خبرگزاری کار ایران

حرف‌های توكلی برایم ارزشی ندارد؛

باقری: زحمت‌هایی که می‌کشیم به چشم نمی‌آید!

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۱۲

تیم ملی نه برای من است نه برای رضازاده. هر وزنه‌برداری لیاقت داشته باشد، عضو تیم ملی می‌شود. قرار هم نیست تا ابد من سرمربی تیم ملی باشم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درخصوص عدم برگزاری اردوهای تیم ملی بعد از مسابقات المپیك گفت: چه فرقی می‌کند تیم ملی موفق شود یا نشود؟! هر چقدر هم زحمت بکشی به چشم نمی‌آید.

كوروش باقری در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب افزود: البته یک وظیفه‌ای را بر عهده ما گذاشته‌اند و ما هم سعی می‌کنیم این وظیفه مقدس را در حد توان پیش ببریم. تا زمانی هم که باشیم، تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم اما یکسری مسایل و مشکلات وجود دارد که خارج از تیم وزنه‌برداری هم نیست. یعنی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وظیفه خود را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه یکسری مسایل که به دور از انصاف هم است در بسیاری از رشته‌ها از جمله وزنه برداری هم وجود دارد. به طور مثال در کشتی فرنگی ببینید توانستیم عنوان دومی جام‌جهانی را بدون کشتی‌گیران المپیکی بدست بیاوریم. مقام دومی هم رتبه بدی نیست، اما به نوعی رفتار شد که گویی ملی‌پوشان عنوان بدی را به دست آورده‌اند. در مورد وزنه‌برداری، حرکت‌ها مشابه این می‌شود.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درخصوص برنامه‌های این تیم بعد از مسابقات المپیک لندن گفت: تیم ملی بزرگسالان در حدود 6 ماه دیگر مسابقات جهانی را پیش رو خواهد داشت. از این حیث ما زمان داریم و به همین دلیل این روزها روی تیم ملی نوجوانان و جوانان کار می‌کنیم که خود را برای مسابقات جهانی آماده می‌کنند تا انشاء الله در این رقابت‌ها، روی سکوهای سه‌گانه اول تا سوم قرار بگیرند. ما باید دغدغه تیم‌های پایه را داشته باشیم. ما باید برای تیم ملی روی نیروهای تازه حساب کنیم.

باقری در خصوص اینکه مصدومیت‌های ورزشکارانی مانند بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی باعث شده موقتاً از تیم ملی دور شوند اظهار داشت: این مصدومیت‌ها برای امروز نیست. قبل المپیک و حتی یک سال قبل از المپیک، برخی وزنه‌برداران مصدومیت داشتند. اما در المپیک شرکت کردند. به طور مصداق بخواهم بگویم، سجاد انوشیروانی سال 2010 عمل جراحی را انجام داد. سال 2011 هم تزریق داشت یا کیانوش رستمی سال 2011 تزریق داشت و 2012 هم قبل از مسابقات المپیک دوباره تزریق آمپول داشت. سهراب مرادی هم قبل از المپیک آسیب دیدگی داشت. یعنی این مصدومیت‌ها مواردی نیست که در حین المپیک برای وزنه برداران اتفاق افتاده باشد.

وی افزود: من انتظاری از قهرمانان المپیک ندارم. اختیار دست خودشان است که در اردوی تیم ملی حاضر شوند یا نه. در کل وزنه‌برداری رشته سنگینی است و کسانی را می‌خواهد که روحیه و انگیزه قوی داشته باشند و کسانی که این روحیه را نداشته باشند، اذیت می‌شوند اما برخی از قهرمانان وزنه برداری طی یکی – دو سال اخیر چند مدال جهانی و المپیک را کسب کرده اند و حتماً برای آینده خود برنامه‌هایی دارند و من دخالتی نمی‌کنم.

سرمربی تیم ملی با اشاره به جوانگرایی در تیم ملی گفت: من سال 2010 که سرمربی تیم ملی وزنه برداری شدم. اهالی ورزش این قهرمانانی که الان چهره شده‌اند را نمی‌شناختند و بنده آنها را به تیم ملی دعوت کردم و روی آنها کار شد تا توانستند در میدان‌های بین‌المللی و حتی المپیک کسب افتخار کنند. الان هم احتیاج به قهرمانان المپیک نیست. شاید آنها نیاز به استراحت دارند. البته اگر آنها در اردوی تیم ملی حاضر می‌شدند، به نفع خودشان بود.

باقری درخصوص بازگشت رشید شریفی بعد از 4 سال پشت سرگذاشتن دوران محرومیت گفت: برای من ورزشکاری با سن بالای رشید شریفی و یک نوجوان تازه وارد فرقی نمی‌کند. هر ورزشکاری که آماده باشد، لباس تیم ملی را بر تن خواهد کرد. تیم ملی  نه برای من است نه برای رضازاده. هر وزنه‌برداری لیاقت داشته باشد، عضو تیم ملی می‌شود. قرار هم نیست تا ابد من سرمربی تیم ملی باشم.

وی افزود: بنده با رویه‌ای که می‌بینید درست یا غلط توانسته‌ام در المپیک و میدان‌های دیگر نتیجه بگیرم و همین رویه را ادامه خواهم داد و باید توجه داشته باشید یک کم بالا و پایین فرقی نمی‌کند. ایران پر از نوجوانان و جوانان وزنه‌بردار با انگیزه است که ما خلل آن چنانی در این حوزه نخواهیم داشت.

باقری درخصوص اظهارات حسین توکلی که گفته بود سرمربی فعلی تیم ملی به او توصیه کرده بود با رضازاده کار نکند اما خودش با او کار می‌کند، گفت: متاسفانه بعضی‌ها حرف زیاد می‌زنند. من برای حرف آنها هیچ ارزشی قائل نیستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز