خبرگزاری کار ایران

جوابیه فدراسیون وزنه برداری به علی مرادی؛

افکار عمومی اطلاعات درست می خواهد نه منت

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۸۰

چرا مانع برگزاری مسابقات در میانمار، کشوری که دست به قتل علم مسلمانان زده و رئیس جمهور آن مسلمانان میانماری را شهروند آن کشور نمی داند، نشدید؟

شمایی که ماهی 20 روز را در قطر به سر می برید و بی خبر از اخبار فدراسیون وزنه برداری کشورتان هستید انتظاری هم جز این نیست که چشم و گوش بسته با دروغ پراکنی هایتان دست به تشویش اذهان عمومی بزنید.

به گزارش ایلنا، چندی پیش علی مرادی رئیس سابق فدارسیون وزنه برداری با اظهاراتی عملكرد فدراسیون وزنه برداری را زیر سوال برده بود. در این رابطه فدراسیون مذكور جوابیه ای را وی سایت خود قرار داده است:

جای شکرش باقیست. زمانی می گفتند درب فدراسیون وزنه برداری را باید تخته کرد اما حالا رنگ و بوی انتقادها به حدی تغییر کرده که مثلا می گویند چرا اعتراض نکردید به اینکه یک فریم از افتخارآفرینی های وزنه برداران ایرانی در فلان کلیپ پخش نشد!!
آقای مرادی، دبیر کل ایرانی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا! در مصاحبه اخیر به کلیپی اشاره کرده بودید که به گفته خودتان فیلم افتخارآفرینان المپیک 2012 لندن بود اما یک عکس یا یک فریم از مدال آوران ایران در آن وجود نداشت. بعد هم انتظار داشتید رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران که برای حضور در اجلاس جهانی به آذربایجان رفته (نه برای دیدن کلیپ) بلند شود و اعتراض کند!
نکته اینکه تصاویر آن کلیپ بیشتر از آنکه مربوط به افتخارآفرینان المپیک باشد به وزنه بردارانی اختصاص داشت که سرشناس بودند و در لندن دستشان از مدال کوتاه ماند. وزنه بردارانی چون ماتیاس اشتاینر آلمانی، یانگ لوی چین و مارسین دولگای لهستانی.
این واقعیتی بود که به آن اشاه نکردید که البته زیاد هم مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد این که تا قبل از این هیچ گاه نگفته بودید کسب 4 مدال از سوی وزنه برداران ایرانی در المپیک کار بزرگی بود، اما حالا برای آنکه فدراسیون ملی کشورتان را زیر سئوال ببرید می گویید 4 مدال در المپیک کسب کرده ایم و یک عکس از وزنه برداران ایرانی در فلان کلیپ نیست!!
آقای مرادی لطفا به این سئوال ما پاسخ بدهید! آیا واقعا در شان یک رئیس فدراسیون است که در مجمعی به اهمیت مجمع فدراسیون جهانی وزنه برداری، به پخش نشدن تصاویر وزنه بردارانش در یک کلیپ بی اهمیت اعتراض کند؟!

آقای مرادی! موفقیت یعنی چه؟!
موفقیت را نباید صرفاً در ارتباط با اهداف مدال‌‌آوری مورد سنجش قرار داد!!
تعجب نکنید! این را علی مرادی می گوید کسی که دوازده سال رئیس فدراسیون وزنه برداری بود، اما جز مدال هایی که حسین رضازاده و دیگر قهرمانان در المپیک و جهانی به دست آورد، موفقیت چندان دیگری در کارنامه مدیریتی اش پیدا نمی شود.
آقای مرادی! در زمان خودتان چرا تیمی به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام نمی شد! شما حتی برای اعزام وزنه برداران جوان کشورمان به رقابتهای جهانی هم برنامه ای نداشتید و فقط دل خوش کرده بودید به اینکه حسین رضازاده هر سال یک مدال جهانی برای فدراسیون به ارمغان می آورد. چطور شده که حالا شما شده اید منتقد و می گویید؛ مگر موفقیت فقط کسب مدال است؟
اگر موفقیت کسب مدال نیست، اگر موفقیت شاد کردن دل مردم نیست، اگر موفقیت پاک بودن وزنه برداری از دوپینگ نیست، اگر موفقیت برگزاری مستمر کلاس های استعدادیابی وزنه برداری نیست، اگر موفقیت تلاش برای ساخت خانه های وزنه برداری در استان های مختلف نیست و اگر موفقیت بالا بردن اشتیاق و علاقه عمومی برای روی آوردن به وزنه برداری از رده های سنی پائین نیست، پس موفقیت از منظر شما چه معنایی دارد؟ آیا موفقیت یک فدراسیون را صرفا باید در حضور در رقابتهای نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان آسیا جستجو کرد؟
چطور این همه موفقیت به چشمتان نمی آید؟ مگر می شود فدراسیونی شخص محور باشد اما از هر نظر موفق تر از فدراسیون های قبلی نتیجه بگیرد؟ مگر می شود فدراسیونی شخص محور باشد و در ردیف بهترین فدراسیون های ورزشی کشور قرار بگیرد؟ اگر واقعا خودمحوری این است، آرزو می کنیم همه فدراسیون ها خود محور اداره شوند.

میانمار خوش گذشت؟
اگر تیم وزنه برداری نوجوانان ایران در جام پادشاهی تایلند شرکت کرد دلیل اصلی اش تاخیر 48 ساعته در صدور ویزای کشور اسلواکی بود وگرنه هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که یک تیم را ماه ها در اردو آماده کنی اما در آستانه رقابتهای جهانی از اعزام تیم منصرف شوی!
آقای مرادی! مسئولان فدراسیون وزنه برداری مشکلی با آب و هوای اسلواکی نداشتند اما انگار آب و هوای میانمار به شما و دوستانتان بیشتر ساخته بود که نزدیک به یک ماه در این کشور مسلمان ستیز خوش گذراندید!
همان وزنه بردان نوجوان و جوانی که به رقابتهای قهرمانی آسیا اعزام نشدند سه - چهار ماه دیگر به ازبکستان و پرو می روند تا در رقابتهای قهرمانی جهان وزنه بزنند. نیازی هم به دلسوزی کسی ندارند، اما این شما هستید که باید پاسخ افکار عمومی را بدهید.
ما تا همین یک ماه پیش شاهد تلخ‏‎ترین و خونین‏‌ترین نسل کشی مسلمانان در قرن اخیر بودیم. نزدیک به صد هزار نفر از مسلمانان درپی حملات بودایی‌ها کشته و آواره شدند، به بیش از 5 هزار زن مسلمان تجاوز شد و هزاران کودک بیگناه در آتش سوختند. سئوال اصلی ما از شما به عنوان دبیرکل ایرانی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا این است که چرا مانع برگزاری این رقابتها در میانمار، کشوری که دست به قتل علم مسلمانان زده و رئیس جمهور آن مسلمانان میانماری را شهروند آن کشور نمی داند، نشدید؟ اگر اختیاراتتان در این حد نیست که صدای اعتراض کشورهای مسلمان را به دیگر مسئولان کنفدراسیون وزنه برداری آسیا برسانید، حداقل می توانستید با نرفتن به این کشور اعتراض خود را به این جنایت تاریخی نشان دهید. اما این کار را هم نکردید! درست در روزهایی که میلیون ها ایرانی در جای جای کشورمان مشغول عزاداری برای سالار شهیدان بودند به کشور مسلمان ستیز میانمار رفتید و بعد هم شدید منتقد که آهای مردم! فدراسیون رضازاده به مسابقات قهرمانی آسیا تیم نمی فرستد. به اینها می گویند دوگانگی در عمل و رفتار.

وزنه هایی که رایگان نبود!
علی مرادی با اشاره به اینکه ما در کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا در حال دفاع از همه کشورها از جمله ایران هستیم می گوید: مدتی است اعلام کرده‌ایم که قصد داریم 4 ست وزنه به صورت رایگان به فدراسیون ایران اهدا ‌کنیم که هنوز در این خصوص پاسخی به ما داده نشده است!
اما آیا این ست ها واقعا رایگان هستند؟ سوای 400 دلاری که باید برای هزینه ارسال آنها پرداخت شود، یک پول هنگفت هم باید کنار گذاشت برای ترخیص این چهار ست از گمرک، آنهم پس از کلی دوندگی! آیا باز هم می توان اسم این چهار ست وزنه چینی را گذاشت وزنه های اهدایی و رایگان؟!
آقای مرادی! بهتر است به جای منت گذاشتن به افکار عمومی اطلاعات درست بدهید.

دروغ گویی؛ بزرگترین آفت است
خود بزرگ بینی آفت بزرگی است، اما بخیل بودن و دروغ گویی از آن هم آفت تر است. در مجمع جهانی فدراسیون وزنه برداری از حسین رضازاده تجلیل می شود، جایزه اش هم موجود است. حال اگر ما این خبر را در چند خط (آنهم نه بیشتر) روی سایت فدراسیون گذاشتیم تا مایه دلگرمی جامعه ورزش شود اسمش می شود خود بزرگ بینی؟!
می گویید آقایان جوگیر شده اند! هرچند این ادبیات در شان کسی نیست که 10 سال است یکی از کرسی های بین المللی ورزش ما را در اختیار دارد، اما بهتر است گذشته را به یادتان بیاوریم. آن روزهایی که به واسطه مدال های جهانی و المپیکی حسین رضازاده در راهروهای سازمان تربیت بدنی سابق پائین و بالا می رفتید تا یا رئیس سازمان شوید و یا اگر نشد صندلی دبیرکلی کمیته ملی المپیک را به دست بیاورید. حالا خودتان بگوئید؛ چه کسی جوگیر تر بود؟! اینها که وزنه برداری را در کمتر از چهار سال مدال باران کردند یا شما که منافع ملی را فدای منافع شخصی ات کردی و دست آخر هم وزنه برداری ایران را با فضاحت دوپینگ 9 ورزشکار، به ورطه نابودی بردی؟!
فدراسیون وزنه برداری نه تنها خودمحور اداره نمی شود که در کنار یک رئیس کاردان، از یک نایب رئیس و هیات رئیسه قدرتمند هم برخوردار است. نفراتی چون مرتضی زرین گل، اصغر ملکیان، فرهاد دانشجو، محمد عزیزی و غلامرضا هوایی به عنوان نایب رئیس و اعضای هیات رئیسه، به همراه اعضای کمیته های مختلف فدراسیون و البته کادر فنی توانمندی که در راس تیم های ملی فعالیت می کنند همگی در خلق موفقیت های پرشمار وزنه برداران ایرانی در عرصه های بین المللی نقش داشته اند. البته از شمایی که ماهی 20 روز را در قطر به سر می برید و بی خبر از اخبار فدراسیون وزنه برداری کشورتان هستید انتظاری هم جز این نیست که چشم و گوش بسته با دروغ پراکنی هایتان دست به تشویش اذهان عمومی بزنید.
آقای مرادی! فدراسیون وزنه برداری کشور با حمایت جامعه بزرگ وزنه برداری همچنان با قدرت به راه خود ادامه می دهد و صحبت های گاه و بیگاه شما هم نمی تواند خللی در رسیدن به اهداف بعدی این فدراسیون ایجاد کند. پس توصیه می کنیم شما هم به عنوان عضوی از این خانواده، به جای حاشیه پراکنی، به فکر انجام رسالت خود که همان کمک به فدراسیون وزنه برداری است باشید، نه چیزی غیر از آن.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز