خبرگزاری کار ایران

جهاندار مهر افشا:

مسیر سکته قلبی تا سکوی قهرمانی را پیمودم

کد خبر : ۱۲۸۱۲

برخی فکر می‌کنند ورزش پرورش اندام ورزشی با داروهای شیمیایی است که تنها جوانان باید به سراغ آن روند که این ذهنیت منطقی نیست.

ایلنا - شیراز: نایب قهرمان مسابقات پیشکسوتان پرورش اندام فارس گفت: مسئولان ورزش پیشکسوتان را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، جهاندار مهر افشا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسیر سکته قلبی تا سکوی قهرمانی را با توکل به خدا پیمودم، اظهار داشت: ورزش و توجه به سلامت جسم سن وسال نمی‌شناسد ودر هر مقطعی ضروری است.

نایب قهرمان مسابقات پیشکسوتان پرورش اندام فارس ابراز داشت: بیمارانی که مانند خود من دچار عارضه قلبی هستند هم می‌توانند زیر نظر متخصص به ورزش نگاه حرفه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه کهنسالی ارتباطی با شناسنامه افراد ندارد گفت: انسان زمانی به پیری می‌رسد که از زندگی ناامید باشد، از خدا دور شود وبا ورزش غریبگی کند.

مهر افشا اضافه کرد: انسان با هر مشغله کاری در طول شبانه روز فرصتی برای ورزش کردن به دست می‌آورد ودر این راستا تنها کوتاهی خود فرد می‌تواند باعث فاصله او با ورزش شود.

نایب قهرمان مسابقات پیشکسوتان پرورش اندام فارس در ادامه خاطر نشان کرد: برخی فکر می‌کنند ورزش پرورش اندام ورزشی با داروهای شیمیایی است که تنها جوانان باید به سراغ آن روند که این ذهنیت منطقی نیست.

مهرافشا با اشاره به اینکه نگرش‌ها نسبت به رشته ورزشی پرورش اندام باید تغییر کند، تاکید کرد: این رشته، ورزشی سالم وبا دشواری‌های خاص خود است که در هر سن وسالی می‌تواند برای افراد وسلامتی آن‌ها موثر باشد.

این مربی کشتی آلیش ادامه داد: تاثیرات ورزش کردن در تمام طول عمر در بدن باقی می‌ماند وباید به ورزش به عنوان یک سرمایه دائمی در طول زندگی خود توجه کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط ورزش حرفه‌ای در استان فارس شرایط مطلوبی است، تصریح کرد: امید است با نگاه مثبت استاندار، فرماندار، مسئولان سازمان ورزش و جوانان، دانشکده علوم پزشکی وهیات‌های مختلف ورزشی شاهد زمینه‌ای مناسب برای ورزش حرفه‌ای باشیم.

این داور کشتی در رشته آلیش در ادامه با اشاره به حمایت بیشتر از ورزش در مقاطع مختلف سنی ابراز داشت: از مسئولان انتظار دارم با حمایت از ورزش حرفه‌ای زمینه‌ای ایجاد کنند تا جوانان به جای روی آوردن به سمت تفریحات غربی به سمت شکوفایی روح وجسم خود حرکت کنند.

مهر افشا گفت: مسئولان می‌توانند با حمایت وجدی گرفتن ورزش پیشکسوتان نشاط وشادابی فراوانی در سطح جامعه ایجاد کنند.

وی در پایان با بیان اینکه خانواده نقش مهمی در تشویق افراد برای روی آوردن به ورزش دارد، اظهار کرد: من با وجود اینکه در یکی از رگ‌های قلبی‌ام فنر قرار گرفته است اما به تشویق همسرم ورزش را با جدیت دنبال کردم وفکر می‌کنم خانواده‌ها می‌توانند در تشویق افراد می‌انسال برای ورزش کردن نقش مهمی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز