خبرگزاری کار ایران

نکوداشت سعدی شیرازی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۷۲

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از برگزاری طرح ملی «آموزگار ادب» نکوداشت استاد سخن سعدی شیرازی در سال ۹۲ در دانشگاه‌های کشور توسط این سازمان خبر داد.

ایلنا: رضا فریدزاده(رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی) اعلام کرد: دبیرخانه نکوداشت مفاخر ایران اسلامی در سال ۹۲ طرح ملی «آموزگار ادب» نکوداشت استاد سخن سعدی را در دانشگاه‌های کشور برگزار نماید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، وی گفت: سازمان دانشجویان ایران با سابقه برگزاری طرح ملی «مسیحای پارسی» با محوریت حکیم فردوسی در سال ۹۰ و «استاد بشر» با محوریت خواجه نصیرالدین طوسی در سال ۹۱، با هدف ترغیب دانشجویان به شناخت سعدی و معرفی آموزه‌های اصیل آثارش در سال جاری، اقدام به برگزاری طرح «آموزگار ادب» گرامی‌داشت سعدی کرده است.
فریدزاده ضمن برشمردن برنامه‌های این طرح ملی اعلام کرد: سخنرانی با حضور استادان برگزیده ادبیات فارسی، برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله آسیب‌شناسی زبان فارسی، توسعه زبان فارسی در دنیا، سعدی و می‌نی‌مالیسم، تولید بروشور زندگی‌نمای سعدی از تولد تا مرگ، کارگاه‌های داستان‌نویسی، بوستان و گلستان‌خوانی، نشست تحلیل کتاب گلستان و بوستان، مسابقات ملی مشاعره دانشجوی از بخش‌های مختلف این طرح است که در کشور برگزار می‌شود.
رئیس سازمان دانشجویان ایران همچنین از اعلام آمادگی ۲۰ واحد استانی جهاددانشگاهی برای اجرای این طرح ملی خبر داد.
وی در پایان ضمن دعوت از همه سازمان‌های فرهنگی کشور برای همکاری و مشارکت در این حرکت ملی، گفت: این طرح، از مهر ماه سال جاری آغاز و در اسفند ماه ۹۲ به پایان خواهدرسید.
دانشجویان و دانشگاهیان عزیز برای دریافت آگاهی‌های بیشتر، می‌توانند به پایگاه اینترنتی مفاخر ایران اسلامی به نشانی www. mafakher. net مراجعه و یا به واحد‌های مجری طرح در جهاد دانشگاهی استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سیستان و بلوچستان، صنعتی اصفهان، فارس، قم، کردستان، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز