خبرگزاری کار ایران

کاراته ژاپن به ایران می‌آید؛

رهنما: پاشنه آشیل ما عدم حضور در مسابقات خارجی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۰۶

اگر می‌خواهیم بحث مقایسه‌ای کنیم تیم ملی امید و بزرگسالان را نسبت به سال‌های قبل چه در بحث کسب نتیجه و چه در بحث امکانات باید مقایسه کنیم.

اردوهای تیم ملی کاراته کشورمان از روز جمعه آغاز شده و ملی‌پوشان خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان آماده می‌کند.

مسعود رهنما در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: بعد از اردوهای مقطعی که داشتیم که به دلیل امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به صورت نیمه برگزار می‌شد.فدراسیون شرایط را فراهم کرد تا 4 مرحله اردوی دیگر داشته باشیم. اردوی این مرحله 11 روز به طول می‌انجامد، البته مربی بدنساز هم به تیم ما اضافه شد. کاراته‌کاهای سراسر کشور که خوب هستند و به تیم ملی معرفی شده‌اند به تورنمنت‌های بین‌المللی نمی‌توانیم برویم. بچه‌ها را باید در شرایط اردو نگه داریم و مسابقات درون اردویی برگزار کنیم تا در جو مسابقات باشند.

وی افزود: بزرگسالان به دلیل اینکه به مسابقات جهانی رفته‌اند تجربه دارند که کمتر آسیب ببینند اما تیم ملی امیدها به دلیل اینکه تجربیات بین‌المللی ندارند خیلی آسیب‌پذیرتر هستند. البته با مسئولین فدراسیون صحبت کرده‌ام که شرایط را طوری فراهم کنند که جوانان و امیدها بتوانند به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند. تیم ملی بزرگسالان و امیدها آبان‌ماه به مسابقات جهانی اسپانیا اعزام خواهند شد و تیم ملی بزرگسالان آذرماه در مسابقات قهرمانی آسیا در امارات شرکت می‌کند. در تیم‌های ملی بزرگسالان و امیدها شرایط قابل قبول فراهم شده است.

سرمربی تیم ملی کاراته درباره امکانات فدراسیون که در اختیار ملی‌پوشان است، گفت: فدراسیون کاراته خوابگاه و آشپزخانه‌ای را که در ورزشگاه کبکانیان دارد در اختیار ما قرار داده است. سربازان زمان صلح ملی‌پوشان تیم‌های ملی هستند که باید این دوران‌های سخت را بگذرانند. شرایط اگر خوب و ایده‌آل باشد که هر کسی می‌تواند مدال بگیرد مهم این است که مدال را در شرایط دشوار کسب کنند.

رهنما در مورد اینکه آیا تیم‌های ملی خارجی به کشور ما خواهند آمد یا خیر گفت: تیم ملی ماکائو که قهرمان بازی‌های آسیایی هم بود به ایران آمد و در دو بخش بانوان و آقایان با هم تمرین کردند. سرمربی تیم ملی ماکائو ایرانی است که در حوزه بین‌الملل برای کاراته ایران بسیار مفید است و ما هم می‌توانیم به آنها کمک کنیم. تیم ملی ژاپن هم از ایران در خواست برگزاری تمرین مشترک کرده که فدراسیون در حال بررسی شرایط است.

وی ادامه داد: پاشنه آشیل ایران عدم حضور در مسابقات بین‌المللی است که باید این را برطرف کنیم اما اگر می‌خواهیم بحث مقایسه‌ای کنیم تیم ملی امید و بزرگسالان را نسبت به سال‌های قبل چه در بحث کسب نتیجه و چه در بحث امکانات باید مقایسه کنیم. تیمی که سال قبل برای مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان 2 مدال طلا گرفتند. باید ببینیم آنها در چند تورنمنت شرکت کرده بودند که توانستند آن نتایج را بگیرند و شرایط ما چگونه است که بتوانیم چه نتیجه‌ای بگیریم. من با اعتقاد کامل می‌گویم که ما حتما در مسابقات آسیایی امارات نتیجه بهتری را نسبت به دور قبل کسب خواهیم کرد. البته امکانات این دوره با دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست.

رهنما در مورد برگزاری مسابقات انتخابی و حذف شدن برخی از بزرگان تیم ملی گفت: بهرام‌پور آسیب‌دیدگی داشت و نتوانست نتیجه بگیرد و در مسابقات انتخابی نتوانست خوب باشد. بقیه افراد هم که نتایج را واگذار کردند و نتوانستند نظر کادر فنی را جلب کنند. فرآیند انتخابی این است که در قهرمانی کشور مقام آوردند و در مسابقات انتخابی شرکت کرده‌اند و حق دارند پیراهن تیم ملی را بپوشند. درب‌های تیم ملی همیشه باز است اما باز بودن این درب‌ها نباید ضربه‌ای به افرادی بزند که در تیم ملی حضور دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز