خبرگزاری کار ایران

بررسی سیر تكوینی تاریخ هنر توسط محمدرضا ریاضی

کد خبر : ۸۲۹۶۵

شناسایی تاریخ هنر به عنوان الزام به خلق آثار هنری در هنر معاصر سبب شده است كه محمدرضا ریاضی از پژوهشگران باسابقه هنر، روز جمعه 31 خردادماه طی نشستی در آموزشگاه «ایده» به سخنرانی پیرامون تاریخ هنر جهان بپردازد.

ایلنا: محمدرضا ریاضی از پژوهشگران هنر كه انتشار بیش از 70 كتاب درسی و تدریس در دانشگاه‌های مختلف هنری را در كارنامه خود دارد، روز جمعه 31 خردادماه در آموزشگاه – گالری «ایده» طی نشستی سیر تكوینی تاریخ هنر جهان را بررسی می‌كند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی «ایده»؛ نویسنده كتاب‌های «فرهنگ مصور اصطلاحات هنر ایران» و «تاریخ هنر جهان» در این نشست براساس ضرورت‌های تاریخی بر سر راه هنر به بررسی ظهور جریانات و مكاتب هنری می‌پردازد.

ریاضی كه در كارنامه كاری و فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود، ریاست کتابخانه موزه ملی ایران، عضویت در شورای پژوهشی موزه ملی ایران، نماینده سازمان میراث فرهنگی در کمیته حافظه جهانی یونسکو و مدرس تاریخ هنر ایران و جهان در دانشکده‌های هنر دانشگاه تهران، الزهرا، شهید بهشتی(بنیاد ایرانشناسی)، دانشگاه هنر، مرکز آموزش عالی میرات فرهنگی، دانشگاه هنر اصفهان و... را دارد؛ دارای بیش از 70 کتاب و مقاله در مورد هنر و تمدن ایران و جهان است.

همچنین كتاب‌های فهرست نسخ خطی موزه ملی ایران، کتاب اصفهان، راهنمای موزه ملی ایران، فهرست نسخ خطی پزشکی کتابخانه‌های سازمان میراث فرهنگی، سیر پژوهش‌های فرانسویان در ایران، فرهنگ مصور اصطلاحات هنر ایران، ترجمه کتاب طرح‌های اسلامی، کتاب طرح‌ها و نقوش پارچه‌ها و لباس‌های ساسانی، آثارخانه در ایران، فرهنگ مصور نگاره‌های ورزشی، تاریخ هنر جهان و... از جمله آثار این نویسنده و پژوهشگر هنری است.

محمدرضا ریاضی در نشست بررسی «تاریخ هنر جهان»، سیر تحول هنر و رسیدن به مكاتب هنری مختلف را برای علاقمندان مرور می‌كند. این نشست ساعت 16 روز جمعه 31 خرداد ماه در آموزشگاه ایده برگزار می شود و ورود برای تمامی علاقمندان آزاد است.

آموزشگاه تخصصی «ایده» در سلسله نشست‌های با اساتید رشته‌های مختلف هنری، موضوعات عمومی هنر را به علاقمندان ارائه می‌دهد. آموزشگاه تخصصی ایده در خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، کوچه هجدهم پلاک 26 واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز