خبرگزاری کار ایران

آمار گویای همه چیز است؛

سهم کشورهای اسلامی از کاراته جهان!

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۹۱

در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس فرانسه به جز تیم ایران، کشورهای اسلامی مصر، ترکیه، آذربایجان، قزاقستان و الجزایر صاحب مدال شدند.

مسابقات کاراته بازی‌های کشورهای اسلامی در شرایطی قرار است خردادماه سال آینده به میزبانی جاکارتای اندونزی برگزار شود که به اعتقاد کارشناسان این دوره از رقابت‌ها اگر با استقبال همه کشورهای اسلامی و ستارگان شان روبرو شود، آنگاه شاهد رقابت‌های سطح بالایی خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، آمار و ارقام بدست آمده از آخرین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس و نحوه تقسیم و توزیع مدال‌های این رقابت‌ها خود گویای همه چیز است. در پاریس 2012 و در کومیته انفرادی و تیمی بخش مردان مجموعاً 24 مدال تقسیم شد که نکته جالب در این میان تصاحب 14 مدال توسط کاراته‌کاهای کشورهای اسلامی بود؛ یعنی 5 /58 درصد کل مدال‌ها را کاراته کاهای مسلمان بدست آوردند و 5 /41 درصد باقی مانده را نمایندگان دیگر کشورها تصاحب کردند.

در کومیته انفرادی و تیمی که در کل 6 طلا تقسیم شد، سهم کشورهای اسلامی 3 طلا بود یعنی دقیقاً 50 درصد مدالهای زرین توزیع شده، ضمن اینکه در مجموع مدالهای نقره تقسیم شده (6 مدال) نیز دو سوم مدال‌های سیمین به کشورهای اسلامی رسید؛ یعنی تقریباً 67 درصد کل مدالها.

در جهانی پاریس 2012 همچنین از مجموع 12 مدال برنز توزیع شده در کومیته انفرادی و تیمی مردان نمایندگان کشورهای اسلامی 7 بار بر سکوی سومی ایستادند تا سهمی 58 درصدی از این مدال داشته باشند.

رشد کاراته کشورهای اسلامی در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس فرانسه کاملاً مشهود بود؛ حداقل مقایسه آمار جام بیست و یکم و دوره قبلی مسابقات جهانی که در سال 2010 در بلگراد صربستان برگزار شد، رشد 5 /24 درصدی را تایید می کند. در صربستان 2010 و از مجموع 24 مدال توزیع شده در بخش کومیته مردان کشورهای مسلمان به 8 مدال دست یافتند یعنی تقریباً 3 /33 درصد(در پاریس این رقم 5 /58 بود).بر اساس مدال‌های توزیع شده در صربستان، نمایندگان کشورهای اسلامی در دوره قبلی مسابقات جهانی صاحب یک طلا (تقریباً 17درصد) 4 نقره (67 درصد) و 3 برنز (25درصد) شدند که بجز مدال نقره که شرایط برابری با پاریس 2012 وجود دارد، کاراته کاهای کشورهای مسلمان در کسب مدال‌های طلا و برنز پیشرفت محسوسی داشته اند.

در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس فرانسه به جز تیم ایران، کشورهای اسلامی مصر، ترکیه، آذربایجان، قزاقستان و الجزایر صاحب مدال شدند.

نکته جالب از آمار و ارقام جام بیست و یکم جهان اینکه در جمع تیم‌های آسیایی که تیم ایران با یک طلا، یک نقره و یک برنز بیشترین سهم را از مدالهای توزیع شده، تنها دو کشور ژاپن و قزاقستان بودند که توانستند در مجموع به یک نقره و دو برنز دربخش کومیته مردان دست یابند.

تیم ملی کاراته در شرایطی خود را برای این رقابت‌ها مهیا می‌سازد که در بخش کومیته مردان تاکنون دو مرحله اردوی آماده سازی پشت سر گذاشته شد و اولین مرحله اردوی تیم ملی بانوان 22 اسفند در تهران برگزار می‌شود.

در بخش کاتا نیز پیکارهای انتخابی روز 18 اسفندماه برگزار می‌شود تا نفرات اعزامی این بخش به بازی‌های کشورهای اسلامی هم معرفی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز