خبرگزاری کار ایران

جام‌جهانی تجربه خوبی برای جوانان بود؛

بچیروویچ: نتیجه‌گیری در جام ویلیام‌جونز اولویت اول ما نیست

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۹۸

ما در طول تمرینات بیش از 30 تاکتیک دفاع و حمله را در شرایط مختلف کار کرده‌ایم و نمی‌توان انتظار داشت یک بازیکن ظرف مدت کوتاهی بتواند خودش را با تاکتیک‌های تیم وقف دهد و هماهنگی مطلوب را به دست آورد.

 تیم ملی بسکتبال ایران 29 روز تا برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا فرصت دارد تا خود را مهیای این رقابت‌ها کند.

به گزارش ایلنا، در آستانه این بازی‌ها تیم ملی بزرگسالان جام ویلیام جونز را پیش رو دارد. تورنمتی که می‌تواند برای ملی پوشان و کادر فنی دستاوردهای مثبتی را در پی داشته باشد.

مهمد بچیروویچ درخصوص آخرین وضعیت بازیکنان تیم ملی و همچنین عملکرد تیم ملی جوانان در رقابت‌های جهانی چک در گفت‌وگویی که با سایت رسمی فدراسیون انجام داد با ابراز رضایت از تمریناتی که ملی‌پوشان پشت سر گذاشتن به سوالات مطرح شده پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید.

عملکرد تیم ملی جوانان را تا به اینجا چطور ارزیابی کردید؟

از روز اول بازی‌ها تا به امروز تمام نتایج تیم ملی را دنبال کردم. به اعتقاد من به جز بازی با لیتوانی که بازیکنان تمرکز لازم را در زمین نداشتند در سایر بازی‌های مرحله مقدماتی خوب ظاهر شدند و نتایج قابل قبولی را کسب کردند اما جدای از بازی خوب بازیکنان تیم ملی تجربه که در مصاف با تیم‌های برتر جهان به دست آوردند بسیار با ارزش است و می‌تواند آینده روشنی را برای بسکتبال ایران رقم بزند.

چقدر به صعود ایران امیدوار هستید؟

صعود از این مرحله بسیار سخت و دشوار است اما دور از دسترس نیست، با این تفاسیر همانطور که گفتم اهمیت کار جوانان ایرانی در آینده مشخص خواهد شد چراکه از تجربه با ارزشی که در جام‌جهانی به دست آوردند می‌تواند در میادین بین‌المللی پیش رو موفق تر ظاهر شوند.

خیلی‌ها معتقدند شما بهترین تیم تاریخ بسکتبال ایران را در اختیار دارید و نمی‌شود عنوانی جز قهرمانی از تیم ملی بزرگسالان انتظار داشت؟

بسیار خوشحالم با یک تیم خیلی خوب کار می‌کنم و تصور خود من و تمام بازیکنان نیز کسب عنوان قهرمانی است اما ارسلان کاظمی را در اختیار نداریم. اگر او هم می‌توانست به تیم ملی اضافه شود با قدرت بیشتری در جام ملت‌های آسیا به مصاف حریفان می‌رفتیم. درباره ارسلان باید توضیح دهم بسکتبال یک بازی گروهی است و برای نتیجه گیری به جز آمادگی روحی و بدنی هماهنگی بازیکنان در کار تیمی بسیار حائز اهمیت است. ما در طول تمرینات بیش از 30 تاکتیک دفاع و حمله را در شرایط مختلف کار کرده‌ایم و نمی‌توان انتظار داشت یک بازیکن ظرف مدت کوتاهی بتواند خودش را با تاکتیک‌های تیم وقف دهد و هماهنگی مطلوب را به دست آورد. خود بازیکنان نیز به خوبی به این موضوع واقف هستند. ارسلان بازیکن بزرگی است و من امیدوارم سال آینده در مسابقات جام‌جهانی اسپانیا با حضور این بازیکن و بازیکنان توانمندی که در مسابقات جهانی پراگ نقش‌آفرینی کردند بهترین تیم را روانه مسابقات کنیم.

جام ویلیام جونز چقدر می‌تواند در آمادگی تیم ملی بزرگسالان تاثیرگذار باشد؟

این تورنمت با حضور تیم‌های برتر آسیا از سطح بسیار بالایی برخوردار است و از همان ابتدا نیز در برنامه تیم ملی پیش‌بینی شده بود. تمام حریفان ما با حداکثر توان در این مسابقات حضور خواهند داشت اما نتیجه‌گیری در این دوره از رقابت‌ها اولویت اول ما نیست و به همین خاطر در هر بازی به 3 بازیکن تیم استراحت می‌دهیم که این مسئله شامل همه می‌شود. ما باید از این تورنمنت نهایت استفاده را ببریم تا آمادگی تیم را جهت حضور در مسابقات آسیایی فیلیپین به حداکثر برسانیم و بدون مصدوم این رقابت‌ها را به پایان ببریم و در آخر نیز با توجه به اهدافی که داریم سعی خواهیم کرد به عنوان تیم اول این دوره مطرح شویم.

وضعیت آمادگی ملی‌پوشان تا به امروز رضایت شما جلب کرده؟

در ابتدا باید بگویم بازیکنان در این دوره بسیار مصمم و با انگیزه ظاهر شدند و از همه تشکر می‌کنم که تمرینات را با جدیت تمام دنبال کردند. پیشرفت روز به روز آنها در طول اردوها به خوبی مشهود بود و امیدوارم این میزان آمادگی و انگیزه تا پایان مسابقات جام ملت‌های آسیا همراه تیم باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز