خبرگزاری کار ایران

نمی‌دانم چرا به هشدارها توجهی نمی‌شود؛

رفوگر: فیلا برای ما تره خرد نخواهد کرد/تصمیمات فیلا و IOC شخصی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۱۱

مقررات بین المللی باید رعایت شود/ نمی‌دانم چه چیزی در مغز تصمیم‌گیرندگان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش می‌گذرد؟

ایلنا- قرار بود انتخابات ریاست فدراسیون کشتی برگزار شود اما با ارسال نامه‌ای از فیلا این انتخابات لغو شد و تهدید به تعلیق جهانی هم شدیم.

متن نامه به این شرح بود: اساسنامه ارسالی شما، مغایر با بندهای 5-5، 5-4 و 3-5 اساسنامه فیلا است و تا اصلاح و تایید اساسنامه مجاز به برگزاری مجمع نمی‌باشید. دخالت دستگاه‌های دولتی شما در مجمع فدراسیون کشتی از موارد مغایرت با اساسنامه فیلا است، که باید اصلاح شود. برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی با این اساسنامه موجب تعلیق کلیه فعالیت های کشتی ایران از سوی فیلا خواهد شد.

جواد رفوگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این موضوع عنوان کرد: این نامه را همین الان در دست توپچی دیدم. تا زمانی که این اساسنامه مشخص نشود و اصلاح نشود انتخابات نباید برگزار شود و اگر هم برگزار کینم بدون شک تعلیق خواهیم شد.

رئیس انستیتو کشتی متذکر شد: فیلا مقررات خاص خود را دارد و IOC هم مطمئنا مقرراتی دارد که با آن به فیلا فشار آورده و آنها را مجبور به ارسال چنین نامه‌ای کرده است. این موضوع را کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بهتر از همه می‌دانند.

وی با اشاره به اقدام وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای برگزاری مجمع فدراسیون کشتی ادامه داد: آنها می‌دانند اساسنامه باید بر اساس ضوابط باشد. چقدر وقت تلف کردند که اختلافات این دو نهاد حل شد تا بتوانند با هم تعامل داشته باشند و کشتی روی هوا نماند. این موضوع اصلا درست نیست. فیلا و IOC که اظهارنظر شخصی نمی‌کنند. آنها بر اساس قوانین و مقررات بحث می‌کنند.

رئیس انستیتو کشتی درخصوص اینکه فیلا در اصل چه چیزی از کشتی ایران می‌خواهد، گفت: تمام هدف آنها این است که دخالت دولت را در امر ورزش کم کنند. این در تمام دنیا متداول است. یکسری مقررات بین‌المللی باید رعایت شود. من نمی‌دانم چه چیزی در مغز تصمیم‌گیرندگان کمیته ملی و وزارت ورزش می‌گذرد که تذکراتی را که فیلا به ما گوشزد می‌شود را نمی‌شنوند. ما در دنیای کشتی صاحب کرسی هستیم و نباید بگذاریم این موضوع پیش پا افتاده که همه کشورها رعایت می‌کنند خطر تعلیق را برای کشتی ما به ارمغان بیاورد. مگر ما تافته جدا بافته هستیم که مسائل ملی را در نظر نمی‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که با این اتفاقاتی که هر روز در کشتی ما می‌افتد نظر فیلا نسبت به ما بر می‌گردد، گفت: قطعا فیلا به ما بد نگاه خواهد کرد. وقتی ما منافع خود را در اولویت قرار نمی‌دهیم سازمان‌های بین‌المللی هم برای ما تره خرد نمی‌کنند چون یک عده غیر ورزشی به ورزش آمده‌اند و جز مسائل شخصی خود به هیچ چیز فکر نمی‌کنند.

رفوگر در خصوص اینکه آیا نظر فدراسیون کشتی هم بر این است که انتخابات دیرتر برگزار شود تا خطیب بیشتر بماند، ادامه داد: این بستگی به مجمع فدراسیون دارد و اینکه به چه کسی نگاه می‌کنند. کشتی در بخش فنی بسیار خوب عمل کرده است. در بخش های دیگر را هم می‌توانید از خود آقایان بپرسید.

این کارشناس کشتی در پایان در مورد کاندیداهای انتخابات آتی فدراسیون گفت: هر کدام از این 5 نفر که کاندیدای ریاست هستند بالاخره برای کشتی آمده‌اند و خاک خورده این رشته هستند. در کشتی سوابق خاص خود را دارند. امیر خادم سوابق بسیار خوبی دارد. یزدان‌خرم که کنار گذاشته شد ولی کارنامه‌اش مشخص بود. رنگرز هم جوان است و تاکنون بسیار خوب کارکرده و مهم این است که خانواده کشتی بر فدراسیون حاکم باشد و ادبیات کشتی را بشناسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز