خبرگزاری کار ایران

نفرات برتر جشنواره قرآنی مدهامتان آذربایجان شرقی تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۹۰

حضور جوانان در مساجد و فعالیت بر محور قرآن و آموزه‌های دینی موجب سلامت شخصیتی آنان شده و به تبع آن جامعه نیز که بخش عمده‌ی آن را جوانان تشکیل می‌دهند از سلامتی اخلاقی و اجتماعی برخوردار می‌شود.

ایلنا-تبریز: نفرات برتر جشنواره قرآنی مدهامتان آذربایجان شرقی همزمان با دهه فجر در مسجد نور شهرک یاغچیان تبریز تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به نقش مساجد در گسترش و به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران گفت: هراس دشمنان اسلام و انقلاب از سلاح اتمی ایران نیست بلکه هراس آنان از جوانان مسجدی و قرآنی است که می‌توانند الگویی برای جوانان جهان باشند.

علی داننده افزود: حضور جوانان در مساجد و فعالیت بر محور قرآن و آموزه‌های دینی موجب سلامت شخصیتی آنان شده و به تبع آن جامعه نیز که بخش عمده‌ی آن را جوانان تشکیل می‌دهند از سلامتی اخلاقی و اجتماعی برخوردار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اجرای طرح تربیت یک هزار حافظ قرآن در استان،‌این طرح را فرصت مناسبی برای حضور جوانان و نوجوانان در عرصه قرآنی عنوان کرد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی در دوم اسفندماه جاری در تبریز خبر داد و گفت: حضور جوانان و اصحاب فرهنگ و قرآن در این جشنواره چشمگیر است.

در این آیین از سی و دو نفر از برگزیدگان مرحله استانی جشنواره مدهامتان تجلیل شد و شهرستانهای مرند، میانه و شبستر به عنوان شهرستان‌های برتر و موفق در برگزاری این جشنواره معرفی شدند.

جشنواره قرآنی مدهامتان در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد که مرحله استانی آن با منتخبان مرحله شهرستان و حضور 120 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در هفت رشته‌ حفظ، قرائت، ‌ترتیل، اذان، صحیح خوانی اذکار نماز، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تفسیر در دو گروه سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال در آذربایجان شرقی انتخاب شدند.

جشنواره قرآنی مدهامتان، با حمایت دبیرخانه هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با مدیریت اجرایی کانون فرهنگی هنری علامه طباطبایی وکانون فرهنگی هنری شهید نهادی تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز