خبرگزاری کار ایران

ضرب‌الاجل IOC برای ما تمام شده‌است؛

فائقی: ورزش ایران با مدیریت آمرانه به جایی نخواهد رسید

asdasd

مدیریت ناکارآمد بلای جان ورزش است/باید منتظر برخوردهای شدیدتری از سوی IOC باشیم/برگزاری انتخابات کمیته المپیک کل ورزش ایران را تعلیق می‌کند.

معاون سابق سازمان تربیت بدنی تاکید کرد در صورتی که وزیر ورزش به اشتباهات خود اعتراف و از مردم عذرخواهی کند، ورزش کشور به ساحل آرام خواهد رسید.

سعید فائقی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلات عدیده این روزهای ورزش کشور اظهار کرد: من فکر می‌کنم اغلب مشکلاتی که این روزها دامن ورزش ما را گرفته ناشی از ناکارآمدی مدیریتی در سطوح مختلف است. متاسفانه برخی ناکارامدی و ندانم کاری‌های مدیریتی در حوزه‌های اقتصاد و ورزش، آشفتگی بزرگی در این عرصه ایجاد کرده که امیدوارم با یک تدبیر صحیح حل وفصل شود.

وی ادامه داد: متاسفانه دوستان ما در وزارت ورزش به صرف رای آوردن در کمیته ملی المپیک اقدام به برکناری روسای فدراسیون هایی کرده‌اند که اکنون با مخالفت شدید IOC مواجه شده و اگر در آینده‌ای نزدیک خواسته این نهاد بین المللی براورده نشود، مطمئنا با رفتار شدیدتری از سوی مسئولین کمیته بین المللی المپیک مواجه خواهیم شد.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی با تاکید براینکه وزیر ورزش به عقل جمعی اعتماد نکرده و به نظر جمع اعتقادی ندارد، افزود: وقتی وزیر ورزش ما این چنین رفتار آمرانه‌ای داشته و برای رسیدن به یک هدف خود حاضر است تا این حد ورزش را با چالش‌های ریز و درشت مواجه سازد، طبیعی است که باید منتظر رفتارهای قهری بسیاری از جانب IOC و فدراسیون‌های جهانی باشیم.

وی تصریح کرد: من پیشنهاد می کنم وزیر ورزش برای یک بار هم که شده عقلانیت به خرج داده و با عذرخواهی از همه مردم از تصمیمات اشتباه خود در برکناری روسای فدراسیون‌ها برگردد و همه چیز را به روال گذشته برگرداند. محمد عباسی لااقل از ملی پوشان فوتبال یاد بگیرد که پس از ناکامی‌های اخیر از مردم عذرخواهی کردند و اشاره داشتند که در آینده جبران خواهند کرد.

فائقی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید IOC تا چه زمانی با ورزش ما مدارا خواهد کرد، گفت: این نهاد بین‌المللی باهیچ کشوری شوخی ندارد. من فکر می‌کنم ضرب الاجل کمیته بین المللی المپیک برای ورزش ما به اتمام رسیده و تعلیق برخی از فدراسیون های ما هم نشات گرفته از فشارهای این نهاد بین المللی است. مطمئن باشید اگر در این شرایط به هم ریخته انتخابات کمیته ملی المپیک هم برگزار شود، IOC کمیته ملی المپیک ما را هم تعلیق خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر رفتار مدیریتی باید منافعی را برای یک سیستم به وجود بیاورد، گفت: شما ببینید که از تصمیمات اخیر وزیر ورزش در برکناری روسای فدراسیون‌ها چه چیزی جز حواشی بسیار زیاد و مصیبت‌های دامن‌گیر برای ورزش ما حاصل شده است. متاسفانه برخی از مدیران ارشد ورزش و فدراسیون‌ها مدعی هستند که بعضی‌ها اخبار داخل کشور را به نهادهای بین المللی اعلام می کنند در شرایطی که امروز عصر رسانه است و نهادهای تصمیم گیرنده در خصوص ورزش با رصد درونی رسانه‌های ما به راحتی می توانند به هر آن چیزی که به لحاظ اطلاعاتی نیاز دارند دست یابند.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی یک بار دیگر با تاکید براینکه با مدیریت آمرانه نمی توان در ورزش فعالیت کرد، گفت: روح آزادگی در تمام دنیا بر ورزش حاکم است و نباید به صورت شخصی و آمرانه در خصوص آن تصمیم گرفت. من به وزیر ورزش پیشنهاد می کنم بازی فیرپلی را در دستور کار خود قرار دهد، چراکه در غیر این صورت ابتدا اخطار، سپس کارت زرد و نهایتا اخراج خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه پیشنهادی برای برون رفت از شرایط کنونی ورزش دارید، اظهار کرد: همان طور که گفتم وزیر ورزش باید درگام اول از تصمیمات اشتباه خود بازگردد و پس از آن کمیته ملی المپیک با برگزاری یک انتخابات سالم زمینه اعتماد دوباره نهادهای بین المللی را به ورزش ما جلب کنند.

فائقی همچنی در رابطه با تاکید IOC بر تغییر اساس نامه فدراسیون های ورزشی گفت: من فکر می کنم در این حوزه مدیران ورزش ما دچار یک اشتباه شده‌اند. متاسفانه تصمیمات اشتباه و یک جانبه گرایانه باعث شده کمیته بین‌المللی المپیک و برخی فدراسیون‌های جهانی علیه ما موضع بگیرند و در صورتی که وزیر ورزش یک بار دیگر با بازگردان روسای برکنار شده اعتماد آنها را جلب کند سخت‌گیری نهادهای بین المللی هم در این خصوص کمتر خواهد شد.

وی در رابطه با استیضاح وزیر ورزش هم گفت: طبیعی است که اگر وزیر ورزش ما در بحث استیضاح رای اعتماد نگرفته و به نوعی برکنار شود، IOC به ما فرصت بیشتری برای ایجاد تغییرات خواهد داد. البته در بحث استیضاح وزیر ورزش من فکر می کنم نمایندگان مجلس در پیگیری بحث استیضاح با وزیر اقتصاد دچار اشتباه شده‌اند چراکه مشکلات کشور ما در حوزه اقتصاد بسیار بیشتر از حوزه ورزش است.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی با ارائه یک پیشنهاد به محمد عباسی گفت: به وزیر ورزش پیشنهاد می کنم چند اصلاح در تصمیمات خود ایجاد کند و در روز استیضاح یک بار دیگر رای اعتماد نمایندگان مردم را به خودش اختصاص دهد، در غیر این صورت و در صورت اصرار او به تداوم این شرایط محمد عباسی رای اعتماد مجلس را به خود جلب نخواهد کرد.

وی در پایان در رابطه با مشکلات عدیده مالی دستگاه ورزش کشور گفت: من نگرانی های بسیاری در این حوزه دارم. ورزش یک عرصه بین المللی است ومطمئنا با این حجم از تغییرات قیمت ارز ورزش ما در آینده نزدیک با چالش‌های بزرگ مواجه و در معرض آسیب های جدی قرار خواهد گرفت. ورزش ما از گذشته با کسری بودجه بسیاری مواجه بوده و با این شرایط طبیعی است که نتواند کمر راست کند. ضمن آنکه فدراسیون‌های ورزشی ما در گذشته حق عضویت‌هایی در عرصه بین الملل پرداخت می کرده‌اند که بعید می دانم از این پس با توجه به نرخ دلار و بی پولی موجود، ورزش کشور بتواند از پس هزینه‌های خود بر بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز