خبرگزاری کار ایران

«می‌نگریم و‌ می‌رویم» پس از 5 سال منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۶۹

این کتاب در سال 87 به دایره بررسی کتاب در وزارت ارشاد برای اخذ مجوز ارسال شده و نهایتا پس از گذشت 5 سال و با حذف 32 مورد از مطالب موجود در کتاب سرانجام اجازه نشر گرفته و منتشر شده است.

ایلنا: از گلاب دره تا هنگ کنگ چنان که از نامش پیدا است، به ظاهر شرح سفری است که مولف از تهران به هنگ کنگ داشته و از این رو به‌نظر می‌رسد سفرنامه‌ای است مانند دیگر سفرنامه‌ها. ولی در واقع تحقیقی است تطبیقی در قالب یک رمان که بسیاری از موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اعتقادی و مدنی جامعه ایران را با دنیای خارج موردارزیابی قرار می‌دهد.

محمد بقایی ماکان درمورد این کتاب به خبرنگار ایلنا توضیح داد: شواهدی که از زمینه‌های مذکور در این کتاب ارائه شده می‌تواند معیاری باشد برای ارزیابی دو نوع مدنیت که من به عنوان ناظری که آنها را نگریسته و گذر کرده‌ام؛ قیاسشان را با ذکر موارد متعدد به خواننده وا گذاشته‌ام تا خود از این مجمع حدیث فصل بخواند. از این رو عنوان دوم کتاب« می‌نگریم و می‌رویم» مبین همین معنا است.

وی ادامه داد: «می‌نگریم و می‌رویم» نه تنها سفرنامه تحقیقی بلکه رمانی است که مضمون اصلی آن در محور زندگی گل کمیاب شکل می‌گیرد و حیاتش از فضای دو فرهنگ و شرایط اجتماعی مختلف مفهومی متفاومت می‌یابد و این مضومون نوشته مشترک 18 فصل کتاب است، خواننده را نهایتا بر آن می‌دارد تا در علت یابی جوامع از خود رمیده و فرو مانده تامل کند.

بقایی افزود: کتاب حدودا چهار صفحه دارد و به بهای 12 هزار تومان از هفته گذشته توسط انتشارات یادآوران به ‌بازارهای کتاب عرضه شده است.

این نویسنده و پژوهشگر شناخته شدا ضمن بیان این مطلب که «از گلاب دره تا هنگ کنگ» سرانجام پس از سال‌ها تعویق و مشمول ممیزی‌های سنگین شدن به چاپ رسیده، گفت: این کتاب در سال 87 به دایره بررسی کتاب در وزارت ارشاد برای اخذ مجوز ارسال شده و نهایتا پس از گذشت 5 سال و با حذف 32 مورد از مطالب موجود درکتاب سرانجام اجازه نشر گرفته و منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز