خبرگزاری کار ایران

گرایش ۵۰درصدی مردم به ورزش هدف مااست؛

مجدآرا: خطر تعلیق فدراسیون همگانی را تهدید نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۵۱

چشم‌انداز ما برای سال 1404 این است که حداقل 50 درصد مردم کشور به ورزش بپردازند. شعار ما توسعه و حرکت به سوی ایرانی شاداب، سالم و فعال است.

رئیس فدارسیون ورزش همگانی با تاکید بر اینکه برنامه‌های این فدراسیون تا سال 1404 ترسیم شده، گفت: مهمترین هدف ما ساختارسازی و فراگیر کردن این رشته است.

علی مجدآرا در گفت‌وگو خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه ما توانستیم مهندسی ساختار انجمن‌ها و همچنین کمیته‌ها را انجام دهیم و برنامه‌های فدراسیون روی یک روال عادی پیش می‌رود. برنامه‌های ما به شکلی بوده که سال گذشته از سوی فدراسیون جهانی ورزش‌های همگانی به عنوان فدراسیون پیشرو مطرح شدیم و این موضوع برای ما جای خوشحالی دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم در ماه گذشته در اجلاس کنفدراسیون آسیا به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه انتخاب شده و اخیرا هم به عنوان مسئول مسابقات غرب آسیا معرفی شدیم. در بحث بین‌المللی توانستیم در اجلاس جهانی و آسیایی دارای کرسی شویم و حتی مجوز تشکیل کلاس‌هایی در سطح بالا را به دست بیاوریم. در همین ارتباط برنامه‌های گسترده دیگری هم در دستور کار داریم که آنها را به موقع انجام خواهیم داد.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی اضافه کرد: در کل می‌توانم بگویم سازمان‌دهی و ساختارسازی در فدراسیون انجام شده ما 22 انجمن را به 32 انجمن تبدیل کرده‌ایم و این پتانسیل را داریم این فضا را گسترش دهیم. اخیرا با دستور وزارت ورزش فدراسیون پرورش‌اندام نیز به صورت انجمن درآمده و از زیرمجموعه‌های ورزش همگانی قرار گرفته است. ما هم هیچ‌گونه مشکلی برای اضافه شدن انجمن‌های جدید ورزشی نداریم.

مجدآرا در خصوص اینکه آیا روسای انجمن‌های ورزشی استقلال کاری دارند، گفت: ما به روسای انجمن‌ها اختیار تام دادیم و وظیفه ما نظارت و هدایت است. از قبل یک خط مشی را تعیین کرده‌ایم و آنها براساس همین خط مشی امور خود را پیش می‌برند.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی با اشاره به مشکلات مالی این فدراسیون گفت: مشکلات مالی و کمبود بودجه گریبان همه فدراسیون‌ها را گرفته و متاسفانه ما هم با آن درگیر هستیم اما با توجه به سیاست‌هایی که در نظر گرفتیم در برهه کنونی مشکل خاصی نداریم. با گرفتن اسپانسرهای مختلف و تشکیل کمیته اقتصادی سعی کردیم ضعف‌های خود را در این زمینه پوشش دهیم.

مجدآرا تاکید کرد: چشم‌انداز ما برای سال 1404 این است که حداقل 50 درصد مردم کشور به ورزش بپردازند. شعار ما توسعه و حرکت به سوی ایرانی شاداب، سالم و فعال است. خوشبختانه طی 9 ماهی که از سال 91 گذشته ما به اهداف خود رسیده‌ایم.

رئیس فدراسین ورزش همگانی با بیان اینکه هر انجمنی قابلیت فدراسیون شدن را دارا باشد می‌تواند به صورت مستقل کار کند، گفت: در گذشته رشته‌هایی مانند اسکیت و کبدی به صورت انجمن کار می‌کردند اما بعدها تبدیل به فدراسیون شدند. در حال حاضر هم رشته‌های مختلفی را داریم که این توانایی را دارند که به فدراسیون تبدیل شوند اما شرایط کشور ما به گونه‌ای است که این فضا هنوز مهیا نشده است. رشته‌ای مانند ماهی‌گیری، یوگا و ورزش در آب از جمله آنها است.

مجدآرا درخصوص خطر تعلیق ورزش کشور از سوی کمیته بین‌المللی المپیک گفت: ما با توجه به سیاست‌هایی که داریم هیچ‌گونه خطر تعلیق را احساس نمی‌کنیم و با توجه به اینکه عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی هستیم خود ما در فدراسیون جهانی سیاست‌گذار هستیم. ما 5-6 کلاس در سال گذشته داشتیم هیچ فدراسیونی آنها را برگزار نکرده است.

رئیس فدراسیون همگانی همچنین با بیان اینکه در هر فدراسیون، کمیته‌ای برای همگانی کردن آن رشته تشکیل شده، گفت: با دستور وزیر ورزش برای اینکه بتوانیم ورزش را در کشور گسترش دهیم کمیته‌ای در هر فدراسیون تشکیل شده، البته برخی از فدراسیون‌ها اقدامات لازم را انجام ندادند واز طرف ما و وزارت ورزش به آنها تذکر داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز