خبرگزاری کار ایران

همگام با لیگ جهانی والیبال؛

کارخانه: والیبالیست‌های ایران نباید تحت فشار روانی قرار بگیرند

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۳

کارشناس والیبال کشورمان تاکید دارد که ملی‌پوشان ایران نباید در لیگ جهانی تحت فشار روانی برای رسیدن به پیروزی قرار بگیرند.

کارشناس والیبال کشورمان تاکید دارد که ملی‌وشان ایران نباید در لیگ جهانی تحت فشار روانی برای رسیدن به پیروزی قرار بگیرند.

مصطفی کارخانه در گفت و گو با ایلنا با اشاره به شرایط تیم ملی در آستانه لیگ جهانی والیبال گفت: خوشبختانه والیبالیست‌های ملی پوش ما در طول 3 روز گذشته 3 دیدار تدارکاتی بسیار خوب را مقابل بلغارستان انجام داده اند و فکر می کنم از هر لحاظ در اوج آمادگی باشند. بی شک برد و باخت در دیدارهای تدارکاتی مهم نیست و برای ما بیش از هر چیز رسیدن به ایده آل های سرمربی تیم مهم است.

وی افزود: تیم ملی ما در آستانه حضور در مسابقاتی است که شاید برای مان در تاریخ تکرار نشود. خوشبختانه والیبال ایران بعد از سالها حضور در رویدادهای مختلف حالا به جایی رسیده که می داند باید چه کار کند و این به نظرم موفق ترین دستاورد است.

سرمربی تیم والیبال متین ورامین تصریح کرد: این درست که ما تجربه حضور قبلی در لیگ جهانی را نداریم اما خوب می‌دانیم که ملی‌پوشان ما توانمندی و قابلیت‌های بسیار بالایی دارند و امیدواریم که بتوانیم به آنچه که می‌خواهیم در این رویداد بزرگ برسیم. یک بار دیگر تاکید می کنم که والیبال ما اکنون می داند از یک تورنمنت چه می خواهد و شاید برای اولین بار است که با آگاهی کامل از آنچه که پیش رویش خواهد بود پا به این مسابقه خواهد گذاشت.

وی در رابطه با دیدار آغازین تیم ملی در لیگ جهانی مقابل روسیه گفت: به هر حال روسیه قهرمان المپیک است و شکی نیست که کار بسیارسختی مقابل این حریف قدرتمند خواهیم داشت اما باید توجه کرد که اختلاف ملی پوشان ما در روسیه انقدر فاحش نیست که بخواهیم از پیش بازنده باشیم.

کارخانه تصریح کرد: تیم ملی ما با دو انگیزه درونی و بیرونی رو در روی حریفان خود در لیگ جهانی خواهد ایستاد. به لحاظ انگیزه درونی این که ما از حضور در رویداد مهمی مثل جام جهانی بسیار خوشحال هستیم و از توانایی خود احساس غرور می کنیم به لحاظ انگیزه بیرونی هم این که ما قرار است با تیمی بازی کنیم که قهرمان المپیک بوده و می توانیم مشکلاتی را برای تیمی در این سطح ایجاد کنیم.

وی گفت: کادرفنی تیم ملی والیبال و مسئولان فدراسیون باید کاملا به این موضوع آگاه باشند که برد و باخت در دیدار با تیمی مثل روسیه نباید زیاد مهم باشد و بازیکنان را نباید تحت فشار بگذارند. ما قرار است با تیمی بازی کنیم که هم قدرت بسیار بالایی دارد و هم فیزیک مناسبی برای موفقیت.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال نوجوانان خاطرنشان کرد: روسیه یک تیم قدرتی و فیزیکی است و تجربه نشان داده که ایران مقابل این چنین تیم هایی بازی های بسیار خوبی ارائه می دهد شخصا امیدوارم که ملی پوشان ایران در دیدار اول خود مقابل روسیه عملکرد خوبی داشته باشد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا فشردگی برگزاری این دیدارها ملی پوشان ایران را دچار ضعف جسمانی نخواهد کرد گفت: بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد چون ما از ماه ها قبل به شرایط برگزاری این مسابقات آگاه بوده ایم و قاعدتا باید خود را آماده چنین مسابقات فشرده ای کرده باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز