خبرگزاری کار ایران

با درخشش در مسابقات آلمان و لهستان؛

عالمیان در رنکینگ جهانی 32 پله‌ صعود کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۸۴

مرد شماره یک تنیس روی میز ایران با صعود 32 پله ای در رنکینگ فدراسیون جهانی این رشته مواجه شد.

مرد شماره یک تنیس روی میز ایران با صعود 32 پله ای در رنکینگ فدراسیون جهانی این رشته مواجه شد.

به گزارش ایلنا،  پس از درخشش نوشاد عالمیان در دو تورجهانی آلمان و لهستان و راهیابی به فینال پروتور های جهان برای نخستین بار در رنکینگ بزرگسالان و امیدهای جهان 32 پله صعودکرد.

عالمیان عنوان قهرمانی امید های تورجهانی آلمان و رتبه سوم مسابقات لهستان را به خوداختصاص داد و در رنکینگ جهانی این رده سنی از رده نهم جهان به جایگاه چهارم امید های جهان صعود کرد.

نوشاد که آخرین روز های حضور خود در رده سنی امید ها را پشت سر می گذارد با کسب رنکینگ چهارم امید های جهان یک افتخار ارزشمند دیگر به کلکسیون افتخارات خود افزود تا با نامی جاودان از رنکینگ امید ها وداع کند.

وی در رنکینگ بزرگسالان جهان نیز نیز صعودی خیره کننده داشت و با صعود25 پله ای در مکان تحسین برانگیز چهلم دنیا ایستاد.

پس از اعلام رنکینگ ماه دسامبر میلادی توسط فدراسیون جهانی تنیس روی میز، آدام شرارا رئیس فدراسیون جهانی طی نامه ای کسب این موفقیت عظیم را به محمد زارع پور رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان و خانواده تنیس روی میز ایران تبریک گفت.

نیما عالمیان نیز در مسابقات تورجهانی آلمان و لهستان حضور داشت که این بهترین فرصت برای او بود تا رتبه سوم بازیکنان ایران در رنکینگ جهانی را کسب کند اما علی رغم کسب 11 امتیازاز این مسابقات موفق به تغییری در رده خود نشد و همچنان در مکان 282 جهان ایستاد.نیما در رده سنی امید نیز با دو پله سقوط در مکان 69 جهان قرار گرفت.

اما دیگربازیکنان بزرگسال کشورمان بدلیل عدم حضور در مسابقات بین المللی سقوط کردند به جزءاخلاق پسند. در رنکینگ ماه دسامبر 2012 محمدرضا اخلاق پسند با دو پله صعود رتبه262 را به خود اختصاص داد. افشین نوروزی با 4 پله سقوط در مکان 280 ایستاد. مهران احدی، میدیا لطف الله نسبی و واحد مالمیری به ترتیب با 7، 9 و 7 پله سقوط در رده های 341، 424 و 451 قرار گرفتند.

تیم ملی بانوان نیز بدلیل عدم حضور در مسابقات دارای رنکینگ سقوط کردند. ندا شهسواری بازیکن المپیکی کشورمان با 9 پله سقوط با کسب رده 509 همچنان نفر اول کشورمان در رنکینگ جهانی است. محجوبه عمرانی، پریسا صمدی و مریم صامت هر کدام با 11، 15 و 19 پله سقوط بترتیب در رده های 562، 676 و 742 جای گرفتند.

حسینی سخنگوی فدراسیون در این خصوص اعلام کرد: نوشاد پاسخ زحمات شبانه روزی خود، مربیان، خانواده، فدراسیون و تمامی کسانی که در رشد و پرورش او نقش داشتند را به خوبی داد و ثابت کرد که به حق او شایسته تمامی تعاریف است.

وی باتوجه به خروج عالمیان از رنکینگ امیدها تصریح کرد: از این به بعد عالمیان در رقابت با بزرگان جهان کار سختی پیش رو خواهد داشت.

سخنگوی فدراسیون با اشاره به افت دیگر راکت به دستان ایرانی در رنکینگ بازیکنان جهان افزود: به دلیل عدم حضور پینگ پنگ بازان ایرانی در رقابت های بین المللی بعضی از آنها ستاره دار شده اند که در صورت ادامه این روند از این رنکینگ خارج خواهند شد.

وی رقابتهای اپن جهانی فجر کاپ تهران را بهترین موقعیت برای راکت به دستان ایرانی خواند و تاکیدکرد: تمامی بازیکنان ایرانی که در رنکینگ جهانی در معرض خطر سقوط از این رقابت ها قراردارند با توجه به رنکینگ جهانی مسابقات فجر و درخشش در این رقابت ها می توانند جایگاه خود را در این رده بندی بهبود بخشند.

حسینی در پایان افزود: برای جلو گیری از خروج بازیکنان ایرانی از رنکینگ جهانی و ایجاد امکان برای حضور پینگ پنگ بازان کشورمان در رویداد های بین المللی پیشنهادات مفید و کار سازی در آخرین نشست کمیته فنی فدراسیون مطرح شده است که اکنون در حال بررسی است و به زودی اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز