خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن جهت‌یابی:

تیم جهت‌یابی ایران در مسابقات جهانی چک و فنلاند شرکت می‌کند

کد خبر : ۲۸۳۴۶

نخستین برنامه عملیاتی و کارگاه اموزشی جهت یابی برای علاقه مندان از نهم دیماه در باشگاه پاس شکل خواهد گرفت.

دبیر انجمن جهت‌یابی با تاکید بر اینکه هدف از تشکیل انجمن جهت یابی، تعمیم آن در میان مردم بویژه نسل جوان است، گفت: نخستین برنامه عملیاتی و کارگاه اموزشی جهت یابی برای علاقه مندان از نهم دیماه در باشگاه پاس شکل خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، نادر ضربعلی زاده اضافه کرد: نخستین کارگاه بمدت سه روز برگزار می شود که طی آن 15 تن از اقایان و 15 نفر از خانم های علاقه مند در آن حضور می یابند.

وی افزود: این کارگاه چندین نوبت و تا هجدهم اسفندماه سالجاری ادامه خواهد داشت که در واقع این حرکت، نخستین قدم انجمن جهت یابی برای آشنایی مردم و علاقه مندان به این رشته جالب است.

دبیر انجمن جهت یابی درباره اهم برنامه های این انجمن گفت: طی جلسات متعدد به ریاست قدرت الله عظیمیان یکی از افراد صاحب نام در این رشته و رییس محترم انجمن جهت یابی، مقرر شده تا 15 استان را در فاز نخست فعال کنیم. در این راستا استانهای فارس – مازندران – گیلان – گلستان در اولویت هستند و از پتانسیل بالایی برخوردارند.

ضربعلی زاده با تاکید بر اینکه جهت یابی در بیشتر کشورها، در دانشگاهها و مدارس جزو رشته های پایه محسوب می شود، اظهار داشت: درنظر داریم در اینده با اموزش و پرورش و شهرداری تعامل داشته باشیم و برای جذب نوجوانان و جوانان به این رشته، اهتمام کنیم.

وی در ادامه گفت: البته طرح ایجاد جهت یابی در شهرداری تهیه شده و قرار است بزودی با مسولان سازمان ورزش شهرداری در این خصوص نشست هایی داشته باشیم.

دبیر انجمن جهت یابی بااشاره به اینکه گسترش جهت یابی منحصر به تهران نخواهد بود، اضافه کرد: " بسته ورزشی" به این منظور تهیه شده که شامل بروشور – ایین نامه و مقررات مسابقات – اجرای دوره های دائمی در پارکها – سی دی اموزشی – نمونه نقشه های پارکی و... است که به کمیت های جهت یابی استانها ارسال خواهد شد.

وی افزود: پس از برگزاری کارگاههای اموزشی (مقدماتی و پیشرفته) بهترینها برای حضور در مسابقات استانی – منطقه ای اماده می شوند تا بمرور آنها را آماده حضور در مسابقات قهرمانی کشور در سال 92 کنیم.
حضور در مسابقات جهانی

همچنین بنا داریم سال اینده در مسابقات جوانان جهان در جمهوری چک و قهرمانی بزرگسالان جهان در فنلاند حضور یابیم. البته قرار است در اولین دوره مسابقات اسیا نیزشرکت کنیم که هنوز میزبان آن مشخص نشده ولی ما به عنوان مدعی شماره یک قاره، در آن حضوری فعال خواهیم داشت.

وی افزود: جهت یابی در ایران 22 سال قدمت دارد و پیشتر در قالب تیم نیروهای مسلح در سوییس – کروواسی – استونی و برزیل حضور یافته که اخرین بار درسال 1390 در ریودوژانیرو شرکت کرد. در مسابقات جهانی برزیل در میان 35 کشور، عنوان پانزدهمی دنیا را تصاحب کردیم، ضمن اینکه در میان هفت کشور اسیایی، تیم اول اسیا شدیم.

ضربعلی زاده در پایان گفت: ما باید به عنوان یک قدرت بزرگ اسیایی در مسابقات معتبر برون مرزی شرکت کنیم و هدفمان این است که در نخستین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا، قطب شماره یک قاره کهن باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز