خبرگزاری کار ایران

بامشکی خبر داد:

مربیان جوان آموزش دیده جایگزین مناسب مربیان سنتی

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۲۷

پرداختن تخصصی به مقوله مربیگری كشتی یكی از ضعف‌های عمده این رشته ورزشی را از بین خواهد برد و قدم بزرگی برای آینده كشتی خواهد بود.

رییس هیات كشتی خراسان رضوی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های علمی كاربردی مربیگری رشته‌های مختلف ورزشی به صورت تخصصی می‌تواند با آموزش جوانان جایگزینان مناسبی برای مربیان بازنشسته و سنتی ایجاد كند.

به گزارش ایلنا، علی بامشكی در خصوص ایجاد مراكز علمی كاربردی افزود: ایجاد چنین مراكز دانشگاهی و پرداختن تخصصی به مقوله مربیگری كشتی یكی از ضعف‌های عمده این رشته ورزشی را از بین خواهد برد و قدم بزرگی برای آینده كشتی خواهد بود.

وی با بیان اینكه آموزش‌های تخصصی در رشته‌های مختلف ورزشی باعث پیشرفت و رشد همه جوانب ورزش خواهد شد، عنوان كرد: در كشورهای اروپائی افراد آموزش دیده و متخصص اندام و فیزیك بدنی ورزشكاران را از سنین كودكی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند و افراد را به رشته‌های ورزشی كه از هر نظر با استعدادهای آن فرد مناسب است، هدایت می‌كنند.

بامشكی افزود: مربیانی كه به طور تخصصی رشته‌های ورزشی مختلف را آموزش دیده‌اند می‌توانند در شناسایی افراد با استعداد سنین پایین كمك كنند و این مانع هدر رفتن بیهوده عمر یك ورزشكار می‌شود و در پرورش ورزشكار در سطح قهرمانی بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینكه استان خراسان رضوی ضمن دارا بودن مربیان دارای تحصیلات عالی از جوانان و علاقه‌مندان زیادی به مربیگری برخوردار است، عنوان كرد: آموزش هم علمی و هم كاربردی مربیگری كشتی به جوانان می‌توانند ضمن برطرف كردن ضعف برخی اصول تخصصی و كمبودهای علوم روز دنیا، جایگزینان مناسبی برای مربیان سنتی كه دوران بازنشستگی آنها در حال فرا رسیدن است را ایجاد خواهد كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز