خبرگزاری کار ایران

دلارهای فدراسیون را نباید خرج کاندلاس می‌کردند؛

شمس: ترابیان به دنبال «شمس و شمسایی» زدایی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۹

ترابیان کارشناسان آبکی را جلو انداخته/تیم ملی می‌تواند فینالیست جام جهانی باشد/جوانگرایی در تیم ملی یک دروغ بزرگ است/ترابیان از 3 تیم خواست شمسایی را جذب نکنند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال تاکید کرد که رییس کمیته فوتسال به دنبال حذف او و شمسایی از کل فوتسال ایران است.

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به حاشیه‌های این روزهای فوتسال ایران اظهار کرد: در وهله اول عباس ترابیان باید یادش باشد خط قرمز فوتسال نیست و هر کسی می‌تواند از او انتقاد کند. وی نیز باید انتقادات منتقدان و کارشناسان را بربتابد. در شرایط کنونی مدیریت فوتسال کشور در اختیار اوست و اگر امروز مشکلاتی در کنترل این مجموعه دارد قطعا از ضعف مدیریت خودش است.

وی افزود: در همین راستا ترابیان نباید به خاطر  یک مصاحبه وحید شمسایی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در امارات که او را هم مقصر در بروز آن شکست دانسته به طور کلی از تیم ملی کنار و حتی فرصت بازی این بازیکن را در باشگاه‌ها هم سلب کند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال با تاکید بر اینکه رییس کمیته فوتسال به هیچ‌وجه پاسخگوی ابهامات موجود نیست، گفت:‌ متاسفانه اخیرا رسم شده ترابیان چند کارشناس که دائما به دنبال تیم می‌گردند را جلو انداخته تا با اظهارات خود از او دفاع کنند. من فکر می‌کنم ترابیان به جای اینکه برای خود "وکیل مدافعان آبکی" درست کند بهتر است پاسخگوی منتقدان و ابهامات این روزهای فوتسال باشد.

وی با تاکید بر اینکه ترابیان از مدیران باشگاه‌های فرش‌آرا، دبیری تبریز و شهرداری ساوه خواسته که وحید شمسایی را به عضویت تیم خود در نیاورند، گفت: این طرز رفتار با مخالفان نیست. ترابیان حتی در مورد من با مسوولان تیم فوتسال دانشجویان تماس داشته و گفته اگر فلانی مسوول فنی تیم شما باشد ما هیچ خدماتی به تیم دانشجویان ارایه نخواهیم کرد. ترابیان حتی به مسوولان ورزش شهرداری تهران که من مشاور رییس آن هستم هم گفته تا زمانی شمس در تشکیلات شما باشد ما با شما کاری نداریم!

شمس با اشاره به اینکه ترابیان به دنبال "شمس و شمسایی‌زدایی" از فوتسال کشور است، گفت:‌ اکنون که ما از فوتسال ملی کنار رفته‌ایم نباید خرج زندگی خود را تامین کنیم؟ آیا من به عنوان یک فرد متخصص در حوزه فوتسال باید هزینه‌های زندگی خود را از راه انرژی هسته‌ای تامین کنم؟

وی افزود: ما با فوتسال و مردم خاطرات بسیاری داریم و این موارد به راحتی پاک شدنی نیستند. روزانه بیش از هزار نفر در تهران در مورد مشکلات فوتسال کشور از من سوال می‌کنند و می‌پرسند چرا به تیم ملی باز نمی‌گردید. آنها می‌خواهند بدانند افتضاح امارات چگونه شکل گرفته و چرا تیم ملی ما به تایلند باخت که البته ما هم با دعوت آنها به آرامش سعی در آرام کردن فضا داریم.

سرمربی تیم سابق تیم ملی فوتسال در ادامه با اشاره به اینکه تیم ملی در آستانه جام جهانی باید آرامش داشته باشد، گفت: چرا تیمی که در آستانه حضور در جام جهانی است باید دچار این همه تلاطم و حاشیه شود. به نظر من شخص ترابیان به عنوان رییس کمیته فوتسال بیشترین نقش را در بروز این حاشیه‌ها دارد و من او را به آرامش دعوت می‌کنم.

وی همچنین در رابطه با حضور خسوس کاندلاس مربی اسپانیایی اضافه شده به کادر فنی تیم ملی فوتسال نیز گفت: من سال‌هاست مدرس فیفا و AFC هستم و در این مدت فقط یک بار این مربی را در جریان جام رمضان کویت با تیمی به نام سامسونگ دیدم.

شمس افزود: متاسفانه خاویر لوزانو رییس کمیته فوتسال اسپانیا در دیدار با ترابیان این مربی را پیشنهاد کرده و رییس کمیته فوتسال ما هم بدون مطالعه رزومه او تصمیم به انتخابش به عنوان مدیر تیم ملی گرفته است. این مربی که ترابیان از او به عنوان پروفسور تاکتیک نام می‌برد در حد یک پرستار و یا آمپول‌زن هم نیست. کاندلاس سال‌هاست تیمی نداشته و من فکر می‌کنم این مربی درجه سوم تنها خاصیتش این خواهد بود که تمرکز علی صانعی در راس کادر فنی تیم ملی را به هم بزند.

وی تصریح کرد: به نظر من در این اوضاع و احوال قیمت یورو و دلار بهتر بود عباس ترابیان یک مربی درجه 3 داخلی را به کادر فنی اضافه می‌کرد و این مربی اسپانیایی که هیچ دردی از فوتسال ما را دوا نخواهد کرد را به ایران نمی‌آورد.

سرمربی سابق تیم فوتسال در ادامه با انتقاد شدید از ادعای ترابیان مبنی بر جوان شدن تیم ملی اظهار کرد: این یک دروغ بزرگ است که آقایان برای توجیه دعوت نکردن وحید شمسایی به تیم ملی مطرح کرده‌اند. این تیم از سال 2010 که من بسیاری از بازیکنان آن را برای اولین بار به جام جهانی کوچک در برزیل بردم جوان نشده و تقریبا شاکله تیم ملی اکنون بازیکنانی هستند که در گذشته به تیم ملی دعوت شده‌اند. آقایان فقط به دنبال توجیه کارهای خود و البته فریب مردم هستند.

وی در خصوص شانس موفقیت تیم ملی فوتسال در جام جهانی اظهار کرد: من فکر می‌کنم اگر این مربی اسپانیایی فکر و تمرکز علی صانعی را بهم نریزد تیم ملی فوتسال ما با توجه به تجربه‌ای که در بین بازیکنانش وجود دارد می‌تواند به یک افتخار بزرگ دست یافته و حتی به فینال جام جهانی هم برسد. هرچند حضور در جمع 4 تیم برتر جام جهانی هم می‌تواند یک نقطه امید برای فوتسال ما باشد.

شمس ادامه داد: خوشبختانه در این مسابقات اسپانیا و برزیل به ادعای بسیاری از کارشناسان دنیا با ضعیف‌ترین تیم تاریخ خود حاضر شده اند. ما این شانس را داریم اگر در مرحله نیمه نهایی به هر یک از این دو تیم که احتمالا برزیل خواهد بود برخورد کنیم با عبور از سد آن به فینال برسیم.

وی در پایان در رابطه با اعزام تیم ملی دانشجویان به مسابقات جهانی هم گفت:‌ ما با 11 نفر امشب راهی صربستان خواهیم شد تا در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان حضور یابیم و بسیار امیدوارم عنوان قهرمانی این مسابقات را که آن را در کارنامه ورزشی‌ام کم دارم، بدست بیاوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز