خبرگزاری کار ایران

رییس هیات بوكس خراسان رضوی:

با دستان خالی امكان رشد و مطرح شدن وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۰۰

هزینه ورود به لیگ برتر بوكس كشور 5 میلیون تومان است و با توجه به اینكه امكان پرداخت این مبلغ وجود ندارد، بوكسورهای برتر خراسان رضوی در تیم‌های دیگر استان‌ها بازی می‌كنند.

رییس هیات بوكس خراسان رضوی گفت: با راه اندازی مجدد مسابقات بوكس آموزشگاه‌ها و همچنین شناساندن صحیح این ورزش ازسوی رسانه‌ها، بوكس كشور رشد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، قدیر توانا در چهارمین نشست خبری هیات‌های ورزشی استان كه صبح امروز با موضوع بررسی وضعیت هیات بوكس خراسان رضوی در خانه بوكس مشهد برگزار شد با اشاره به انجام رایزنی‌های اولیه با آموزش و پرورش به منظور پیشرفت این ورزش، اظهار كرد: در صورت برگزاری مسابقات بوكس آموزشگاه‌ها افراد مستعد در رده‌های سنی پایه شناسایی خواهند شد و این امر بوكس استان را متحول خواهد كرد.

وی با اشاره به نگاه اشتباه جامعه نسبت به ورزش بوكس که آن را فقط نوعی كتك‌كاری تصور می‌كنند، به لزوم تلاش رسانه‌ها برای شناساندن صحیح این ورزش به خانواده‌ها تاکید کرد. بوكس ورزشی است كه علاوه بر سلامت جسم باعث ایجاد اعتماد به نفس در فرد نیز می شود و رسانه‌ها می‌توانند در تغییر نگرش خانواده‌ها نسبت به این ورزش مهیج موثر باشند.

رییس هیات بوكس خراسان رضوی به فعالیت بیش از 300 بوكسور در شهرستان مشهد اشاره کرد و گفت: باشگاه‌های مختلف در سطح استان با بهره‌گیری از مربیان تحصیلكرده و فرهنگی و آموزش این رشته ورزشی از ورود جوانان به انحرافات موجود در جامعه جلوگیری می كنند.

توانا با بیان اینکه فعالیت باشگاه بوکس لشكر 77 پیروز خراسان آغاز شده، عنوان كرد: كار آموزش بوكس در مشهد تنها در باشگاه‌ها خلاصه نمی‌شود به طوری که برخی مربیان در پارك‌ها نیز به آموزش این رشته ورزشی مشغول هستند.

وی درباره فعالیت این رشته ورزشی در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی، گفت: استعدادهای فراوانی در رشته ورزشی بوكس در شهرستان‌های تربت حیدریه، قوچان، چناران، گلبهار، تایباد، بردسكن، تربت جام، فریمان، طرقبه و نیشابور وجود دارد كه در صورت وجود حمایت‌های مالی مخصوصا در سنگین وزن می‌تواند پاسخگوی نیاز تیم ملی كشور نیز باشد.

رییس هیات بوكس خراسان رضوی با اشاره به مشكلات مالی فراوان و نبود حمایت مالی از این رشته ورزشی، افزود: بوكس استان خراسان از افراد با تجربه و با استعداد فراوانی بهره می‌برد اما با دستان خالی امكان رشد و مطرح شدن وجود ندارد. هزینه ورود به لیگ برتر بوكس كشور 5 میلیون تومان است و با توجه به اینكه امكان پرداخت این مبلغ وجود ندارد، بوكسورهای برتر خراسان رضوی در تیم های دیگر استان‌ها بازی می‌كنند.

توانا به كمك 4 میلیون 200 هزار تومانی اداره كل در سال گذشته و همچنین كمك‌های ساختمانی به هیات بوكس خراسان رضوی اشاره كرد و افزود: سال گذشته علاوه بر پرداخت بدهی‌های هیات قبلی، برگزاری دوره‌های داوری، مربیگری و همچنین اعزام تیم های استان در رده‌های مختلف سنی به مسابقات قهرمانی كشور در قم، زنجان و خوزستان انجام گرفته كه حدود 42 میلیون تومان هزینه دربرداشته است.

وی با اشاره به میزبانی رقابت‌های بوكس قهرمانی منطقه 3 كشور در مشهد، گفت: سال گذشته با بهره‌گیری از مربیان بین‌المللی و تلاش بوكسورهای جوان استان در این مسابقات كه با حضور استان‌های گلستان، خراسان شمالی و سمنان برگزار شد با كسب 7 مدال طلا و 1 برنز به مقام قهرمانی دست یافتم. توانایی برگزاری رقابت‌های قهرمانی كشور را در مشهد داریم اما به دلیل هزینه بالای اجاره سالن و مشكلات مالی تاکنون امكان‌پذیر نبوده است.

رییس هیات بوكس خراسان رضوی به تلاش و اقدامات چشمگیر انجام شده از زمان حضورش به عنوان سرپرست و رییس هیات بوكس استان در یک‌سال گذشته اشاره و تصریح كرد: با تغییرات گسترده‌ای كه انجام دادیم وضعیت هیات به شكل مناسبی درآمد كه تفاوت زیادی نسبت به وضع نامطلوب پیش از آن دارد.

وی بهره گیری از تجربیات پیشكسوتان را عاملی موثر برای گسترش فعالیت‌های هیات دانست و افزود: جلسات بسیاری با مربیان، داوران و مسوولان هیات های بوكس شهرستان در مدت یك‌سال اخیر برگزار و در همه بخش‌ها با تشكیل كمیته‌های مربوطه هماهنگی اثربخشی ایجاد شد.

توانا با اشاره به تقسیم بندی شهرستان های فعال در بوكس استان به 3 منطقه، گفت: رقابت‌های منطقه ای با حضور تیم‌های كاشمر، بردسكن و نیشابور به مركزیت تربت حیدریه، و همچنین تیم‌های گلبهار و چناران به مركزیت شهرستان قوچان و باشگاه‌های شهرستان مشهد به عنوان یكی از این 3 منطقه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با شناسایی نفرات برتر و تشكیل تیم منتخب هر منطقه یك دوره مسابقه انتخابی در روز 28 تیرماه برای تشكیل تیم بوكس بزرگسالان استان و اعزام به رقابت‌های قهرمانی كشور برگزار خواهد شد.

رییس هیات بوكس خراسان رضوی از برگزاری رقابت های قهرمانی نوجوانان و جوانان استان در نیمه اول مرداد ماه در مشهد خبر داد و افزود: علاوه بر اعزام تیم های رده های سنی مختلف به مسابقات قهرمانی كشور، برگزاری دوره های داوری و مربیگری نیز تا پایان سال در دستور كار قرار دارد.

توانا با تاكید بر اهمیت حمایت بیشتر از رشته ورزشی بوكس، اظهار كرد: بدست آوردن جایگاه مطلوب در این ورزش مدال‌آور در كشور مستلزم راه‌اندازی باشگاه‌ها و اهدای لوازم اولیه این ورزش اعم از دستكش، کلاه و رینگ به شهرستان‌های مختلف است كه با یاری فدراسیون، اداره كل و حامیان مالی امكان‌پذیر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز