خبرگزاری کار ایران

شهریار؛ بایدها و نبایدها؛

دایی و لزوم تغییرات اساسی؛ علی کریمی بر می‌گردد؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۵۳

به نظر شهریار و جادوگر می‌توانند آشتی بزرگی را در پرسپولیس رقم بزنند. سردار نیز باید دست به کار شود و مقدمات این کار را فراهم کند.

سرنوشت پرسپولیس با علی دایی برای خیلی ها اهمیت ویژه ای دارد مخصوصا هواداران دو آتیشه این تیم. این هواداران از دایی ایجاد تغییرات اساسی و البته بازگشت جادوگر شماره 8 را هم انتظار دارند. آیا دایی چراغ سبز را برای بازگشت کریمی می دهد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دایی در ماموریت جدیدش در پرسپولیس کار بسیار سختی را پیش رو دارد و سرمربی جدید پرسپولیس برای رساندن این تیم به اوج بایدنکات زیادی را در نظر بگیرد که به آن می پردازیم.

درسی از گذشته

دایی در گذشته هم هدایت پرسپولیس را برعهده داشت و 2 سال متوالی با این تیم قهرمان جام‌حذفی شد، اما اشتباهاتی هم داشت که امروز و برای موفقیت با سرخ‌پوشان تهرانی نباید آنها را تکرار کند. دایی در گذشته زمان زیادی را صرف پاسخگویی به انتقادات می‌کرد و همین مساله توان، انرژی و وقت بسیار زیادی را از شهریار می‌گرفت تا نتواند تمرکز کامل روی کارش داشته باشد. دایی امروز باید از گذشته درس بگیرد و تلاش کند تمام تمرکز و توانش را روی ساختن پرسپولیس بگذارد تا موفق شود. دایی نام بسیار بزرگ و پرآوازه‌ای در سطح دنیا است و در شأن او نیست جواب همه را بدهد و با هر کسی درگیر شود.

حمایت باشگاه

در دوره گذشته فعالیت علی دایی در پرسپولیس حبیب کاشانی سرپرست موقت باشگاه بود و مشکلات زیادی سر راه دایی قرار داشت. مشکلات شخصی آنها باعث شد کاشانی تمام توانش را برای شکست دایی در پرسپولیس به کار ببندد اما دایی به تنهایی تمام مشکلات را پشت سر گذاشت و توانست با سرخ‌پوشان قهرمان جام‌حذفی شود. امروز اما هیات مدیره و مدیرعامل پرسپولیس حمایت کامل و قاطع خود را از دایی اعلام کرده‌اند و این مساله وزنه بسیار بزرگی برای دایی است تا در دوره جدید فعالیتش در پرسپولیس موفق شود. از سوی دیگر آخرین خاطره خوب طرفداران پرسپولیس با علی دایی رقم خورده، یعنی قهرمانی در جام حذفی 3 فصل قبل، پس از آن پرسپولیس 2 فصل سراسر ناکامی را پشت سرگذاشته و بازگشت او به پرسپولیس، شادی و شعف زیادی را برای هواداران تیم سرخپوش تهرانی به همراه داشته است و این اتفاق نشان می دهد که دایی از حمایت کامل هواداران در فصل جدید برخوردار است.

محبوبیت در بین پیشکسوتان

مصاحبه‌های پیشکسوتان پرسپولیس در روزهای گذشته نشان می‌دهد که دایی مورد تایید و حمایت آنها است. در این روزها تنها کسی که علیه پرسپولیس صحبت می‌کند محمد مایلی‌کهن است که او هم طبق معمول سنگ خودش را به سینه می‌زند اما تمام پیشکسوتان پرسپولیس از انتخاب دایی برای هدایت این تیم بزرگ و پر طرفدار راضی هستند و از او حمایت کرده‌اند.

انتخاب کمیته فنی

علی دایی مورد تایید کمیته فنی پرسپولیس هم بود و با رأی آنها رویانیان با او وارد مذاکره شد و در نهایت هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت. تمام عوامل یعنی هیات مدیره، مدیرعامل، پیشکسوتان، کمیته فنی و هواداران پرسپولیس از دایی حمایت می‌کنند و این بهترین اتفاق ممکن برای شهریار قصه ما است تا بتواند فصل خوبی را با سرخ‌پوشان تهرانی پشت سر بگذارد.

پرهیز جدید از تک روی

علی دایی همواره یکه تاز بوده و مشهور به تک روی است. او کمتر کسی را در فوتبال ایران قبول دارد و دستیارانش هم این مساله را تایید می‌کنند. حسین عبدی در پرسپولیس دستیار دایی بودو پس از اتمام فصل اعلام کرد دیگر با دایی کار نخواهد کرد چون او حرف کسی را قبول ندارد و کار خودش را می‌کند. دایی اگر می‌خواهد امروز در پرسپولیس موفق شود، باید از تک روی اجتناب کرده و بیشتر مشورت بگیرد تا موفق شود.

معمای سرپرست

علی دایی آدمی نیست که اجازه دهد سعید شیرینی به عنوان سرپرست پرسپولیس کنار او روی نیمکت بنشیند اما سرپرست جدید تیم چه کسی خواهد بود؟ سرپرست سنتی و همیشگی پرسپولیس محمود خوردبین بوده اما با توجه به اینکه خوردبین سن بالایی دارد،‌ امروز باید مدیران پرسپولیس بهترین گزینه را برای این پست انتخاب کنند، کسی که با دایی هماهنگ باشد و بتواند روی نیمکت منشا آرامش و خدمت به پرسپولیس باشد.

معمای دستیاران

علی دایی در انتخاب دستیارانش همیشه عامل رفاقت را در نظر گرفته است. او در تیم ملی هم از هومن افاضلی استفاده می‌کرد که به گواه اکثر کارشناسان در حد تیم ملی نبود و نمی‌توانست به دایی و تیم ملی کمک کند. در تیم‌های باشگاهی هم دایی بیشتر از رفقای خود به عنوان دستیارانش استفاده کرده، یا برادرش را کنار دست خود گذاشته اما شرایط پرسپولیس کاملا متفاوت است و شهریار باید بهترین گزینه ها را به عنوان دستیارانش انتخاب کند تا بتوانند به او کمک کنند و پرسپولیس را به اوج برسانند.

فشار بیش از حد

پرسپولیس در 2 فصل گذشته ناکام بوده و با توجه به هزینه‌های بسیار زیاد و جذب ستاره‌های بزرگ هرگز نتوانسته در سطح اول فوتبال ایران باشد. این ناکامی‌ها باعث شده تا امروز فشار زیادی روی علی دایی باشد چراکه هواداران پرسپولیس تشنه قهرمانی هستند و از او جام می‌خواهند به همین دلیل دایی حق اشتباه کردن ندارد و باید کاملا هوشمندانه رفتار کند تا با پرسپولیس در فصل جدید موفق شود.

بازار نقل و انتقالات

محمد رویانیان به عنوان مدیرعامل پرسپولیس در این مدت نشان داده که جیب پر پولی دارد و مشکلی برای جذب بازیکن ندارد. همین مساله دست دایی را باز می‌گذارد تا هر بازیکنی که می‌خواهد را به خدمت بگیرد. دایی در این شرایط نباید اشتباه کند و باید بهترین انتخاب‌ها را برای پرسپولیس داشته باشد. نکته مهم برای پرسپولیس نیمکت این تیم است که باید بسیار قوی باشد تا دایی جایگزین‌های خوبی برای بازیکنان اصلی‌اش داشته باشد.

تداوم جوانگرایی

علی دایی در هر تیمی که بوده، علاقه خاصی به استفاده از بازیکنان جوان داشته و امروز هم در پرسپولیس باید همان رویه را ادامه دهد. قرارداد او با پرسپولیس 3 ساله است و دایی می‌تواند در این مدت تیمی رویایی با استفاده از نیروی جوانی بسازد. ناصر ابراهیمی مربی سابق پرسپولیس هم به او توصیه می‌کند که دل به بازیکنان شکم سیر نبندد و از بازیکنان گمنام و جوان استفاده کند چون آنها تشنه موفقیت هستندو مثل گرگ گرسنه تلاش می‌کنند تا به بازیکنان بزرگ و نامداری تبدیل شوند.

هواداران منتظر زوج کریمی - دایی

علی کریمی یکی از بزرگترین دغدغه‌های هواداران پرسپولیس است. محبوبیت خاص کریمی باعث شده هواداران پرسپولیس مدام پیگیر آینده او باشند. کریمی برای بازی کردن و البته حضور در پرسپولیس و کار کردن با دایی چراغ سبز نشان داده و حضورش با توجه به محبوبیت و توانایی‌های خاصی که دارد، کمک بزرگی به دایی خواهد بود؛ چراکه تیم‌های پر طرفدار مثل پرسپولیس همواره باید بازیکنان بزرگ در اختیار داشته باشند تا بتوانند درون زمین تیم را به درستی هدایت کنند. حال مشخص نیست آیا دایی هم از حضور کریمی استقبال خواهد کرد یا نه؟! به نظر شهریار و جادوگر می‌توانند آشتی بزرگی را در پرسپولیس رقم بزنند. سردار نیز باید دست به کار شود و مقدمات این کار را فراهم کند.

گزارش: مهدی نوری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز