خبرگزاری کار ایران

در این ۴ روز ۱۰ ساعت بیشتر نخوابیدم؛

ظریف: تیم‌های ایتالیایی در حد ایران پول می‌دهند/ اشتباه کردم به روسیه نرفتم

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۹۶

تصمیم گرفتیم حرفه‌ای فکر کنیم و حرفه‌ای تمرین کنیم و این سختی‌ها بر ما اثر نگذارد/ باید منصفانه فکر کنیم/

نتایج درخشان تیم ملی والیبال کشورمان در لیگ جهانی موجب شد تا تیم‌های مطرح دنیا به فکر صید والیبالیست‌های کشورمان بیافتند. این بار قرعه به نام فرهاد ظریف افتاده و از سری A ایتالیا به دنبال وی هستند.

فرهاد ظریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال استراحت کردن هستم. باور کنید در این 4 روزی که استراحت می‌کنم هنوز 10 ساعت نخوابیدم. کل زمان خوابیدن من بهم خورده و این به دلیل ساعت‌های طولانی مسافرت بوده است. سرماخوردگی شدید هم دارم که چندین بار به دکتر مراجعه کرده‌ام. 14 روز استراحت برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده و البته ورزشکار حرفه‌ای باید خود را سریع‌تر با شرایط وفق بدهد.

لیبروی تیم ملی در باره لیگ جهانی گفت: بازی‌های خیلی سختی بود. لیگ بسیار سخت‌تری بود. سفرهای طولانی بازی‌ها را سخت‌تر و سنگین‌تر کرده بود. خوراک‌های مختلفی که این چند روز خوردیم هم شرایط را بدتر کرده بود. 5 روزی که در ایتالیا بودم فقط ماکارونی(اسپاگتی) خوردیم که با مرغ درست شده بود اما تصمیم گرفتیم حرفه‌ای فکر کنیم و حرفه‌ای تمرین کنیم و این سختی‌ها بر ما اثر نگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که فکر چنین نتایجی را می‌کردید، اظهار داشت: مطمئنا خیر. خیلی فراتر از انتظار بودیم. ولاسکو قول 2 سورپرایز را داده بود اما ما فراتر از آن بودیم. ذهنیت ما کلا عوض شده بود و فقط به برد فکر می‌کردیم. برای دور اول حضور در لیگ جهانی خوب بودیم. کار فدراسیون مربیان و خصوصا بازیکنان سخت شده است. اگر بخواهیم با تیم های آسیایی بازی کنیم و حتی یک ست را به آنها واگذار کنیم کارشناسان ما را خواهند کوبید. باید منصفانه فکر کنیم. خوب تمرین کنیم. خوب زندگی کنیم و خوب هم حرفه‌ای باشیم.

ظریف با اشاره به پیشنهادی که از ایتالیا داشته اضافه کرد: این پیشنهاد روز گذشته از تیم ویبو والنتینای ایتالیا بود که در سری A قرار دارد و البته من خواسته‌های خود را برای آنها ارسال کرده‌ام و منتظر پاسخ آنها هستم. قراردادهای ایتالیایی‌ها پایاپای با ایران است و هیچ فرقی نمی‌کند. سال 80 هم از روسیه پیشنهاد داشتم که اشتباه کرده و به آن کشور نرفتم. الان با تجربه کافی راهی ایتالیا خواهم شد. البته از دو تیم باریج اسانس و کاله هم پیشنهاد دارم.

وی در مورد ولاسکو و اینکه آیا مربی ایرانی هم می‌توانست چنین نتایجی بگیرد یا خیر گفت: نیازی نیست من از ولاسکو تعریف کنم. وی تاثیر کافی در تیم ملی را داشت و با توجه به نتایجی که کسب کرد می‌توان گفت بهترین بود. البته فکر می‌کنم مربیان ایرانی هم اگر خیلی با علم روز دنیا آشنا باشند و با تفکراتی مثل ولاسکو آشنا بشوند و حتی اگر وقت بگذارند و بتوانند از تمرینات وی استفاده کنند در‌آینده‌ای نزدیک آنها را کنار تیم ملی خواهیم دید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز