خبرگزاری کار ایران

انگیزه‌ام بیشتر شده است؛

فکر نکنم محمد بنا از کشتی برود/واقعا برایم سنگ‌تمام گذاشته‌اند/از خودم انتظار مدال طلا داشتم المپیک پکن تجربه سختی بود.

asdasd

فکر نکنم محمد بنا از کشتی برود/واقعا برایم سنگ‌تمام گذاشته‌اند/از خودم انتظار مدال طلا داشتم/المپیک پکن تجربه سختی بود.

ایلنا: قهرمان طلایی وزن ۹۶کیلوگرم کشتی فرنگی در مسابقات المپیک لندن در خصوص حرکت پهلوانان خود مبنی بر اهدا مدالش به مردم زلزله‌زده اهر گفت: پهلوانی نه، یک ابراز همدردی بود و نمی‌توان به‌خاطر این حرکت روی اسم من نام پهلوان گذاشت.

قاسم رضایی در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه ما متعلق به مردم هستیم، اظهارداشت: من نمی‌توانستم کنار گود بنشینم و صحنه‌های زلزله را از تلویزیون ببینم و همین‌ که کار کوچکی انجام دادم بسیار خوشحال هستم. در حد مردمی که از نظر مالی، دارویی و حتی اهدای یک پتو توانستم در کار سهیم باشم، برایم راضی‌کننده است. انشاءالله با تیم ملی فرنگی یک بازدیدی از مناطق زلزله‌زده داشته باشیم.

وی درخصوص شرایط حضورش در المپیک و کسب مدال طلای این رقابت‌ها گفت: برای حضور در مسابقات المپیک از مدت‌ها پیش تمرینات خود را در خانه کشتی انجام دادیم، حتی قبل از اینکه کشورهای دیگر تمریناتشان را آغاز کنند روزی ۵-۴ساعت تمرین می‌کردیم. دیگر چشمان ما باز نمی‌شد، حتی بعد از تمرین هنگام غذا خوردن نای قاشق بلند کردن را نداشتیم. برای کارمان هدف داشتیم. ما مسابقات پکن را دیده بودیم. همه به من می‌گفتند تو و سوریان در المپیک گذشته حاضر بودید و با تجربه هستید و باید بقیه بچه‌ها را از لحاظ روحی آماده کنید. واقعا المپیک پکن تجربه سختی بود، چراکه اولین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کردم. البته به‌طور نمونه سعید عبدولی با اینکه اولین بار بود که در المپیک شرکت می‌کرد ولی توانست خیلی خوب کار کند.

قاسم رضایی ادامه داد: قبل از حضور در مسابقات المپیک در رقابت‌های قزاقستان و لندن کارنامه خوبی از خود به جا گذاشتم. هم تجربه لازم به دست آورده بودم، آمادگی خوبی نیز داشتم و همچنین تمریناتم را به شکل مطلوب پیگیری می‌کردم. هیچ‌گاه در تمرینات کم‌کاری نمی‌کردم تا در جریان مسابقات اشتباهی انجام ندهم. به همین دلیل هم انتظارات از خودم بالا بود و باید بهترین نتیجه را می‌گرفتم. در ‌‌نهایت در شب عزیز ۱۹رمضان که شب قدر است با استجابت دعای مردم و کمک مربیان توانستم مدال طلا را تصاحب کنم.

وی درخصوص عدم موفقیت کشتی آزاد گفت: من نمی‌توانم درخصوص کشتی آزاد صحبت کنم چراکه کشتی آزاد بزرگانی دارد که من مقابل آن‌ها اجازه ندارم دهانم را باز کنم تا اظهارنظری داشته باشم.

رضایی درخصوص کمک‌های محمد بنا در موفقیت‌های کشتی فرنگی در المپیک اظهار داشت: محمد بنا آدم بزرگی است که این بزرگی خود را به بچه‌ها انتقال داد. او به کشتی‌گیران انرژی می‌داد. وقتی تمرینات سنگین می‌شد تا جایی که رمقی در ما نمی‌ماند، او می‌گفت باید تحمل کنید تا به جاهای بزرگ‌تر برسید. تمرینات ما در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شد و برای تمرینات عصر گاهی حتی توان نرمش کردن هم نداشتیم اما صحبت‌های محمد بنا باعث می‌شد رو به جلو حرکت کرده و فشار تمرینات را تحمل کنیم.

وی درخصوص نادواری‌ها برای کشتی فرنگی کشورمان عنوان داشت: ما باید آنقدر قوی عمل کنیم و از هر نظر آماده باشیم که گزکی به داوران و افراد تصمیم‌گیرنده در جریان مسابقه ندهیم تا در ‌‌نهایت به مدال برسیم.

این کشتی‌گیر طلایی کشورمان اظهارداشت: واقعا ممنون تمام کسانی هستم که طی ۱۵سال اخیر برای من زحمت کشیدند. از جمله خانواده، مربیانم و به‌ویژه مردم استان آمل که برای من سنگ ‌تمام گذاشتند اما یک نکته را هم باید توجه داشت و ان اینکه در کشتی استقامت و صبر در نتیجه‌گیری خیلی مهم است، یعنی در رشته کشتی با یکی - دو سال نمی‌توان قهرمان شد و زمان می‌برد تا گارد گرفتن یا حتی نوع راه رفتن در این رشته را یاد بگیرید. ضمن اینکه باید باخت‌های کشتی را تحمل کرد و به قول قدیمی‌ها آنقدر باخت تا بردن را یاد گرفت. حالا هر کسی هم به کشتی می‌آید باید آنقدر تجربه به دست بیاورد تا اشتباهات گذشته را تکرار نکند.

رضایی در خصوص اینکه قبل از آغاز مسابقات المپیک کسی او را شانس مدال المپیک نمی‌دانست، گفت: من از خودم انتظار مدال طلا داشتم اما اطرافیان کشتی چنین انتظاری نداشتند و فکر می‌کردند مدال برنز می‌گیرم یا چهارم یا پنجم می‌شوم، چراکه خیلی وقت بود کشتی نمی‌گرفتم. ۳سال کشتی نگرفتم. در مسابقات سال گذشته هم به حریف اسراییلی خوردم و کشتی نگرفتم و به این عمل خودم افتخار می‌کنم و ناراحت نیستم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود یک تیم از ایران در المپیک قهرمان می‌شد. هیچ‌کشوری نتوانسته بود ۳مدال طلا در المپیک بگیرد. حتی روس‌ها در کشتی آزاد هم موفق شدند فقط ۲مدال طلا بگیرند اما ما ۳مدال طلا گرفتیم و این شانس را داشتیم مدال‌های بیشتری بگیریم که ناداوری و کم‌تجربگی باعث شد به آن نرسیم.

رضایی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ات برای آینده چیست؟ گفت: اینکه روز به روز بهتر شوم. المپیک تمام شد. تمام تجلیل و جوایز می‌رود و حالا قاسم رضایی مجددا باید روی تشک برود. اگر آماده نباشم نمی‌توانم موفق باشد. در حالیکه مردم می‌گویند در المپیک ۲۰۱۶ که هیچ، باید در المپیک ۲۰۲۰ نیز حضور داشته باشم. من هم روز به روز سعی می‌کنم آماده‌تر شوم و الان واقعا پر از انرژی هستم. آملی‌ها، استاندار، تربیت‌بدنی و هیئت کشتی استان واقعا برایم سنگ‌تمام گذاشته‌اند و خودم فکر نمی‌کردم چنین استقبالی از من شود و باید جواب محبت‌های آنها را بدهم.

وی درخصوص اعلام جدایی محمد بنا از دنیای کشتی گفت: فکر نکنم محمد بنا از کشتی برود. وی می‌آید تیم ملی را برای المپیک ۲۰۱۶ آماده می‌کند تا ۳مدال طلای این دوره را به ۵-۴مدال ارتقاء دهد. به همین دلیل تلاش خواهد کرد روز به روز سطح توانایی‌های کشتی‌گیران را بالا ببرد.

رضایی درخصوص آینده ورزش حرفه ای‌اش گفت: من ۲۷سال سن دارم و انشاءالله در المپیک ۲۰۱۶صد در صد با تمرینات علمی که انجام خواهم داد حضور خواهم داشت. خوشبختانه سطح علمی تمرینات در کشور ما بسیار بالا رفته و مربیان می‌دانند چه زمانی تدابیری بیندیشند که ورزشکاران به اوج آمادگی بالای خود برسند و دیگر مثل قدیم نیست که ورزشکار همیشه در اوج باشد.

این کشتی‌گیر کشورمان در خصوص صرف هزینه‌های میلیاردی در فوتبال گفت: تقریبا با هر خبرنگاری که صحبت می‌کنم این مسئله را عنوان می‌کند اما باید قبول کرد قضیه فوتبال با سایر رشته‌ها تفاوت دارد. مردم فوتبال را دوست دارند و ساعت‌ها با آن سرگرم هستند در حالیکه ما حتی وقتی به مسابقات آسیایی و جهانی می‌رویم پخش مستقیم نمی‌شود و فقط گا‌ها ضبط شده مسابقات ما پخش می‌شود. در این بین تنها مسابقات المپیک بود که پخش مستقیم شد. به همین دلیل هم در فوتبال هزینه‌های زیادی می‌شود اما ما انتظار داریم وزارت ورزش بیشتر از گذشته به ورزش‌های مدال‌آور در المپیک رسیدگی کند و از پایه برای این رشته‌ها برنامه‌ریزی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز