خبرگزاری کار ایران

بودجه کشتی باید ۲۰ میلیارد باشد؛

ربطی: حضور خطیب در فدراسیون غیرقانونی است/باید جلوی ولخرجی‌ها گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۸۳

تیمی که به مجارستان می‌رود را ما با 30 میلیون فرستادیم/ نتیجه‌ نوجوانان و جوانان راضی‌کننده نیست/عملاً‌ در فدراسیون هر کس برای خودش کار می‌کند.

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان قرار است تا چند روز آینده برای حضور در مسابقات جام جهانی عازم کشور مجارستان شود.

به گزارش ایلنا، اتفاقات ناخوشایندی که در کشتی رخ می‌دهد باعث شده حتی دبیر سابق فدراسیون کشتی نیز از این موضوع اظهار ناراحتی کند.

عارف ربطی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد برگزاری اردوهای تیم‌های ملی کشتی برای حضور در مسابقات جهان بوداپست مجارستان گفت: در جریان هستم که به صورت مقطعی اردوها برگزار می‌شود. کمبودهایی در کل اردوها وجود دارد اما فدراسیون کاری را که در اردوها انجام داده بسیار خوب است. ورزشکاران از تمام لحاظ آمادگی کامل را برای حضور در مسابقات جهانی بوداپست دارند اما باید ببینیم حریفان آنها چطور هستند و در چه شرایط از آمادگی به سر می‌برند. باید تا زمان برگزاری مسابقات منتظر باشیم تا ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد. البته ما در تیم ملی بازیکنان به نام و خوبی داریم.

وی در مورد اینکه صادق گودرزی اردوی تیم ملی را ترک کرده پاسخ داد: از اول گفتم باید با کشتی‌گیر سالاری مبارزه کنیم اما فدراسیون این کار را نکرد. همه باید به حق خود قانع باشند حتی مربی‌سالاری هم نباید باشد. اگر قرار باشد هر کشتی‌گیری که قهرمان می‌شود توقعات بیش از حد داشته باشد که فدراسیون قادر به انجام آن نباشد در شان ورزش کشور ما نیست. به اعتقاد من گودرزی اشتباه کرده اردوی تیم ملی ترک کرده، البته معلوم نیست شاید وی هم برای خود دلایل قانع‌کننده‌ای داشته باشد.

دبیر سابق فدراسیون کشتی در مورد مشکلات موجود در فدراسیون و اینکه واقعا در فدراسیون چه اتفاقی می‌افتد پاسخ داد: زمانی که من دبیر فدراسیون بودم این اتفاقات به هیچ‌وجه نمی‌افتاد چون کارها به صورت اتوماتیک و سیستم‌وار انجام می‌شد و هرکس می‌دانست چه کاری باید انجام دهد، اما الان هر کسی برای خودش کار می‌کند. سیستم فدراسیون اصلاً درست نیست. نیاز است فدراسیون توجه خاصی به این موضوعات داشته باشد. وزارت ورزش هم باید بودجه بیشتری به فدراسیون بدهد. با 5 میلیارد تومان نمی‌شود کاری انجام داد. باید مبلغ بودجه فدراسیون کشتی 20 میلیارد تومان باشد اما باید جلوی تمام ولخرجی‌ها گرفته شود. به چه علت تیم ملی به مغولستان می‌رود و 500 میلیون تومان هزینه می‌کند؟ به چه دلیل 60 نفر همراه با تیم ملی به این کشور رفته‌اند؟

قرار است 92 نفر همراه با تیم ملی کشتی به مسابقات جهانی بوداپست اعزام شوند که در پاسخ به این سوال ربطی اینگونه جواب داد: اینکه 92 نفر قرار است همراه تیم ملی به بوداپست مجارستان برود واقعاً کار اشتباهی است. شورای برون‌مرزی پس چه کاری انجام می‌دهد؟ آنها باید اعلام کنند 10 نفر کشتی‌گیر و 5 مربی در فرنگی و 10 کشتی‌گیر و 5 مربی هم در آزاد اعزام شوند که جمعاً 30 نفر خواهند شد، با تدارکات و سرپرست و مسئولین می‌شوند 40 نفر. زمانی که من دبیر فدراسیون بودم چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد. مربی بدنساز به چه دلیل همراه با تیم اعزام می‌شود و چرا باید وی در مسابقات برون‌مرزی حضور داشته باشد. مربی بدنساز کار خود را در اردو انجام دهد. در کنار این اعزام‌ها کسانی هم هستند که نیازی به اعزام‌شان نیست. تیمی که به مجارستان می‌رود را ما با 30 میلیون تومان هزینه فرستادیم. حالا شما بگویید هزینه‌ها 2 برابر شده می‌شود 60 میلیون؛ اگر 3 برابر و یا 4 برابر هم شود می‌شود 120 میلیون تومان. الان این یک میلیارد تومان را هزینه‌ چه چیزی می‌خواهند بکنند؟ این هزینه اگر 10 برابر هم شود مبلغی معادل 300 میلیون تومان خواهد شد.

وی در مورد نتایجی که نوجوانان و جوانان در مسابقات اخیر کسب کرده‌اند پاسخ داد: شخصاً از نتیجه‌ای که نوجوانان و جوانان در مسابقات برون‌مرزی گرفتند راضی نیستم. آنها پشتوانه ورزش کشتی هستند. ما در آسیا همیشه مقام اول را داشتیم، در جهان هم دوم بودیم. برای کشتی ما افت دارد این نتایج را بگیرد. باید بازنگری دقیقی بر روی مسائل صورت بگیرد.

ربطی در مورد عملکرد سرپرست فدراسیون در چند ماه اخیر اضافه کرد: خطیب عملاً‌ در فدراسیون کاره‌ای نیست. هر کس برای خودش کار می‌کند و بی‌برنامگی در فدراسیون موج می‌زند. وی زمانی که به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی حکم گرفت باید مورد حمایت قرار می‌گرفت. 6 ماه قرار بود باشد ولی ابلاغش تمدید نشده و به صورت غیرقانونی تاکنون مانده که واقعاً‌ نتوانسته کاری انجام دهد. وی اصلاً در کشتی سر رشته ندارد. همه کارها به دست رسول خادم انجام می‌شود و بقیه هیچ‌کاره هستند. باید یک کادر فنی در هیات رئیسه مطرح شود و آنها تصمیم بگیرند، نه اینکه یک نفر برای همه تصمیم بگیرد. کارهای فدراسیون باید روی روال اداری و قانونی پیش برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز