خبرگزاری کار ایران

مهدی طالب‌پور در نشست خبری مطرح كرد:

دانشجویان 10 كشور خارجی به دانشگاه ورزش می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۵۶

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حضور دانشجویان 10 كشور خارجی در دانشگاه ورزش خبر داد.

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حضور دانشجویان 10 كشور خارجی در دانشگاه ورزش خبر داد.

به گزارش ایلنا، در این نشست مطبوعاتی، دکتر مهدی طالب‌پور با اشاره به این‌که به دنبال ملی کردن پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری هستیم، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در سال جاری، ملی کردن پژوهشگاه تربیت بدنی است که امیدوارم بتوانیم در این راه با ملی کردن پژوهشگاه گام‌های مهمی را در مستقل کردن این پژوهشگاه برداریم.

وی به تاسیس دانشگاه ورزش در مشهد اشاره کرد و گفت: از مهرماه امسال 90 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی را جذب این دانشگاه خواهیم کرد و در صورت امکان 10 درصد باقی‌مانده نیز در مقطع لیسانس به دنبال جذب دانشجو خواهیم بود. این دانشگاه در حقیقت نگاهش به صورت کاربردی و حرفه‌ای خواهد بود و افراد حاضر در این دانشگاه از خبرگان ورزشی، رسانه‌ها، فدراسیون‌ها و مدیران ورزشی خواهند بود. به نوعی با احداث این دانشگاه به دنبال آن هستیم تا از نگاه تئوری که در برهه کنونی در دانشکده تربیت بدنی وجود دارد فاصله بگیریم و نگاهمان را در تربیت دانشجویان کاربردی‌تر و علمی‌تر کنیم.

طالب‌پور هم‌چنین از تفاهم‌نامه همکاری با 10 کشور بین‌المللی جهت جذب دانشجو در این دانشگاه خبر داد و افزود: یکی از گام‌های مهمی که در جهت بین‌المللی کردن دانشگاه ورزش برداشته‌ایم جذب دانشجویان خارج از کشور به‌ویژه از کشورهای آلمان، چین، سوئد، مجارستان و... می‌باشد تا بتوانیم از این طریق حلقه گمشده‌ای که بین علم و عمل در دانشکده‌های تربیت بدنی وجود دارد با بین‌المللی کردن این دانشگاه پر کنیم.

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی در ادامه نشست خود با رسانه‌های گروهی به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و متذکر شد: من هنوز در جریان این امر نیستم که کاندیداهای منتخب چه برنامه‌هایی از نظر علمی کردن ورزش خواهند داشت اما در این انتخابات کاندیدایی موفق خواهد بود که برنامه‌های مصوب و خوبی را در این زمینه داشته باشند تا حوزه‌های دانشگاهی را به سمت خود جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته دانشجویان تربیت بدنی زمانی که از دانشکده‌ها فارغ‌التحصیل می‌شدند با مشکل بزرگی چون اشتغال‌زایی داشتند اما طی تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم تلاش ما این است که بیش از 120 شغل ورزشی ایجاد کنیم تا دانشجویانی که از دانشگاه ورزش فارغ‌التحصیل می‌شوند مسیر خود را برای اشتغال‌زایی در فدراسیون‌ها، باشگاه‌ها و سایر اماکن ورزشی هموارتر کنند.

طالب‌پور ادامه داد: با توجه به این‌که در حال حاضر بیش از 4/5 میلیون جمعیت کشور را دانشجویان تشکیل می‌دهند، یکی از دغدغه‌های بزرگ ما توسعه و ترویج ورزش همگانی در دانشگاه‌ها بود که در این‌باره نیز وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم با تغییراتی که در برنامه‌های خود ایجاد کرده‌اند در زمینه‌ی همگانی ورزش در دانشگاه‌ها متعهد شده‌اند که امیدوارم به زودی شاهد اتفاق این امر در دانشگاه‌های کشور باشیم.

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی یکی از عمده‌ترین برنامه‌های پژوهشگاه تربیت بدنی را تصویب آیین‌نامه پذیرش دست‌اندرکاران ورزشی از جمله خبرنگاران رسانه‌های گروهی تصویری و شنیداری در دانشگاه‌های تحت پوشش سازمان سنجش، بدون کنکور عنوان کرد و گفت: در این‌باره کمیسیونی تشکیل شده و طی یک ماه آینده مصوبه‌ی آن به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد. این آیین‌نامه شامل 50 درصد ظرفیت‌سازی برای رسانه‌های گروهی و 50 درصد برای مدیران ورزشی خواهد بود که بدون کنکور و برحسب صلاحیت آنها برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه‌ها می‌شوند. این آیین‌نامه 21 فروردین ماه به امضای دو وزیر وزارت علوم و ورزش به تصویب رسید که شیوه‌نامه اجرایی آن فراهم شده که با ابلاغ دانشگاه‌ها رسانه‌ها می‌توانند با ورود به سامانه وزارت علوم، ثبت نام خود را به عمل آورند.

وی در پایان به عملکرد پژوهشگاه تربیت بدنی در سال گذشته و سال جاری پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته پژوهشگاه موفق به چاپ 32 عنوان کتاب شد که در حقیقت تعداد تولیدات علمی کتاب در این پژوهشگاه نسبت به گذشته 6 برابر شده است. هم‌چنین برای سومین بار پژوهشگاه به عنوان پژوهشگاه برتر شناخته شد که این یکی از افتخارات بزرگ برای ما محسوب می‌شود. در زمینه ی ثبت اختراعات نیز 30 عنوان ثبت اختراع داشتیم که این رقمی است که در گذشته قبل از این‌که پژوهشکده به پژوهشگاه تبدیل شود تنها 10 ثبت اختراع داشتیم. در ضمن اگر در گذشته ما تنها موفق به برگزاری یک یا دو همایش در طول سال می‌شدیم امسال تعداد برگزاری همایش های خود را به 8 تا 10 همایش ارتقا دادیم که همه‌ی اینها نشانگر عملکرد موفق پژوهشگاه تربیت بدنی پس از انتقال به مشهد صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز