392 است. داستان‌های برتر و اسامی برندگان و اهدای جوائز در مراسم بهمن ماه 1392 اعلام می‌شود. جوایز برندگان خارج از كشور به نماینده آنها اهداء خواهد شد.

_ كلیه علاقمندان و فارسی زبانان از كشورهای همسایه و دیگر كشورها می‌توانند در این مسابقه شركت كنند.

گزینش آثار و جوائز

- نام داوران در مراسم پایانی اعلام خواهد شد.

- به داستان های برگزیده به انتخاب هیئت داوران تندیس صادق هدایت یا لوح تقدیر اهداء می‌شود.

چاپ و انتشار آثار برگزیده

- دفتر صادق هدایت با همكاری مؤسسات ادبی خارج ازكشور مجموعه بهترین داستان‌های مسابقه را در خارج از كشور چاپ و منتشر می‌كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز