خبرگزاری کار ایران

انتقاد سردار حزنی در رشت:

57 هزار مسجد غیرفعال در شان جمهوری‌اسلامی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۴

وی با اشاره به فعالیت سه هزار مسجد کشور در زمینه‌های برگزاری اقامه نماز، برگزاری کلاس‌های قرآن و دیگر اقدامات فرهنگی از عدم فعالیت 57 هزار مسجد دیگر در اینگونه امورات انتقاد کرد و در شان جمهوری اسلامی ندانست.

ایلنا- گیلان: فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از وجود شصت هزار مسجد متعلق به شیعیان در کشور خبر داد و غیر فعال بودن ۵۷ هزار مسجد ایران را درشان جمهوری اسلامی ایران ندانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، سردار سید ضیاءالدین حزنی امروز چهارشنبه در جریان مراسم اختتامیه جشنواره اولین جشنواره مطبوعات فجر گیلان که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری خاتم النبیاء (ص) این شهر با اعلام وجود ۷۰ هزار مسجد در کشور، اظهار کرد: ۶۰ هزار از این مساجد متعلق به شیعیان و مابقی مربوط به اهل سنت است.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار مسجد کشور در زمینه‌های برگزاری اقامه نماز، برگزاری کلاس‌های قرآن و دیگر اقدامات فرهنگی از عدم فعالیت ۵۷ هزار مسجد دیگر در این گونه امورات انتقاد کرد و درشان جمهوری اسلامی ندانست.

به گفته وی از جمله مشکلات مسجد غیر فعال کشور می‌توان به نداشتن روحانی و امام جماعت، سیستم گرمایشی اشاره کرد و اذعان داشت: تعدادی از مساجد غیر فعال در مواقع برگزاری ختم اموات درب آن بازمی شود.

این مسئول ابراز کرد: در کشور ۶۰۰مسجد ساخته شده و یا در حال ساخت داریم و درخواست ساخت هزار و ۲۰۰ مسجد دیگر به قرار‌گاه سازندگی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارسال شده است.

سردار حزنی با ابراز ناخرسندی از کمبود مساجد در گیلان از اهالی رسانه و مطبوعات این استان در خواست کرد که در امر ترویج و گسترش مسجدسازی در گیلان تلاش و همکاری کنند.

وی وظیفه و مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را ساخت مساجد ندانست و تاکید کرد: قرار‌گاه سازندگی کوثر سپاه برای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری ساخت مساجد را در دستور کاری خود قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز