خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم واترپلو نفت امیدیه:

وزارت ورزش برای مشكلات واترپلو چاره اندیشی كند

کد خبر : ۳۷۲۴۹

به اعتقاد من مشكل كنونی واترپلو فراتر از مربی، ورزشكار و فدراسیون است و باید در سطح وزارت ورزش حل شود. واترپلو چه گناهی دارد كه باید ورزشكاران آن با حداقل ها بسوزند و بسازند.

سرمربی تیم نفت امیدیه گفت: لیگ واترپلو نیاز به نگاه و تفكر جدید دارد، باید بستر لازم برای حضور بیشتر باشگاه ها در لیگ واترپلو و حركت به سمت حرفه ای شدن در این رشته فراهم شود.

به گزارش ایلنا، رضا جعفری با بیان مطلب فوق افزود: پیش از این لیگ به صورت مجتمع و متمركز برگزار می شد كه به اعتقاد من این نوع برگزاری به هیچ وجه حرفه ای نبود. فدراسیون از 8 سال پیش تصمیم گرفت این مسابقات را به صورت رفت و برگشت برگزار كند و با این كار، سطح كیفی لیگ را بالا ببرد كه این تصمیم تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه بازیكنان و ترغیب باشگاه ها به سرمایه گذاری در لیگ واترپلو داشت. در حال حاضر نیز معتقدم فدراسیون باید نگاه و تفكر جدیدی را در لیگ جاری كند تا لیگ دچار تحول شود و از حالت یكنواخت فعلی بیرون بیاید.

وی تصریح كرد: متاسفانه این روزها لیگ واترپلو دچار روزمره گی شده و این اصلا به نفع واترپلو كشور نیست. فدراسیون اگر برنامه ریزی درستی داشته باشد لیگ می تواند پویایی و سازندگی خود را داشته باشد.

سرمربی نفت امیدیه با بیان این مطلب كه در دوره مدیریت وحید مرادی لیگ واترپلو از كیفت مطلوبی برخوردار بود و تیم های صاحب نامی در آن حضور داشتند، اظهار داشت: زمانی كه من بازیكن بودم حضور تیم های نظیر پتروشیمی تهران، پیكان تهران، دانشگاه آزاد به عنوان نماینده تهران باعث اعتراض اغلب تیم ها می شد اما امروز لیگ واترپلو به جایی رسیده كه پایتخت 15 میلیونی ایران حتی یك تیم هم در لیگ واترپلو ندارد.

سرمربی نفت امیدیه با اشاره به این مطلب كه چرا كسی به داد واترپلو نمی رسد، ادامه داد: یكی از دلایل افت واترپلو عدم ثبات لازم در مدیریت فدراسیون است، عاملی كه در دوره مدیریت وحید مرادی نقطه قوت فدراسیون محسوب می شد و باعث شده بود تا لیگ دوران شكوفایی خود را تجربه كند.

جعفری تصریح كرد: از وزارت ورزش انتطار داریم تا به واترپلو نگاه جدی تری داشته باشد و در راه حل مشكلات لیگ واترپلو گام بردارد. رفع مشكل تعلیق فدراسیون، تخصیص اعتبارات لازم، برنامه ریزی بلند مدت جملگی عواملی است كه می تواند در كنار ثبات مدیریت به رشد واترپلو كمك كند.

وی تصریح كرد: به اعتقاد من مشكل كنونی واترپلو فراتر از مربی، ورزشكار و فدراسیون است و این مشكلات باید در سطح وزارت ورزش حل شود. در میان این همه مشكلات، واترپلو چه گناهی دارد كه باید ورزشكاران آن با حداقل ها بسوزند و بسازند.

سرمربی نفت امیدیه با بیان این مطلب كه فقدان زیر ساخت های مناسب در لیگ واترپلو این رشته را از رونق انداخته است، اظهار داشت: متاسفانه واترپلو از زیر ساخت های مناسبی در باشگاه ها برخوردار نیست و هر ساله شاهدیم كه باشگاه های خوب از سرمایه گذاری در این رشته كناره گیری می كنند كه از نظر من ادامه این روند لیگ واترپلو را به تعطیلی می كشاند.

جعفری اذعان داشت: متاسفانه رسانه ها به لیگ واترپلو توجه لازم را ندارند و اغلب سرگرم پرداختن به رشته پر هیاهو اما كم بازده فوتبال هستند در حالی كه با مبلغ قرارداد یكی ـ دو بازیكن فوتبال می شود لیگ واترپلو را متحول كرد. انتظار ما از رسانه ملی این است كه بیشتر به ورزش های پایه و به ویژه ورزش های آبی توجه كند و این ورزش ها را از مهجور بودن نجات دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز