خبرگزاری کار ایران

انتقاد معاون وزیر ارشاد از دولت:

دولت بیش از درآمد اصولی هزینه کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۴۰

دولت به خطر ساخت پالایشگاه، فرودگاه، جاده و توسعه در سازندگی کشور بیش از درآمد هزینه کرده و این سبب ترزیق زیاد پول در جامعه شده است. حجم زیاد نقدینگی دو سال دیگر هلاکت‌آور خواهد بود.

ایلنا- رشت: معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عملکرد امور مالی دولت انتقاد کرد و ابراز داشت: دولت بیش از درآمد اصولی هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، حجت الاسلام سیدعلی اکبر مسعود‌پور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء این شهر برگزار شد، وجود مشکل اقتصادی در ایران را ناشی از فقر ندانست.

وی با تاکید بر اینکه وجود مشکل اقتصادی در ایران را به خاطر اینکه دولت بیش از درآمد اصولی هزینه کرده است، خاطرنشان کرد: دولت به خطر ساخت پالایشگاه، فرودگاه، جاده و توسعه در سازندگی کشور بیش از درآمد هزینه کرده و این سبب ترزیق زیاد پول در جامعه شده است.

این مسئول، حجم نقدینگی وارد شده توسط دولت در جامعه را حدود ۵۰۰هزار میلیارد تومان عنوان کرد و متذکر شد: اگر برای این حجم از نقدینگی فرهنگسازی درستی نشود، تورم زاست.

مسعود‌پور اعتقاد دارد: اگر امروز این حجم از نقدینگی را درمان نکنیم، دو سال دیگرهلاکت آور خواهد بود، این در حالی است که در دنیای غرب جهت چاره این معضل سیستم اخذ اصولی مالیات طراحی شده و از این طریق میزان نقدینگی را کنترل می‌کنند.

وی با ابراز نا‌خرسندی از اینکه در ایران سیستم اخذ اصولی مالیات برای کنترل مالیات وجود ندارد، بیان داشت: در ژاپن وزیر تجارت و اقتصاد را ا به خاطر عدم هماهنگی در افزایش ۵ درصدی مالیات بر ارث و رسیدن آن به ۶۰ درصد به مجلس احضار کردند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاد آور شد: متاسفانه در کشورمان به نحوی از زیر چ‌تر ارز، سکه و نظایر آن به دنبال کنترل نقدینگی و بازگرداندن آب رفته به جوی آب هستند، که در خصوص صحیح یا نادرست بودن آن حرف زیاد است.

مسعود‌پور در واکنش غیرمستقیم به اظهارات برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری دوره یازدهم مبنی بر حل معضل اقتصاد ظرف مدت ۶ ماه یا دو سال آینده درصورت انتخاب شدن به این سمت، تاکید کرد: از این تئوری‌ها اصلاح ساختار اقتصادی در نمی‌آید.

به گفته وی، وقتی مقوله دو دو تا پنج تا کار‌شناس پای کار آمد، می‌گوید آقا آن دو دو تا چهار تا شما مربوط به شرایط و ضوابط خاص خودش است و شما اگر بخواهید نتیجه‌ای مطلوب را کسب کنید باید دو دو تا غیر از چهار تا شود.

این مسئول، خاطرنشان کرد: برخی استدلال می‌کنند سال‌ها حرفه من کار‌شناسی مسائل اقتصادی می‌باشد ولی این در حالی است به جای اینکه بیائیم شعار دهیم ما رابطه ایران را با غرب درست می‌کنیم، آنانی که دستشان در کار است می‌گویند دوره شوک اقتصادی که در سال گذشته پشت سر گذاشتیم بین ۲۷ تا ۳۰ درصد مربوط به بحث تحریم اقتصادی بوده است.

مسعود‌پور با طرح این سوال که ایران در کالاهای اساسی، مصرفی، واسطه‌ای و تولیدی چه قدر وابستگی به خارج از کشور داریم که حال بیائیم بگوئیم چون ما را تحریم کردند، ما دیگر مردیم، اضافه کرد: این حرف‌ها نیست و بیشتر روانی می‌باشد تا اینکه واقعی باشد.

وی، اظهار کرد: اصحاب فرهنگ برای فرهنگ سازی در این زمینه‌ها نقش و مسئولیت خیلی بیشتری دارند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از زحمات حدود ۱۱ ماه حمید حاذق نیکرو در تصدی مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به دلیل درخواست سپاه پاسداران برای بازگشت این تئورئیسین جنگ نرم به این نهاد تقدیر کرد.

در این مراسم جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و نیز تعدادی از مسئولین ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و رئیس مجمع نمایندگان گیلان وناصرعاشوری قلعه رودخانی نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی و محمد اکبر‌زاده معاون سیاسی و امنیتی استاندار حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز