خبرگزاری کار ایران

نمی‌دانم چرا با من این‌گونه برخورد می‌کنند؛

قاسمی: فدراسیون دوومیدانی می‌خواهد از افراد بنجل استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۶۰

یک ماه در اصفهان با مربی خودم بدون هیچ‌گونه امکاناتی و با پول خودم تمرین می‌کردم و الان یک هفته است که به تهران آمدم و در مجموعه آفتاب انقلاب تمریناتم را پیگیری می‌کنم.

دونده 100 متر المپیکی ایران از ابعیضی که فدراسیون دوومیدانی در حق او روا داشته به شدت گله‌مند است و تاکید می‌کند این برخورد فدراسیون با وی جای سوال دارد.

رضا قاسمی در گفت‌وگو با ایلنا از عدم رسیدگی فدراسیون و همچنین وضعیت مبهم‌اش برای حضور در رقابت‌های کشورهای اسلامی می‌گوید که در ادامه می‌خوانید:

بعد از المپیک چه برنامه‌هایی را پشت سرگذاشتی؟

بعد از المپیک، در مسابقات غرب آسیا شرکت کردم. بعد از آن هم یک ماه در اصفهان با مربی خودم بدون هیچ‌گونه امکاناتی و با پول خودم تمرین می‌کردم و الان یک هفته‌ای است که به تهران آمدم و در مجموعه آفتاب انقلاب تمریناتم را پیگیری می‌کنم.

برای کدام مسابقاتی آماده می‌شوی؟

برای مسابقات کشورهای اسلامی، اما نه اردوی خارجی و نه امکاناتی برایم در نظر گرفته‌اند. وقتی در لیست نفراتی که فدراسیون به کمیته ملی المپیک ارسال کرد تا برای این مسابقات اعزام شوند، حتی در روزنامه‌ها هم چاپ شد، نام من بعد از افرادی است که حتی برای آنها اردوهای خارجی را در نظر گرفته‌اند.

فدراسیون چرا نام نفراتی که رکوردهای پایینی دارند را برای اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی در ارجحیت قرار داده؟

دلیلش را خودنم نمی‌دانم. در لیست ارسالی به کمیته ملی المپیک اعلام شده رکورد آن نفرات بهتر از من است. در حالیکه من تمامی رکوردهایم را در مسابقات بین‌المللی و خارج از ایران به ثبت رساندم و آنها در مجامع بین المللی مورد تایید است ولی نفراتی که الان نام آنها در لیست اعزامی به کمیته ملی المپیک جلوتر از من قرار گرفته، رکوردهای ناچیز خود را هم در ایران به ثبت رسانده‌اند. بسیاری از کارشناسان دوومیدانی به این موضوع تاکید دارند که بعد از احسان حدادی، من بهترین عملکرد را در المپیک داشتم اما اینکه فدراسیون چرا این‌گونه با من رفتار می‌کند برای خودم هم جای سوال دارد.

این صحبت تو در حالی مطرح می‌شود که رییس فدراسیون دوومیدانی خودش از خانواده دوومیدانی است.

چهارشنبه هفته گذشته پیش رئیس فدراسیون بودم و او این‌طور جواب من را داد. البته تقصیر کارشناسان فدراسیون است که یکسری کدها را در می‌آورند به رییس فدراسیون می‌دهند. آنها برای مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی اعلام کردند من در 100 متر ششم و 200 متر هفتم می‌شوم، در حالیکه در لیستی که فدراسیون دارد، من طلا و نقره 100 و 200 متر را کسب می‌کنم اما متاسفانه می‌خواهند از یکسری افراد بنجل استفاده کنند. مشکل از خودم است که قبل از اینکه سهمیه المپیک بگیرم، با هزینه خودم تمرین می‌کردم و به اردوها می‌رفتم و حتی نرفتم فدراسیون پول صرف شده را بگیرم. بعد از آن هم رفتم المپیک، حتی هزینه مربی‌ام نیز پرداخت نشده است.

با این وضعیت شرایط خوبی را سپری نمی‌کنی؟

هیچ کاری هم نمی‌توانم انجام دهم. فقط تمریناتم را پیگیری می‌کنم تا در سال دیگر رکوردهای بهتری از خود به جا بگذارم و از این طریق جواب آنها را بدهم.

الان چه رکوردهایی داری؟

در 100 متر با ثبت 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه، در 200 متر با 20 ثانیه و 84 صدم ثانیه و 60 متر سالن با 6 ثانیه و 62 صدم ثانیه در هر 3 رشته رکورددار ایران هستم اما الان با حق‌کشی می‌خواهند نفرات دیگری را به جای من به مسابقات بین المللی اعزام کنند و بین ورزشکاران تبعیض قایل می‌شوند. الان هم با هزینه خودم تمریناتم را پیگیری می‌کنم تا برای مسابقات جهانی روسیه آماده شوم. البته در 60 متر سالن هم قرار است 2 هفته دیگر در مسابقات بین المللی دهه فجر که در تهران برگزار می‌شود، شرکت کنم.

پاداش‌های کسب جواز حضور در مسابقات المپیک را دریافت کردی؟

بله، ولی چیز قابل داری نبود. من در المپیک لندن در رشته 100 متر سی و چهارم شدم و توانستم در رنکینگ فدراسیون جهانی صاحب جایگاه مناسبی شوم.

با این تفاصیل برای مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، نفرات دیگری به جای تو اعزام می‌شوند؟

کمیته ملی المپیک با نظر فدراسیون نفرات اعزامی را انتخاب می‌کند و فدراسیون هم روی نفرات دیگری نظر دارد اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست. این نکته را هم باید متذکر شوم من با اعزام به این مسابقات می‌توانم در 2 رشته مدال کسب کنم اما بسیاری از ورزشکاران اعزامی تک مدالی خواهند بود. با این حال فکر نمی‌کنم به این مسابقات اعزام شوم، انگار نه انگار که سهمیه المپیک گرفتم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز