خبرگزاری کار ایران

گزارشی از آنچه که در برنامه ۹۰ رخ داد؛

جدال خبرنگاران با سرمربی استقلال

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۸۸

فردوسی پور گفت که برخی بازیکنان پرسپولیس تماس گرفته اند و حاضرند به برخی زندانیان کمک های مالی بکنند. همچنین 10 میلیون تومان به وحید مظاهری از سوی یک بازیکن که نخواست نامش فاش شود کمک شد.

در برنامه 90 شب گذشته برخی خبرنگاران ورزشی با سرمربی تیم استقلال جدل کردند.

به گزارش ایلنا، محور برنامه 90 دوشنبه دربی 76 پایتخت بود و حتی سوال برنامه نیز نظر سنجی هم این بود که مهم ترین دلیل پایین بودن کیفیت بازی دربی 76 چه بود؟ گزینه اول افت کیفیت فنی بازیکنان و لیگ گزینه دوم ترس مربیان از شکست و گزینه سوم توقع بالای هواداران و رسانه ها که بینندگان برنامه 52 درصد به ترس مربیان 42 درصد به افت فنی و 6 درصد هم به توقع بالای خبرنگاران و رسانه ها رای دادند.برنامه 4 ساعته شب گذشته برنامه 90 شامل این بخش ها بود برنامه ای که تا ساعت 2:50 دقیقه صبح طول کشید.

* خواننده شدن برهانی، مقایسه المپیک با دربی و رکورد شکنی قهرمانی

در بخش 90 درجه عادل فردوسی پور بیشتر از همه به آرش برهانی پرداخت. شادی او را بعد از یکی از گلزنی هایش به نمایش گذاشت که از پرچم کرنر به عنوان میکروفن خوانندگی استفاده کرد.

اسکار فیلم های دورودی هم بخش دیگر این برنامه بود که حرکات قابل توجه تماشاگران دورود را به فیلم های هالیوودی تشبیه کرد. همچنین دربی تهران را با المپیک لندن مقایسه کرد و دویدن تماشاگران بعد از باز شدن درهای ورزشگاه را دو 40 متر دانست و اینکه به جای بکام و پله در دربی باره سی و والدراما حضور داشتند. فردوسی پور همچنین به محسن قهرمانی داور دربی کنایه زد و گفت که او فراری سریع از دست بازیکنان پرسپولیس در جریان بازی داشت و توانست رکورد اوسین بولت را در دوی 100 متر بشکند.

پنالتی سوخته گهر و سایپا و شادی پر ماجرا

محمد فنایی کارشناس داوری برنامه بود که به اعتقاد او یک پنالتی برای سایپا در دیدار با آلومینیوم و یک پنالتی برای گهر در دیدار با فجر از سوی داوران گرفته نشد. همچنین شادی پس از گل محسن مسلمان بعد از گلزنی به تراکتورسازی پخش شد که مشخص شد مسلمان منظور خاصی نداشته است و شبیه لوکا تونی خوشحالی کرده است. البته عادل فردوسی پور گفت که مسلمان چند شادی پس از گل را با هم قاطی کرد و حاصلش چنین رفتاری شد.

دربی پایتخت در کنار نابینایان؛ از فردوسی پور شدن،اضافه وزن قهرمانی تا درخواست از کریمی و قلعه نویی

حضور گزارشگر برنامه 90 در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی حاضر شد. نابینایانی که فوتبال را به خوبی با چشم دلشان می بینند و حس می کنند. برخی از آنها با صدای فردوسی پور فوتبال را گزارش کردند و حتی یکی از نابینایان گفت نمی دانم که محسن قهرمانی هنوز اضافه وزن دارد یا نه؟ مسئول این مجتمع آموزشی هم از علی کریمی و امیر قلعه نویی خواست که در صورت امکان به آنها سری بزند.

* زندانیان دیه و مهریه و دربی

یکی دیگر از گزارشگران برنامه 90 به زندان اوین رفت و با زندانیان دیه که بیشتر آنها موتورسواران جوان بودند مصاحبه کرد موتورسوارانی که اکثر آنها بدون گواهینامه پشت فرمان موتور نشستند. یکی از پرسپولیسی ها هم به خاطر 2 سکه مهریه در زندان بود و از مسئولان باشگاه می خواست که کمکش کنند. فرد دیگری هم به خاطر 314 سکه مهریه در زندان بود.

اسپایدرمن در ورزشگاه آزادی و کری خوانی کفاشیان به شیوه استقلالی ها

در بخش دوربین 90 عکسی از علی کفاشیان منتشر شد که مثل استقلالی ها و فرهاد مجیدی در کنار یک نوجوان عدد 4 را نشان می داد. حامد حدادی بسکتبالیست لژیونر ایرانی هم به همراه هم تیمی هایش در ممفیس آمریکا عدد 4 را نشان داد.

در بخش دیگری نیز تماشاگرانی در دربی نشان داده شد که از طبقه دوم خودشان را به طبقه اول می انداختند و فردوسی پور به طنز گفت دوربین اسپایدرکم در ورزشگاه آزادی ناپدید شده اما اسپایدر من وجود دارد.

در بخش دیگر برنامه هم با تماشاگرانی صحبت شد که بلیت خریده بودند اما آنها را به ورزشگاه را نمی دادند و به آنها گفته شده بود ظرفیت تکمیل است بلیت دارید برای خودتان دارید!

* کمک پرسپولیسی ها به زندانیان دیه

فردوسی پور گفت که برخی بازیکنان پرسپولیس تماس گرفته اند و حاضرند به برخی زندانیان کمک های مالی بکنند. همچنین 10 میلیون تومان به وحید مظاهری از سوی یک بازیکن که نخواست نامش فاش شود کمک شد.

* آنالیز دربی 76؛ برتری پرسپولیس از نظر آمار

مجید جلالی میهمان ویژه برنامه بود و دربی 76 را به طور دقیق آنالیز کرد. که برتری پرسپولیس از نظر آماری در دربی ثابت شد آن هم در حالیکه تعداد پاس های استقلال بیشتر از پاس های پرسپولیس بود اما پاس های سرخپوشان از نظر فنی ارزشمندتر بود.

استقلال پرسپولیس

آمار پاس 317 291

پاس اشتباه 98 102

پاس صحیح 219 189

پاس در دقیقه 3:37 3:37

پاس متوالی 3:23 2:85

ضربه به دروازه 3 9

مجید جلالی گفت اگر چه از نظر تعداد پاس استقلال برتر بود اما از نظر کیفیت و ارزش گذاری پاس های پرسپولیس بهتر بود. استقلال بیشتر از شیوه آرام سازی و کنترل بازی استفاده می کرد و پاس های بازیکنانش یک امتیازی بود.

* مقایسه دربی با استانداردهای جهانی فوتبال

مجید جلالی همچنین با مقایسه استاندارد فوتبال دنیا با دربی 76 پایتخت نشان داد که چرا دربی تهران بی کیفیت بوده است. البته او تاکید کرد که استاندارد جهانی منظورش دیدارهای بارسلونا و رئال نیست. ضمن اینکه برای افزایش تعداد پاس های متوالی به ازای هر نمره به سه سال تمرین نیاز داریم و فوتبال ما اکنون 10-12 سال از فوتبال دنیا عقب است.

تعداد پاس در دربی تعداد پاس استاندارد

608(هر دو تیم) 1200

پاس های اشتباه اشتباه استاندارد

31 درصد 12درصد

پاس متوالی در دربی پاس استاندارد

3:04 6:50

* آنهایی که زیر پرچم آمریکا قسم خوردند هم اجنبی پرست نیستند!

عادل فردوسی پور به مجیدی جلالی با کنایه گفت وقتی این حرف ها را می زنید متهم به اجنبی پرستی می شوید(حرفی که قلعه نویی در واکنش به انتقاد برخی کارشناسان از او بیان کرد) جلالی هم گفت: حتما عصبانی بوده که چنین حرفی زده است زیرا ما حتی آنهایی را که زیر پرچم آمریکا قسم می خوردند اجنبی پرست نمی گوییم و می گوییم که حقشان است که چنین کاری می کنند و ما فقط در مورد فوتبال حرف می زنیم و منصفانه صحبت می کنیم.

* بحث فنی تبدیل به جدل قلعه نویی با خبرنگاران شد

در حالیکه برای اولین بار برنامه 90 یک بحث فنی و مفید درباره فوتبال انجام داد به یکباره با پیش کشیده شدن حرف امیر قلعه نویی در مورد اجنبی پرستی خبرنگاران تبدیل به جدلی بی حاصل و چالشی خسته کننده تبدیل شد. هیوا یوسفی روزنامه نگار روزنامه تماشا از قلعه نویی خواست اگر فرد یا افراد اجنبی پرست در بین روزنامه نگاران را می شناسد نامشان را بگوید و از کلمه برخی استفاده نکند. اینکه یک روزنامه نگار به مربی خارجی اعتقاد دارد و دیگری به مربی ایرانی ربطی به اجنبی پرستی ندارد.

رضا خسروی دبیر ورزشی خبرگزاری مهر هم روی خط برنامه 90 آمد و گفت قلعه نویی باید به انجمن ورزشی نویسان بیاید و در مورد کلمه اجنبی پرستی توضیح بدهد. شاید قلعه نویی معنی واژه اجنبی پرستی را نمی داند.قلعه نویی مدتی هم مدام از دست های پشت پرده سخن گفت.

در این میان هم قلعه نویی پاسخ این روزنامه نگاران را داد و حتی از اینکه بحث گرین کارت آمریکا به میان آمد گلایه کردو گفت تحمل من بیشتر از این روزنامه نگاران است زیرا در روزنامه تماشا 300 مقاله علیه من نوشتند ولی ما حرفی نزدیم ولی تا یک کلمه گفتیم زندگی شخصی ام را به میان کشیدند.

پژمان راهبر دیگر روزنامه نگاری بود که روی خط آمد و از عادل فردوسی پور به دلیل قطع بحث فنی و تبدیل آن به جدل انتقاد کرد و حتی گفت که انتقاد فقط در انحصار روزنامه نگاران نیست و قلعه نویی هم می تواند حرفش را بزند و اگر هم تند حرف می زند به این دلیل است که پایگاه اجتماعی متفاوتی داشته است.

* اکبریان ستاره سوخته

بخشی دیگری از برنامه 90 اختصاص به مصاحبه با علی اکبریان مهاجم سابق استقلال و پرسپولیس داشت که اکنون به حبس ابد محکوم شده است. اکبریان قبل از برنامه 90 نیز مصاحبه ای داشت و حرف هایش را در آن گفته بود.

* پرسپولیس پنالتی از دربی طلبکار نیست

محمد فنایی کارشناس داوری فوتبال معتقد بود که هیچ کدام از دو صحنه مشکوک پنالتی در محوطه جریمه استقلال پنالتی نبوده است.

همین مسئله باعث شد که بین فنایی و گل محمدی بحثی ایجاد شود. گل محمدی حتی معتقد بود دو پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشده است. و با صحنه ای که برنامه 90 نشان داد خطای سوم پنالتی هم برای داور گرفته نشده است.

عادل فردوسی پور هم همچنین گفت برخی حاضر بودند به وحید مظاهری کلیه اهدا کنند که اکنون او نمی تواند کلیه بگیرد. حداقل تا سه ماه آینده چنین امکانی ندارد.

مجری برنامه 90 همچنین گفت 13 بهمن ماه مراسم چهلم نیما نهاوندیان مجری ورزشی تلویزیون برگزار می شود.

آقای گل خواب آلود!

* آخرین بخش برنامه هم اختصاص به حضور آقای گل مسابقات فوتبال ساحلی داشت و مسلم مسیگری که ساعت 2 صبح به استودیو آمد،خواب آلود بود. گفت دستمزد فوتبالیست های ساحلی 20 تا 30 میلیون تومان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز