خبرگزاری کار ایران

یک نفر مأمور جمع‌آوری امضا شده است؛

علی‌آبادی: وزارتخانه اعمال‌نظر كند كاندیدا نمی‌شوم

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۳۴

اگر قرار است از قدرت و اعمال نظر وزارت ورزش استفاده شود چرا باید بیایم/ هنوز از آینده خبر ندارم، باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اتفاقاتی که اخیرا در ورزش روی داده گفت: اگر قرار باشد وزارت ورزش از قدرت استفاده کند در انتخابات کمیته ملی المپیک کاندیدی ریاست نخواهم شد.

به گزارش ایلنا، محمد علی‌آبادی پس از نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: امروز اساسنامه صد در صد تائید شد و تنها یکی - دو مورد باقی مانده است. تا آخر هفته آن یکی - دو مورد هم برطرف شده و به IOC و وزارت ورزش و جوانان ارسال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از جریان نامه‌ای که وزارت ورزش به فدراسیون‌ها ارسال کرد اطلاع دارید یا خیر گفت: از این موضوع خبر ندارم اما شنیده‌ام که کسی مامور شده که از روسای فدراسیون‌ها امضا بگیرد.

رئیس کمیته المپیک گفت: همه دوستان ما در وزارت ورزش می‌دانند که با پیگیری‌های ما در نهایت منجر به این شد که جلسه‌ای را با مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک در ماکائو برگزار شود. در آن جلسه سه خواسته از ایران داشتند؛ ابتدا آنکه اساسنامه بر اساس آخرین منشور کمیته بین‌المللی المپیک اصلاح شود، دوم اینکه اساسنامه فدراسیون‌ها هم باید به تائید فدراسیون‌های جهانی برسد و خواسته سوم آنها این بود که روسای فدراسیون‌های برکنار شده به سر کار خود بازگردند. در این جلسه عباسی وزیر ورزش پذیرفت که این کارها انجام شود. بحث‌های مربوط به کمیته هنوز انجام نشده اما در سریع‌ترین فرصت اساسنامه را به کمیته بین‌المللی ارسال می‌کنیم و مجمع را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اساسنامه را تائید کردیم اما مراحلی دارد که باید طی شود. اول باید پس از اصلاح به IOC برود و آنها تائید بکنند و اگر مخالفت نکردند مجمع برگزار می‌شود و تا یک ماه فرصت داریم که انتخابات را برگزار کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اساسنامه فدراسیون‌ها هم باید اصلاح شود که آن از طریق وزارت ورزش صورت می‌گیرد و ما در پایان فقط آن را تائید می‌کنیم.

عباسی وزیر ورزش هم نامه‌ای در این زمینه به فدارسیون‌ها ارسال کرده که اساسنامه خود را اصلاح کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نامه‌ای که وزارت ورزش برای فدراسیون‌ها ارسال کرده را پیگیری نکردید عنوان کرد: شما خبرنگاران باید این موضوع را پیگیری کنید.

وی در مورد برکناری فرجی رئیس فدراسیون کاراته و بازگشت سمندر به فدراسیون کاراته گفت: نظر من این است که ورزش باید به حالت ایستایی برسد و تغییرات زیاد نداشته باشد اما این اتفاقی است که افتاده است.

علی آبادی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا تصمیم نهایی خود را برای کاندیدا شدن گرفته است یا خیر گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفتم و باید فکر کنم که اگر شرایط منطقی بود حضور پیدا کنم اما اگر قرار است از قدرت و اعمال نظر وزارت ورزش استفاده شود چرا باید بیایم هنوز از آینده خبر ندارم و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی ادامه داد: کمیته بین‌المللی المپیک 25 فدراسیونی را که المپیک تابستانی و زمستانی حضور دارد عضو مجمع می‌داند اما با این حال برخی از کشورها اجازه دارند که با توجه به اولویت‌ها تعداد اعضای مجمع خود را افزایش دهند که بر همین اساس فدراسیون‌هایی که ورزش‌های سنتی و بومی عضو مجمع می‌کنند و برخی دیگر از فدراسیون‌ها نقش‌های کلیدی دارند مانند فدراسیون پزشکی ورزشی عضو مجمع شده‌اند البته هفته آینده احتمالا در یک نشست خبری اساسنامه کمیته بین‌المللی المپیک را تشریح خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرپرست‌هایی که در فدراسیون کار می‌کنند حق رای دارند یا خیر گفت: این موضوع را باید کمیته بین‌المللی المپیک تائید کند که آیا می‌توانند رای دهند یا خیر.

علی‌آبادی در پایان در پاسخ به این سوال که تکلیف انتخاب دبیر به چه شکل خواهد بود عنوان کرد: دبیرکل مانند سابق و توسط اعضای مجمع انتخاب خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز