خبرگزاری کار ایران

باید از فرصت‌ها بهتر استفاده می‌کردیم؛

افشاردوست: برخورد با برزیل از بد اقبالی جوانان والیبال بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۵۱

این تیم در 8 بازی خود به 7 پیروزی با اقتدار دست یافت و تنها در یک بازی مغلوب حریف شد که آن هم در حساس ترین مرحله مسابقات بود.

دبیرکل فدارسیون والیبال با بیان اینکه برخورد با برزیل بدترین حالت ممکن برای تیم ملی والیبال جوانان در مسابقات قهرمانی جهان بود، گفت: اگر آنان با این تیم روبرو نمی‌شدند حتما به دیدار نهایی راه می‌یافتند.

به گزارش ایلنا، محمود افشاردوست افزود: عملکرد تیم ملی والیبال جوانان در مسابقات جهانی خیلی خوب بود و این تیم در 8 بازی خود به 7 پیروزی با اقتدار دست یافت و تنها در یک بازی مغلوب حریف شد که آن هم در حساس ترین مرحله مسابقات بود.

وی با بیان اینکه فدراسیون والبیال در برنامه ریزی‌های خود پیش بینی کسب یکی از مقام‌های اول تا چهارم را برای دو تیم نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کرده بود، خاطر‌نشان کرد: تیم نوجوانان موفق به کسب مقام چهارم شد، اما جوانان پنجم جهان شدند. هر چند شاگردان فرهاد نفرزاده به اهداف برنامه‌ریزی شده نرسیدند، اما این تیم عملکرد خیلی خوب و بی‌نظیری در مسابقات جهانی داشت.

دبیرکل فدارسیون والیبال به برنامه‌های تدارکاتی و پشتیبانی تیم ملی والیبال جوانان در مدت آماده‌سازی اشاره کرد و گفت: سعی کردیم تمام نیازهای این تیم را برآورده کنیم و دیدارهای تدارکاتی داخلی و برون مرزی(اردوی تدارکاتی ترکیه)برای آنها تدارک دیدیم، بنابر این چیزی کم نداشتیم.

وی تصریح کرد: قبل از اعزام نگرانی‌های در باره میزان آمادگی این تیم وجود داشت، اما در مدت برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان جهان دیدیم جوانان بر اساس برنامه کادر فنی در شرایط کاملا مطلوب ظاهر شدند و هر بازی نسبت به بازی قبل نیز بهتر شدند.

دبیرکل فدراسیون والیبال در پاسخ به این سئوال که آیا کادر فنی تیم جوانان نباید پیش بینی مرحله بعدی را می‌کردند و به گونه ای امتیاز کسب می‌کردند که به برزیل برخورد نکنند؟ گفت: با این گفته شما موافقم. در دنیای ورزش و حضور در رقابت‌های جهانی اینگونه ارزیابی‌ها لازم است و باید از کوچکترین فرصت‌ها برای ایجاد شرایط بهتر برای تیم استفاده می‌کردیم. اگر این کار را می‌کردیم شاید در رتبه‌های بالاتر بودیم، زیرا عقل سلیم حکم می‌کند که از فرصت‌ها بهترین استفاده را بکنیم اما باید این موضوع را نیز مد نظر داشته باشیم تیمی که با هدف قهرمانی پا به میدان‌های بزرگ می‌گذارد، نباید از برخورد با مانعی ترس داشته باشد.

تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان با شکست ترکیه میزبان این رقابت‌ها به مقام پنجمی دست یافت و نسبت به دوره قبل از یک رتبه افزایش پیدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز