خبرگزاری کار ایران

پس از باقی‌ماندن کشتی در المپیک؛

صالحی‌امیری: مسوولیت سنگینی پیش روی جامعه کشتی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۶۱

بی شک کشتی به عنوان رشته‌ای کهن و اساطیری، ریشه در تاریخ و فرهنگ کشورها و از جمله بازی‌های المپیک دارد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان ادامه حضور کشتی در عرصه بازی‌های المپیک را به جامعه ورزش ایران و بویژه خانواده بزرگ و افتخار آفرین کشتی ایران تبریک گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان، سید رضا صالحی امیری با ابراز خوشحالی از حفظ کشتی در بازی‌های المپیک تصریح کرد: جای مسرت و خوشحالی بسیار است که کمیته بین المللی المپیک در اجلاس اخیر خود در بوینوس آیرس و در رقابت برای ماندگاری در المپیک با دو رشته بیس‌بال و اسکواش، رای به ادامه حیات کشتی در بازی‌های المپیک داد. بی شک کشتی به عنوان رشته‌ای کهن و اساطیری، ریشه در تاریخ و فرهنگ کشورها و از جمله بازی‌های المپیک دارد. بدون شک تصور المپیک بدون رقابت‌های کشتی نیز بسیار برای دوستداران این رشته در سطح جهان سخت می‌نمود و خوشحالم با دیپلماسی فعال ورزش و از جمله مشارکت کشورهای کشتی‌خیزی چون ایران، روسیه و امریکا، کمیته بین المللی المپیک نیز در نهایت مجاب شد رای به استمرار حضور کشتی در بین رشته‌های المپیکی بدهد.

صالحی در ادامه پیام تبریک خود آورده است: بدیهی است کشتی به عنوان ورزشی ملی و آیینی که طی سال‌ها افتخارات تابناکی را برای ورزش ایران رقم زده و پهلوانان و جوانمردان بزرگی چون پوریای ولی و غلامرضا تختی را به ورزش ایران و دنیا معرفی کرده، باید با قدرت تمام به راه سرافزاری و بالندگی خود در جهان ادامه دهد. نتایج خوب و مشعشع کشتی ایران در بازی‌های المپیک لندن، مسوولیت دست‌اندرکاران و اصحاب کشتی را در جهت استمرار این موفقیت‌ها دوچندان کرده و بنده ضمن خوشحالی از این اتفاق خوب و مبارک و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راه حفظ کشتی در المپیک، بزرگی و پیروزی قهرمانان کشتی فرنگی و آزاد ایران را در رقابت‌های جهانی پیش روی بوداپست مجارستان، از خداوند منان خواستارم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز