خبرگزاری کار ایران

کشتی در بلاتکلیفی است؛

ابراهیم جوادی: انتخاب چمن‌گلی شاید توطئه فیلا باشد

asdasd

فیلا و مسئولین ارشد آن بعد از موفقیت كشتی فرنگی ایران در المپیك 2012 لندن شاید می خواهند با این انتخاب موفقیت بزرگ محمد بنا را لوث كرده و او را بی‌انگیزه‌ کنند.

عضو هیات رییسه فدراسیون کشتی تاکید کرد که انتخاب عبدالله چمن‌گلی ممکن است توطئه فدراسیون جهانی این رشته برای لوث کردن موفقیت‌های اخیر محمد بنا باشد.

ابراهیم جوادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به انتخاب چمن گلی به عنوان بهترین مربی كشتی فرنگی دنیا در سال 2012 گفت: این مربی از مربیان خوب ما در چند سال گذشته بوده كه سابقه مربیگری در تیم های ملی رده های مختلف را دارد. به نظر من قبل از هر چیز مهم است که یک ایرانی موفق به کسب این عنوان شده و افتخارش برای ایران است.

وی افزود: البته من فكر می كنم در حضور محمد بنا كه سه مدال طلای المپیك را به ارمغان آورده و از جمله نامداران عرصه مربیگری در كشتی فرنگی دنیاست این انتخاب شبهه برانگیز است. البته نمی خواهم تواناییهای چمن گلی را زیر سوال ببرم اما حتما همه با من موافقند که در حضور محمد بنا انتخاب فردی همچون عبدالله چمن‌گلی به عنوان بهترین مربی كشتی فرنگی دنیا زیر سوال رفته است.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا دست‌هایی برای این انتخاب در كار بوده گفت: من بعید می دانم كسی در داخل ایران آنقدر نفوذ داشته باشد كه بتواند فدراسیون جهانی را مجاب به این انتخاب بكند. ضمن آنكه خود فیلا هم برای اینچنین انتخاب‌هایی وقت زیادی می گذارد و نمی دانم چه دستهایی پشت این انتخاب بوده است.

جوادی با تاكید بر اینكه كه ممكن است این انتخاب یك توطئه برای به هم ریختن تمركز كشتی فرنگی ایران از سوی فدراسیون جهانی باشد، افزود: فیلا و مسئولین ارشد آن بعد از موفقیت چشمگیر كشتی فرنگی ایران در المپیك 2012 لندن شاید می خواهند موفقیت بزرگ محمد بنا را لوث كرده و به نوعی انگیزه این مربی برای بازگشت به راس كادر فنی تیم ملی كشتی فرنگی را نابود كنند. هر چند كه من مطمئنم بنا مربی ای نیست كه بخواهد با چنین رفتاری دلزده شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون كشتی در ادامه با تاكید بر اینكه وزارت ورزش هر چه سریعتر باید رئیس فدراسیون كشتی را انتخاب كند گفت: متاسفانه كشتی ما هر روز كه می گذرد فرصت بیشتری برای المپیك آینده را از دست می دهد. هم اكنون و با توجه به روند موجود، كشتی ایران در بلاتكلیفی كامل به سر می برد و وزارت ورزش باید هر چه سریعتر زمان انتخابات ریاست این فدراسیون را اعلام كند.

وی همچنین در رابطه با بحث حضور تمامی ملی پوشان در مسابقات انتخابی گفت: این موضوع بسیار خوبی است كه حتما باید اتفاق بیفتد. ما از گذشته تا به اكنون همواره برای انتخاب نفرات ملی پوش مسابقات انتخابی برگزار می كردیم و به یاد دارم كه حتی كشتی گیری در شان و جایگاه غلامرضا تختی هم برای حضور در هر رویداد بزرگی ابتدا از فیلتر مسابقات انتخابی می گذشت.

جوادی ادامه داد: خود بنده در شرایطی كه 3 سال قهرمان پیاپی جهان بودن برای حضور در مسابقات المپیك مونیخ سه بار از فیلتر مسابقات انتخابی برای ملی پوش شدن عبور كردم. برگزاری مسابقات انتخابی دو فایده بزرگ دارد یكی اینكه فرد ملی پوش همیشه در شرایط مسابقه و آماده قرار دارد و نفع دوم اینكه نفرات دیگر دچار بی انگیزگی و دلزدگی نمی شوند و همواره برای ملی پوش شدن تلاش می كنند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال كه عدم حضور كادر فنی در راس كادر فنی تیمهای لیگ برتری را یك تصمیم كارشناسی می دانید گفت: در هیچ كجای دنیا نمی شود كه یك مربی هم هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشد و هم سرمربی یك تیم در لیگ باشد. مطمئنا وقتی چنین فضایی حاكم نباشد مربی تیم ملی انتخاب‌های سالم تری برای تشكیل تیمش خواهد داشت و بسیاری از حرف و حدیث ها از بین خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز