خبرگزاری کار ایران

جایزه ادبی شهید آوینی چهار مرحله‌ای شد

کد خبر : ۹۹۲۲۳

بزرگ‌ترین دستاورد برپایی کنگره‌ها و جشنواره‌های کتاب، جمع‌آوری چالش‌ها، نقاط ضعف، قوت، احصا و دسته‌بندی آن‌ها و نیز ایجاد بستر مناسب برای برقراری تعامل میان نویسندگان و اصحاب نشر و متولیان فرهنگی است.

ایلنا: دومین کتاب سال مقاومت بین الملل اسلامی (جایزه ادبی آوینی) در چهار مرحله برگزار می‌شود. معرفی آثار راه یافته به مرحله نیمه نهایی بخش داخلی در شهریور ماه، کودک و نوجوان در مهر ماه، بین الملل در آبان ماه و معرفی آثار بر‌تر در آذرماه در کنار برگزاری نشست‌های تخصصی کلیت کار این جایزه ادبی را در دومین دوره شامل می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری این جایزه، نصرت اله صالح‌نژاد؛ دبیر اجرایی دومین کتاب سال مقاومت بین الملل اسلامی (جایزه ادبی شهید آوینی)، اظهار کرد: بزرگ‌ترین دستاورد برپایی کنگره‌ها و جشنواره‌های کتاب، جمع‌آوری چالش‌ها، نقاط ضعف، قوت، احصا و دسته‌بندی آن‌ها و نیز ایجاد بستر مناسب برای برقراری تعامل میان نویسندگان و اصحاب نشر و متولیان فرهنگی است.

دبیر اجرایی جایزه ادبی شهید آوینی افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم کنگره بین‌المللی کتاب را محدود و محصور به اختتامیه در یک روز و تعیین نفرات بر‌تر و اهدا جوایز نکنیم. بلکه پس از بررسی آثار و تعیین کتاب‌هایی که به مرحله نهایی راه یافته‌اند، فعالیت کنگره را در چهار بخش مجزا ادامه دهیم. این نشست‌ها بر اساس موضوع و مناسبت‌ها دسته‌بندی شدند.

وی ادامه داد: اولین نشست علمی ـ تخصصی به آثار داخلی اختصاص دارد. در این نشست نویسندگان و ناشران پیرامون موضوعات تخصصی به گفت‌و‌گو خواهند پرداخت. این نشست اواخر شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

صالح‌نژاد افزود: نشست دوم به دلیل ضرورت توجه به آثار کودکان و نوجوانان نهم مهر ماه همزمان با سالروز حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی به بررسی آثار این گروه اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: نشست سوم به بخش بین‌الملل اختصاص دارد و در آن کلیه نویسندگان، ناشران خارجی پیرامون موضوعات مختلف به بحث و گفت‌و‌گو خواهند پرداخت. نشست بخش بین‌المللی بیست و ششم آبان ماه سال جاری به مرحله اجرا در خواهد آمد و بخش نهایی کنگره بین‌المللی کتاب مقاومت جایزه ادبی شهید آوینی در سوم آذر ماه با معرفی نفرات بر‌تر و اهداء جوایز به کار بررسی آثار دو سالانه خود پایان خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز