خبرگزاری کار ایران

شیوه جدیدی در بازی تیم ملی ندیدم؛

عطایی: بازی با روسیه را به خودمان باختیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۱۸

برخی دوستان در مصاحبه‌های قبل از دیدار ایران و روسیه مدعی بودند می‌توانیم این تیم را شکست بدهیم در حالیکه اگر واقعی نگاه کنیم می‌بینیم روسیه قهرمان المپیک است و ما هنوز آرزوی رسیدن به المپیک را داریم.

کارشناس والیبال کشورمان با تاکید براینکه ایران رفته رفته در لیگ جهانی عملکرد بهتری خواهد داشت گفت که شاگردان ولاسکو بازی اول مقابل روسیه را به خودشان باختند.

بهروز عطایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دیدار اول تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ جهانی مقابل روسیه اظهار کرد: بازی بسیار خوبی بود و همانطور که از قبل پیش بینی کرده بودیم تیم ملی ایران روز بسیار سختی را مقابل روسیه تجربه کردند. روسیه تیم بسیار قدرتمندی است که قهرمانی المپیک را در کارنامه دارد و در این دیدار هم توانست ملی پوشان ایران را در سه ست پیاپی مغلوب کند.

وی افزود: شاگردان ولاسکو در بازی شب گذشته اشتباهات مکرری داشتند و نتوانستند از فرصت‌های ایجاد شده استفاده بهینه ای ببرند. ما ضعف شدیدی در توپ های برگشتی داشتیم و متاسفانه در دفاع هم نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم البته ملی پوشان ایران در این دیدار در توپ گیری بسیار خوب ظاهر شدند و در سرویس زنی هم عملکرد هدف داری داشتندو می دانستند از سرویس های خود چه می‌خواهند.

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران تصریح کرد: در بازی اول ایران و روسیه تقریبا 35 توپ برگشتی به زمین ایران آمد که از این تعداد والیبالیست های ما تنها 8 توپ آن را به امتیاز تبدیل کردند. ما 7 سرویس مستقیم را از دست دادیم اما روسیه با وجود اینکه سرویس های بیشتری به نسبت ما خراب کرد توانست 5 امتیاز سرویس بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی والیبال ایران بازی خود مقابل روسیه را خیلی خوب شروع کرد گفت: متاسفانه ملی‌پوشان ایران با وجود یک شروع خوب در ادامه توان بدنی شان تحلیل رفت و در شرایط فشار دوام نیاوردند ضمن آنکه این تیم از اواسط ست دوم هم کاملا از هم گسیخته بازی کرد و در ست سوم نیز با فاصله زیاد نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

عطایی گفت: کادر فنی تیم ملی باید به این موضوع آگاهی کامل داشته باشد که در هر لحظه بازی بتواند ملی پوشان را به بازی برگرداند و اصطلاحا در بازی نگه دارد. من فکر میکنم روسیه در این دیدار علیرغم این که 9 بازیکن المپیکی خود را در ترکیب نداشت بهتر از ما ظاهر شد و توانست بازی را به نفع خود خاتمه دهد اما این نکته هم گفتنی است که این تیم خیلی خوب نبود و به نظرم در بازی دوم دست یافتنی است.

وی افزود: تیم ملی ایران در بازی اول خود به نظر می آمد که تحت تاثیر نام روسیه قرار گرفته بودند اما مطمئنم که همین تیم بازی به بازی بهتر خواهد شد و خواهد توانست به آن چیزی که از این رقابت ها می خواهد برسد. ما مسابقات جام ملت های آسیا را در آیندهای نزدیک در قطر داریم که همین مسابقات لیگ جهانی می تواند مقدمه بسیار خوبی برای آن باشد.

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران با تاکید براینکه نتایج در این تورنمت نباید خیلی مدنظر قرار بگیرد گفت: من به عنوان یک مربی زیاد به نتایج تیم ملی نگاه نمی کنم بلکه بررسی خواهم کرد که والیبال ایران به نسبت گذشته چقدر پیشرفت داشته است. مطمئنا اگر والیبال ایران در این مسابقات پیشرفتی نسبت به گذشته خود داشته باشد نفع برده است اما اگر این طور نشود حتی اگر نتایج خوبی هم بگیریم به نظرم به چیز بزرگی دست نیافته ایم.

وی در ادامه با اشاره به اظهارنظر برخی از اهالی والیبال گفت:‌ ما توقع داریم کارشناسان و منتقدان والیبال در مواجه با لیگ جهانی شعارگونه صحبت نکنند و همه چیز را واقعی ببینند. متاسفانه برخی دوستان در مصاحبه‌های قبل از دیدار ایران و روسیه مدعی بودند که ما می‌توانیم این تیم را شکست بدهیم در حالی که اگر واقعی نگاه کنیم می بینیم که روسیه قهرمان المپیک است و ما هنوز آرزوی رسیدن به المپیک را داریم. امیدوارم دوستان ما در اظهارنظرهای خود قدری واقع گرایانه به قضیه نگاه کرده و با اظهارات خود بار روانی بازیکنان را افزایش ندهند.

این کارشناس والیبال در پاسخ به این سوال که چرا ایران در ست اول با وجود برتری محسوس خود مقابل روسیه نتیجه را در نهایت به این حریف واگذار کرد گفت: همانطور که گفتم ایران شروع خوبی داشت اما نتوانست شرایط را به نفع خود کنترل کند. در همان ست اول ملی پوشان ما 21 بر 18 از حریف خود پیش بود اما در صحنه ای که مربی حریف به لحظه فرود توپ بازیکن خود در زمین ایران اعتراض کرد شرایط بازی به هم ریخت و متاسفانه باعث شد ایران این ست را 25 در 22 واگذار کند.

عطایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه در بازی تیم ملی پیشرفتی در کیفیت بازی ایران مشاهده کردید گفت: واقعیت این است که من شیوه های جدیدی در بازی تیم ملی ندیدم اما شاید این بخاطر بازی اول تیم ملی بود ولی مطمئنم که در آینده شرایط بهتر شده و ما پیشرفت خواهیم کرد و شیوه های جدید قطعا در تیم ملی هم دیده خواهد شد.

وی در پایان در رابطه با بازی امروز تیم ملی مقابل روسیه گفت: قطعا بازی سختی در پیش است چراکه دو تیم شناخت بیشتری از هم پیدا کرده و با تاکتیک های جدیدتری به مصاف هم خواهند آمد. ما در بازی اول به خودمان باختیم و اطمینان دارم که امروز بهتر ظاهر خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز