خبرگزاری کار ایران

خطیب باید از کشتی برود؛

سیروس‌پور: تمام اعتبارات فدراسیون کشتی صرف حقوق برخی آقایان می‌شود!

خطیب اهل کشتی نیست/کشتی تهران در زمان مدیریت خطیب از بین رفت/با افرادی که هم اکنون در فدراسیون کشتی پست گرفته‌اند می‌توان یک وزارتخانه را اداره کرد.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه حجت‌اله خطیب سرپرست کنونی فدراسیون کشتی موفقیت‌های به دست آمده در المپیک را به نام خود زده، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند با 5 ماه کار کردن موفقیت هایی که سال ها روسای قبلی برایش زحمت کشیده‌اند را به نام خود بزنند.

پرویز سیروس‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهارداشت: موفقیت‌هایی که در المپیک به دست آمد براساس زحماتی بود که روسای قبلی کشیده بودند و هر آدم عاقلی می داند که نمی توان این کار بزرگ را که طی سال‌ها کار به دست آمده، با 5 ماه کار کردن به نام یک فرد زد. این موفقیت ها برای سرپرست کنونی فدراسیون کشتی نیست و نمی توان طی 5 ماه شق‌القمر کرد و این همه افتخار به دست آورد.

این پیشکسوت کشتی کشور تاکید کرد: خطیب اهل کشتی نیست و نمی تواند ادعایی در مدیریت کشتی داشته باشد. او اگر در مدیریت ورزش ادعایی داشت باید در سال ها کار در اداره کل تربیت بدنی استان تهران وضعیت ورزشی استان تهران را ارتقا می داد. ما نباید فراموش کنیم کشتی استان تهران در زمان مدیریت خطیب از بین رفت. او تمام باشگاه هایی که در رشته کشتی در استان تهران فعالیت می کردند را به ورزش هایی پولساز دیگر اختصاص داد و همین مساله باعث شد کشتی تهران که در کشور حرف اول را می زد به رتبه های پایین تر نزول کند و سایر استان ها پیشی بگیرند.

وی ادامه داد: یک زمانی سایر استان ها با الگو قرار دادن استان تهران برای فعالیت در کشتی تشویق می شدند. این ها همگی در دوران تصدی‌گری خطیب در اداره کل تربیت بدنی استان تهران بود، الان هم اگر قانون منع ادامه فعالیت بازنشسته ها در فدراسیون های ورزشی اجرایی شود خطیب بازنشسته است و دیگر حق حضور در فدراسیون کشتی را ندارد. اینکه مدال شجاعت به او تعلق می گیرد، او شجاعتی نداشته است. خطیب باید کشتی را ترک کرده و به دنبال کارهای عام‌المنفعه خودش باشد.

سیروس‌پور درخصوص اینکه سرپرست کنونی فدراسیون کشتی تلاش کرده بسیاری از منتقدان را با دادن پست و مقام ساکت کند، اظهار داشت: این سیاست خطیب است. از روز اولی که او را شناخته‌ام به دنبال این بود که هر کسی که ممکن است برایش خطرآفرین باشد را جذب کند. می توان ادعا کرد با افرادی که هم اکنون در فدراسیون کشتی پست و مقام گرفته‌اند می توان یک وزارتخانه را اداره کرد. بعضی از متصدیان کشتی می گویند در حال حاضر در داخل فدارسیون کشتی ترافیکی از افراد مختلف به وجود آمده در حالیکه فدراسیون کشتی را با 10 نفر آدم فهمیده و شجاع نیز می توان اداره کرد. متاسفانه تمام اعتبارات فدراسیون کشتی صرف حقوق این آقایان شده است.

این پیشکسوت کشتی با اشاره به شیوه مدیریتی خطیب گفت: او با جذب افراد منتقد به این شیوه می خواهد ریاست کند، ولی چنین روشی تداوم زیادی نخواهد داشت. او باید از کشتی کنار برود و کار را به کسانی بدهد که خاک خورده کشتی هستند، کسانی که جوانی خود را برای این رشته گذاشته اند و در این رشته صاحب مقام هستند و تحصیلات لازم را نیز دارند. ما از این افراد در کشور کم نداریم، حالا اینکه چرا وزیر ورزش از این افراد استفاده می کند جوابش با خود وزیر است.

وی با اشاره به عملکرد رسول خادم در کشتی آزاد گفت: رسول خادم از لحاظ اخلاقی و رفتاری یک قهرمان بزرگ به حساب می آید اما وقتی این پست را قبول کرد بنده به عنوان کسی که 50 سال در کشتی کشور زحمت کشیده ناراحت شدم، برای اینکه دوست نداشتم به شخصیت وی لطمه بخورد چراکه معتقد بودم در 5 ماه مانده به المپیک که مسئولیت فنی کشتی آزاد را بر عهده گرفت یک ریسک بزرگی بود و رسول خادم حیثیت‌اش را در طلب اخلاص گذاشت.

وی افزود: به نظر من خواه یا ناخواه نمی توان در طی 5 ماه تمامی مشکلات کشتی آزاد کشور را برطرف کرد و اگر در کشتی فرنگی توانستیم موفقیت هایی را به دست بیاوریم به دلیل این بود که سرمربی این تیم 4- 5 سال به صورت مداوم روی شاگردانش کار کرده بود. در کشتی آزاد هم اگر می خواستیم موفق عمل کنیم باید یک پروسه 4-5 ساله را پشت سر بگذاریم. با این حال ورزشکارانی که رسول خادم در کشتی آزاد در اختیار داشت تمام موجودیت کشتی ایران در رشته آزاد بود و در این بین خادم زحمت خود را کشید و مطمئن باشید هیچ مربی دوست ندارد کشتی‌گیرانش بازنده باشند اما در جریان مسابقات مشکلاتی به وجود می آید که پیش‌بینی شده نیست.

این پیشکسوت کشتی با بیان اینکه باید از هم اکنون پیشتیبانی لازم را برای حضور هر چه پرقدرت‌تر در آینده انجام بدهیم، ادامه داد: باید در یک برنامه‌ریزی مدون و اصولی استعدادهای کشتی آزاد را کشف کرده و طی یک پروسه 4 ساله تا المپیک بعدی روی آنها کار کنیم و امکانات لازم را هم در اختیار آنها قرار دهیم تا انشاالله بتوانیم نتایج لازم را به دست بیاوریم.

سیروس‌پور در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من انتقادات سازنده نباید موجب ناراحتی کسی شود، به هر حال فردی مثل من که 50 سال از عمرم را در کشتی گذاشته‌ام این حق را دارم که انتقادات سازنده‌ای که به ذهنم می رسد بیان کنم. من با کسی خصومت شخصی ندارم و هدفم اعتلای کشتی کشور است و حرفی را که براساس تجربه به آن دست یافته‌ام بازگو می کنم تا اهالی کشتی و مسئولان از آن استفاده کرده و به حقشان برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز