خبرگزاری کار ایران

حسین یعقوبی «تخت، بخواب!» را می‌نویسد

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۴۱

این رمان، داستان نویسنده‌ای کارمند است که بین زندگی روزمره و خلق یک شاهکار ادبی مردد است. در واقع این رمان حکایت تظاد دنیای ذهنی یک هنرمند با مناسبات و اتفاقات پیرامونی‌اش است.

ایلنا: حسین یعقوبی؛ نویسنده و مترجم که غالبا در حیطه‌ی طنز فعالیت داشته، بعد از انتشار آخرین رمانش که «امشب نه شهرزاد» نام داشت، مشغول اتمام رمان تازه‌اش است.

وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: «تخت، بخواب!»؛ داستان نویسنده‌ای‌ست که هنوز کتابی از وی منتشر نشده است، اما همواره در فکر نگارش یک شاهکار ادبی و چاپ کردن آن بوده. او یک کارمند است و سر این دوراهی مردد است که به زندگی روزمره‌ی خود ادامه دهد و یا در صدد نوشتن یک شاهکار ادبی برآید.

یعقوبی ضمن بیان این مطلب که این رمان نیز از درون‌مایه‌های طنز برخوردار است، گفت: من معمولا پیش از اینکه نگارش داستانم را شروع کنم، یک طرح کلی می‌نویسم و مرحله به مرحه و مطابق با این طرح، نوشتن را پیش می‌برم. در حال حاضر این رمان یک بار نوشته شده و می‌بایست در نگارش‌های بعدی، ویرایش‌ها و تغییرات لازم را اعمال کنم.

وی همچنین از مجموعه داستان دیگری که هنوز به ناشر نسپرده است، خبر داد و افزود: بعد از «امشب نه شهرزاد» یک مجموعه داستان نوشتم که در واقع داستان‌های کوتاه، در امتداد هم و زنجیزوار، یک داستان بلند می‌سازند. در داستان‌های این مجموعه از طنز سیاه و سورئال استفاده کرده‌ام.

این نویسنده‌ی طنز نویس اضافه کرد: هنوز این کتاب را به ناشری تحویل نداده‌ام زیرا به دنبال یک تصویرگر هستم تا برای داستان‌هام، تصویرگری کند. اما در حوزه‌ی ترجمه؛ کتابی با نام «اژدها» را که شامل 5 نمایشنامه‌ی طنز از 3 نویسنده‌ی روس و 2 نویسنده‌ی آمریکایی‌ست را به ناشر سپرده‌ام.

یعقوبی در ادامه از مجوز گرفتن کتاب «اینگونه بشر اینگونه شد» خبر داد و گفت: بعد از یکسال و نیم، بالاخره مجوز این کتاب که در واقع روایتی از وقایع جهان با یک زبان شیرین و طنزآلود است، صادر شد. اصلاحات هم خوشبختانه ناچیز بود و مشکلی ایجاد نکرد. این کتاب قرار است به زودی از سوی نشر مروارید منتشر شود.

این نویسنده و مترجم درمورد رویکردش به طنز و بهره‌گیری از این رویکرد در نوشته‌هایش، توضیح داد: طنز برای من یک ژانر نیست. بلکه یک لحن است. من به طنز اعتقاد دارم؛ اما طنزی که مطلقا فکاهه نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز