خبرگزاری کار ایران

با میزبانی جام‌جهانی می‌خواهند مانور قدرت بدهند؛

کاوه: شرایط کشتی ایران از مرز بحرانی هم گذشته است!

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۵

ورزش ما امروز با مسائل و مشکلات بسیاری از جمله تعلیق مواجه شده و ما حتی نمی توانیم مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های خود را برگزار کنیم که یک ضربه بزرگ به پیکره ورزش است.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد که شرایط این روزها کشتی کشور از مرز بحرانی هم گذشته است.

محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلات این روزهای کشتی کشور اظهار کرد: واقعیت این است مشکلاتی که امروز دامن کشتی و کل ورزش را گرفته گرفته استارت آن از قبل المپیک لندن زده شده و اکنون خود را بروز داده است. متاسفانه پیش از المپیک تعویض های متعدد در راس فدراسیون های ورزشی ورزش ما را با یک بحران بزرگ مواجه کرد که البته خلاقیت چهره‌های مستعد تیم‌های مختلف و موفقیت آنها در المپیک بخش عظیمی از این مشکلات را پوشش داد.

وی افزود: ورزش ما امروز با مسائل و مشکلات بسیاری از جمله تعلیق مواجه شده و ما حتی نمی توانیم مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های خود را برگزار کنیم که یک ضربه بزرگ به پیکره ورزش است.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در ادامه به بیان بخشی از مشکلات کشتی پرداخت و گفت: من فکر می کنم کشتی ایران هم اکنون در یک شرایط کاملا بحرانی سخت قرار دارد و این موضوع زمینه بلاتکلیفی محض فدراسیون و سایر کمیته‌های این فدراسیون را فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه اختلافات بسیار بزرگی در بدنه فدراسیون شکل گرفته، گفت: بحث درگیری‌های مسئولین ارشد فدراسیون کشتی با کادر فنی کشتی فرنگی و همچنین مشکلات عدیده مالی از یک سو و جناح بندی‌ کمیته‌ای در این فدراسیون از سوی دیگر باعث بروز مشکلات بسیار و حتی بی‌ثباتی در این رشته شده است.

کاوه تصریح کرد: کشتی ما در این شرایط کاملا بحرانی، به مدیریت بحران نیاز دارد که متاسفانه از آن غافل هستیم. موضوع بسیار مهم اصلاح اساس نامه فدراسیون های ورزشی است که تا این اتفاق رخ نداده و به تایید کمیته بین المللی المپیک نرسد زمان برای ما با سرعت هر چه بیشتر تلف خواهد شد.

این مربی کشتی کشورمان در ادامه به بحث اختلافات محمد بنا با خطیب و دیگر مسئولین فدراسیون کشتی پرداخت و گفت: مباحث مختلفی دراین خصوص مطرح است. محمد بنا می گوید با خطیب کار نمی کند در حالی که دلیل شفاف و واضحی برای این تصمیم خود اعلام نمی کند. بنا اگر تصمیمی برای کار نکردن با خطیب دارد باید به صورت واضح دلایل آن را بیان کند. مثلا او باید تشریح کند که قبل از المپیک چه امکاناتی از خطیب خواسته که سرپرست فدراسیون کشتی نتوانسته آن را فراهم کند.

وی ادامه داد: تیم ملی کشتی فرنگی یک مدیرتیم های ملی به اسم رسول خادم دارد و اگر مشکلی در حوزه فنی محمد بنا دارد باید با وی آن را حل و فصل کند. من فکر می کنم شاید مشکل اصلی بنا با خود رسول خادم باشد.

کاوه تصریح کرد: موضوع دیگری که می شود در مورد آن بحث کرد این است که شاید سقف آرزوهای محمد بنا موفقیت در المپیک بوده و حالا که به آن رسیده، می خواهد در اوج خداحافظی کند. به نظر می رسد محمد بنا فکر می کند در آینده تکرار این چنین موفقیتی مهیا نباشد و می خواهد در اوج برود.

وی همچنین گفت: به طور کلی من فکر می کنم این که یک مربی تاکید کند با مدیریت فدراسیون کار نمی کند حتی اگر بهترین مربی جهان هم باشد، صحیح نیست و یک کار کاملا غیر منطقی است. متاسفانه در بحث موضوع محمد بنا و فدراسیون کشتی به نظر می رسد که بحث کاملا سیاسی شده و این توهین به شعور مردم است.

سرمربی تیم کشتی ثامن مشهد همچنین در رابطه با میزبانی ایران درجام جهانی کشتی اظهار کرد: بسیار مهم است که ما می خواهیم این کار را به نفع کشتی کشور انجام دهیم یا اینکه به نفع فدراسیون کشتی. بی تردید در چنین شرایطی و در سال بعد از المپیک اغلب تیم ها با ترکیب جدید و جوان شده کار خود را برای المپیک آینده آغاز می کنند و من تعجب می کنم که چرا مسئولین فدراسیون ها تا این حد به فکر سرمایه گذاری روی نفرات حاضرتیم ملی در این مسابقات می کنند.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی برای حضور در این مسابقات و شناسایی نفرات خود تیم ملی را به 3 یا 4 ترنمنت خارج اعزام کرده است گفت: چه الزامی دارد که اینچنین هزینه‌هایی به فدراسیون کشتی تحمیل شود در شرایطی که نفرات تیم ملی ما از قبل مشخص هستند. به اعتقاد بنده مسئولین فدراسیون بیشتر به دنبال تبلیغات و مانور قدرت هستند و می خواهند که در همین جام جهانی برای تایید توانایی خود به عنوان قهرمانی برسند.

کاوه در رابطه با آینده کشتی کشور هم گفت: به نظر من تا زمانی که این شرایط بر فدراسیون کشتی حاکم بوده و رئیس فدراسیون مشخص نباشد شرایط بلاتکلیفی ادامه خواهد داشت و ما را ه به جایی نخواهیم برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز