خبرگزاری کار ایران

مرحله نهایی مسابقات قرآن و عترت آغاز در قزوین شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۵۵

مرحله نهایی هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر كشور از امروز به صورت رسمی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آغاز شد.

ایلنا - قزوین: معاون پژوهشكده قرآن و عترت كشور گفت: مسابقه دادن در باب قرآن بر خلاف دیگر مسابقات كه تلاش برای عقب انداختن حریف و پیشی گرفتن از دیگران اولویت است، رسیدن به خدا هدف مسابقه دهندگان است.

به گزارش ایلنا، طالب تاش در مراسم افتتاحیه این مسابقات با تلاوت آیاتی از كلام وحی توسط استاد حاج فتحعلی از قاریان برجسته استان قزوین آغاز شد،افزود: انسان بعد از پیروزی در مسابقات معمولی شروع به خودنمایی می كند، اما برندگان در مسابقات قرآنی به دریای انسانیت می پیوندند و مورد تشویق فرشتگان الهی قرار می گیرند.

وی تصریح كرد: در مسابقات قرآنی نیز ممكن است مانند سایر مسابقات اشتباهاتی در داوری اتفاق بیافتد، البته آقای شهیدی پور به عنوان مسوول كمیته داوران بهترین داورهای كشور را دور هم گرد آورده اند، اما با این حال ممكن است ناخواسته، اشتباهاتی در داوری صورت گیرد، اما آن چه مسلم است داوران هیچ تفاوتی بین شركت كنندگان نمی گذارند و فضای حاكم در مسابقات قرآنی فضای دوستی و صمیمیت است.

معاون پژوهشکده قرآن و عترت كشور در پایان سخنانش از تمامی دست اندركاران و بنیان گذاران مسابقات، تشكر و قدردانی كرد.

سپس موسی خانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز طی سخنانی گفت: ایران می تواند با كمك قرآن، ابرقدرت فرهنگی دنیا باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حیدری، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین نیز ضمن خیرمقدم به شركت كنندگان افزود: این منت خداوند متعال بر بشریت است كه پیامبر(ص) را با قرآن فرستاده، قرآنی كه مملو از حكمت و معرفت و در خدمت انسان قرار گرفته است.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان كرد: شریعت مقدس اسلام در كنار رفتار ظاهری، اخلاق و سیره باطنی برای انسانیت را جزو مسائل اصلی عنوان می كند و از آن جایی كه رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید به سمت سبك زندگی اسلامی حركت كنیم، قطعاً معتبرترین منبعی كه می توانیم برای رسیدن به آن مطرح كنیم قرآن است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: دانشجویان به عنوان قشر جامعه ساز و دانشگاه به عنوان محور انسان سازی باید توجه به قرآن، حفظ، قرائت، معانی و مفاهیم آن را راهی برای رسیدن به  تعالی در زندگی قرار دهند.

حجت الاسلام حیدری تصریح كرد: قرآن برای تك تك مسائل زندگی ما برنامه دارد و آرامشی که از زندگی توام با قرآن به دست می آید در هیچ كجا پیدا نمی شود؛ اگر فرهنگ غربی بتواند یك سری آسایش هایی را تامین كند، از یك آرامش انسانی و واقعی دور است.

وی در پایان سخنان اش یادآور شد: امیدوارم روزی فرابرسد كه تنها تابلوهای قرآنی در سطح دانشگاه نداشته باشیم و تمام انسان های حاضر در دانشگاه تابلو و نمادی از قرآن باشند و علم و دین ما در رفتارمان متجلی باشد.

حجت الاسلام حبیبی، مدیر كل آموزش فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز دیگر سخنران این مراسم بود كه تصریح كرد: خداوند متعال در قرآن خودش را نشان داده  و اگر كسی بخواهد خدا را بشناسد معتبرترین منبع قرآن است.

وی ادامه داد: خدا را شاكرم كه یكی از مبانی برنامه ریزی دانشگاه ها، قرآن است و تاكنون هم تلاش های زیادی در این خصوص شده كه این مسابقات بهترین سند آن است، با این حال باز هم حق قرآن بیش از این است.

استاد شهیدی پور، مسوول كمیته داوران مسابقات قرآن و عترت نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شریف به عنوان پایه گذار و طراح مسابقات افزود: قرآن و عترت، انسان را به كعبه مقصود می رساند.

وی ادامه داد: این مسابقات همچون سال های گذشته طبق آیین نامه سراسری مسابقات قرآنی برگزار می شود و داوران حاضر هم از سطح بالایی برخوردار و دارای رتبه بین المللی هستند.

مسوول كمیته داوران مسابقات قرآن و عترت تصریح كرد: داوری در هیچ مسابقه و سطحی بدون اشتباه نمی شود و ممكن است در این مسابقات هم داوری مرتكب خطا شود كه قطعاً هیچ داوری بر خطای خود تاكید نخواهد داشت با این حال اگر هر یك از شركت كنندگان اعتراضی داشته باشند با كمال میل می پذیریم و آن را بررسی می كنیم هرچند در چنین سطحی از مسابقات امكان اشتباه بسیار نادر است.

مسابقات قرآن و عترت از امروز در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آغاز شده و پنج شنبه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز