خبرگزاری کار ایران

محمود آموزگار:

کسی را برای معاونت فرهنگی پیشنهاد نداده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۲۵

اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هیچ دیداری با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد نداشته و هیچ شخصی را برای انتصاب معاونت امور فرهنگی پیشنهاد نداده‌اند.

ایلنا: محمود آموزگار(دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران) خبر مبنی بر پیشنهاد برخی از مدیران سابق حوزه‌ی فرهنگ را برای انتصاب معاونت امور فرهنگی به علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد تکذیب کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: من این خبر را تکذیب می‌کنم. اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هیچ دیداری با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد نداشته و هیچ شخصی را برای انتصاب معاونت امور فرهنگی پیشنهاد نداده‌اند.

آموزگار اضافه کرد: ما تنها روی مصادیق کلی و بایدها و نباید‌های در انتخاب معاون امور فرهنگی توصیه‌هایی داشته‌ایم که پیشتر در مطبوعات و خبرگزاری‌ها اعلام شده است. ازجمله اینکه معاون امور فرهنگی باید از اهالی فرهنگ، آشنا با دغدغه‌ها و مشکلات حوزه‌های فرهنگ و نشر و قانونمند و قانون مدار باشد.

روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد نیز در گفتگو با ایلنا، خبر مذکور را تکذیب کرد.

متن خبر ارسالی به شرح زیر است:

« اتحادیه ناشران ایران هفته گذشته با وزیر فرهنگ و ارشاد دیدار و کاندیداهای خود برای معاونت فرهنگی را معرفی کردند. به گزارش خبرنگار ما در این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد از اعضای اتحادیه میخواهد که به کاندیداهای معرفی شده نمره بدهند که آنها به محمد الهیاری نمره ١٤ و به محمود برازش نمره ١٨ میدهند.اگر چه در مورد تصمیم وزیر ارشاد هنوز خبری به دست نیامده است اما این تلاش همچنان از کانالهای دیگر نیزادامه دارد. از سوی دیگر هفته گذشته دکتر محسن پرویز و سرشار نیز طی یک نامه از وزیر ارشاد خواستند تا محمد اللهیاری را به سمت معاونت فرهنگی برگزیند. به گفته یکی از اعضای اتحادیه ناشران حمید قبادی نامه مذکور را حضورا برای امضاء به بسیاری از اتحادیه ها و ناشران ارایه داده تا امضا نمایند که بعضی از انها از امضای ان خودداری کردند.

لازم به است محمد اللهیاری از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق و در حال حاضر دانشجوی دکتری دانشگاه علامه است که در دوره دکتر محسن پرویز پس از اختلاف با حمید زاده، حین گذراندن خدمت سربازی در وزارت ارشاد به ریاست اداره کتاب برگزیده شد. وی در سال 86 با حمایت و رایزنی مشایی به عنوان جوان نمونه انتخاب شد و از سوی احمدی نژاد بورسیه دکترای خارج از کشور به وی و بسیاری دیگر از طرفداران احمدی نژاد و مشایی اهدا شد که وی و از جمله بذرپاش با رایزنی با رئیس دانشگاه علامه دکترای مذکور را به دکتری داخل تبدیل کردندد. درحوزه فرهنگ و کتاب تا کنون هیچ نوشته ای از وی مشاهده نشده است.

محمود برازش برادر علیرضا برازش و دانش اموخته مهندسی کشاورزی گرایش دامپروری است. وی سالها مدیر عمل انتشارات به نشر بود که سال گذشته برکنار شد. برازش نویسنده چندین کتاب در حوزه راهنمای توریستی کشورهاست که بیشتر حاصل سفرهای خارجی پرشمار وی است. در حوزه فرهنگ به کتابهای مورد اشاره کتاب زرد گفته میشود

لازم به ذکر است اتحادیه ناشران ایرن که نام واقعی ان شرکت تعاونی ناشران آشنا است در سال ١٣٨٤ توسط محمود برازش محمود حسنی قم و معینی مشهد تاسیس شد. برگزاری بخش داخلی نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران نمایشگاه کتاب فرانکفورت و از همه مهمتر واردات کاغذ و زینک دولتی در ٨ سالی گذشته به صورت انحصاری از سوی ارشاد بر احدی این اتحادیه بوده است.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز