خبرگزاری کار ایران

وسط میدان قدرتمند‌ترین آسیا هستیم؛

آتشی: می‌توانیم در جام‌جهانی حاضر باشیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۰۷

اگر بتوانیم در جام ویلیام جونز شرکت کنیم می‌توانیم امیدوار و مدعی قهرمانی در این مسابقات باشیم.

کارشناس بسکتبال کشورمان گفت: ما می‌توانیم امیدوار و مدعی قهرمانی در مسابقات جام ویلیام جونز باشیم

عنایت آتشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا  گفت: تیم ملی در گروه مرگ جام ملت‌های آسیا حضور دارد. این مسابقات که تحت نام ای سی بی  همه ساله از سال 60 تا امروز که بیست و هفتمین دوره آن است در فیلیپین برگزار می‌شود با توجه به شرایط تیم ما که مدافع عنوان قهرمانی از دست رفته سال قبل هستیم که متاسفانه در آن مسابقات شانس خود را از دست دادیم شرکت خواهیم کرد.

این کارشناس بسکتبال ادامه داد: امسال با دقت بیشتری در مسابقات حاضر خواهیم شد. تیم ایران، فیلیپین، کره و ژاپن تاکنون مدال طلای این مسابقات را گرفته‌اند. رقابت بین این تیم‌ها است و ما باید با تیم‌های چین، کره جنوبی، ژاپن و لبنان رقابت کنیم و باید آماده این مسابقات باشیم.

آتشی در ادامه افزود: لبنان بازیکن دو ملیتی دارد و مدعی این مسابقات است تا بتواند در بین 4 تیم اول قرار بگیرد. تیم ملی بسکتبال کشورمان که اکنون در ترکیه حضور دارد بازی‌های خوبی را برگزار کرده و دیدارهای تدارکاتی با ترکیه، ایتالیا، مصر و تونس داشتیم تا شرایط تیم ما در دفاع و حمله خوب باشد. این شرایط برقرار شده و همبستگی لازم بین تیم برقرار است. در این گونه مسابقات تدارکاتی نتیجه مهم نیست، بیشتر آنالیز مهم است تا بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم. اگر بتوانیم در جام ویلیام جونز شرکت کنیم می‌توانیم امیدوار و مدعی قهرمانی در این مسابقات باشیم. از این مسابقات 3 تیم برای مسابقات جام جهانی ایتالیا در سال 2014 اعزام می شود.

وی متذکر شد: متاسفانه سازماندهی بسکتبال در باشگاه‌ها یکنواخت نیست، یعنی اگر سازمان یکنواختی داشتیم و تمرین‌ها یکسان بود می‌توانستیم تیمی سرعتی در اختیار داشته باشیم. هر مربی که به تیم ملی می‌آید باید به فکر سیستمی مناسب در سطح دفاع و حمله باشد. در اردوی ترکیه به نقاط قوت خود دست پیدا کرده‌ایم چون می‌توانیم در مسابقات مهم و رسمی درصد قهرمانی خود را مشخص کنیم. البته کشورهای دیگر هم در حال برگزاری مسابقات تدارکاتی هستند و خود را برای مسابقات سخت آماده می‌کنند. کره‌ای‌ها تاکنون 23 مدال از این مسابقات گرفته‌اند و بسیار هم قوی هستند اما ایران در قسمت میانی قدرتمندترین تیم آسیاست.

اتشی در پایان تاکید کرد: صمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق و مهدی کامرانی که نزدیک به 10 سال با هم بازی کرده‌اند می‌توانند با درک شرایط تیم مقابل بهترین بازی را انجام دهند و هیچ تیمی جلودار آنها نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز