خبرگزاری کار ایران

کوبا حریف قدرتمندی خواهد بود؛

کارخانه: والیبال ایران به درختی تنومند تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۳۰

کارشناس والیبال کشورمان معتقد است والیبال ایران امروز به درختی تنومند شبیه است که هیچ قدرت و بادی نمی‌تواند آن را تکان دهد.

کارشناس والیبال کشورمان معتقد است والیبال ایران امروز به درختی تنومند شبیه است که هیچ قدرت و بادی نمی‌تواند آن را تکان دهد.

مصطفی کارخانه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا به عملکرد تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا اشاره کرد و

گفت: والیبال ایران واقعا کار بزرگ و باارزشی کرد و مطمئنا به جایی رسیده که مستحق تعریف و تمجید است. والیبال ما امروز به درختی تنومند تبدیل شده که هیچ باد و قدرتی نمی تواند تکانش دهد. ما راه پیش داریم و باید پیش برویم.

وی افزود: ایتالیا بی گمان یکی از حرفه‌ای‌ترین تیم‌های والیبال دنیا است که هر تیمی مقابل آن محکوم به شکست است اما شاگردان خولیو ولاسکو در دو بازی خود مقابل این تیم شرایطی را برای آنها به وجود آوردند که شاید نظیر آن را هیچ گاه در تاریخ والیبالشان ندیده باشند. من مطمئنم این نتایج در تاریخ ثبت خواهد شد و سال های سال از آن اسم برده خواهد شد. مطمئنا اگر امروز کسی از سرمربی ایتالیا بپرسد که در این چند سال اخیر کدام تیم بیش از همه شما را تحت تاثیر توان خود قرار داده حرف از ایران به میان خواهد آورد. ما دربازی دوم بازی 2 بر صفر باخته را 2 بر 2 کردیم و تا آستانه پیروزی در گیم پنجم هم رفتیم اما شرایط در نهایت به گونه دیگری رقم خورد.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال جوانان خاطرنشان کرد: ایتالیا به هر قیمتی در بازی دوم برد می خواست. آنها در بازی اول شکست سنگینی مقابل ایران متحمل شده بودند و باید از حثیت خود دفاع می کردند. مسئولان والیبال ایتالیا بازی دوم خود را به مکانی بردند که برای ما کاملا ناشناخته باشد و هواداران ایرانی هم نتوانند در سالن مسابقه ظاهر شوند اما با همین حال هم تیم ملی والیبال ما توانست ایتالیا را به شدیدترین شکل ممکن تحت فشار قرار دهد.

وی درادامه به کیفیت بازی ایران در بازی دوم خود مقابل ایتالیا اشاره کرد و گفت: ما به نسبت بازی اول در دو ست اول و دوم خوب نبودیم اما در ست سوم و چهارم بی نظیر ظاهر شدیم. امروز فدراسیون والیبال ایران می تواند الگوی بسیار خوبی برای والیبال دنیا باشد و از این حیث باید برخود ببالیم. ما کادرفنی بسیار عالی در اختیار داریم و مهم تر از آن بازیکنان فوق العاده ما هستند که در زمین مسابقه همچون نگین انگشتری می درخشند. بی گمان والیبال ایران تنها شگفتی ساز لیگ جهانی است و امیدوارم این روند در بازی های آتی نیز برای ما تداوم داشته باشد.

این مربی در ادامه به تمجید از محمد موسوی عراقی پرداخت و اظهار کرد: بدون اغراق موسوی یکی از بهترین‌های دنیاست. او با بهره گیری از فیزیک مناسب، هوش بالا و مهارت بسیار خوب خود در پرش در همه فاکتورها اعم از سرویس، دفاع، دریافت و کار سرعتی بسیار خوب ظاهر می شود و مطمئن باشید که پس از این مسابقات خواهان بسیار زیادی از سایر کشورهای مطرح دنیا خواهد داشت. به نظرم مربیان بسیاری در ساخت چنین بازیکنی نقش داشته اند و باید قدردان همه آنها باشیم.

کارخانه همچنین در رابطه با بازی ایران با کوبا نیز گفت: ما مسافرت طولانی به این کشور خواهیم داشت و این می تواند برای ما قدری خسته کننده باشد. با این حال ما اهداف بزرگی داریم که باید برای رسیدن به آن سختی های زیادی هم متحمل شویم. کوبا تیم قدرتمندی است که بازی قدرتی را در دستور کار قرار می دهد در آخرین بازی خود هم تیم قدرتمند روسیه را از پیش رو برداشته است. من پیش بینی بازی سختی مقابل این تیم دادیم و امیدوارم که به لحاظ توان بدنی در این دیدار کم نیارد.

وی در پایان به عملکرد ولاسکو اشاره کرد و گفت: ولاسکو مربی بزرگی است و این بزرگی والیبال ایران را نیز بزرگ کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز