خبرگزاری کار ایران

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛

عهدنامه پرسپولیسی در کوره فولاد/ چشم‌ها به دربی شمال

بی شک ژوزه و بازیکنانش به خوبی می دانند شکست و حتی تساوی در دیدار مقابل فولاد آینده پرچالشی را پیش پای آنها قرار خواهد داد.

با برگزاری 7 دیدار دیگر هفته هفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور عصر سه شنبه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفتمین هفته لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در شرایطی عصر فردا با برگزاری 7 دیدار دیگر پیگیری می‌شود که دیدار دو تیم استقلال تهران و پیکان به خاطر برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهدها در تهران به زمان دیگری موکول شده است.

گهردورود - نفت آبادان، ساعت 19، ورزشگاه انقلاب کرج

تیم گهرشهرداری درود همچنان بدون ورزشگاه برای ایجاد فاصله با قعر جدول تلاش می کند و امیدوار است در هفتمین هفته لیگ برتر بتواند با عبور از نفت آبادان دیگر تیم قعرنشین لیگ کمی شرایط خود را بهبود بخشد. این تیم هم اکنون با 5 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد. اما در سوی دیگر نفت آبادان هم با شرایطی مشابه گهر امید بسیاری به کسب امتیازات این دیدار دارد. شاگردان کاستا که لیگ دوازدهم را خوب شروع نکرده‌اند سعی دارند با پیروزی در این دیدار جمع امتیازات خود را به عدد 7 برسانند و چند پله صعود کنند.

* داماش گیلان - ملوان بندرانزلی، ساعت 19، ورزشگاه عضدی رشت

داربی شمال نشینان اینبار با انگیزه‌هایی متفاوت در ورزشگاه عضدی رشت. داماش گیلان با سرمربی جوان خود و بعد از پشت سرگذاشتن بحران‌های مالی رفته رفته شرایط بهتری به خود می‌بیند و سوای ارایه بازی های بهتر نسبت به روزهای آغازین لیگ این روزها جایگاه خود در جدول مسابقات را هم بهتر کرده‌اند و می خواهند با 3 امتیاز دیدار خود مقابل ملوان جمع امتیازاتشان را در عدد 11 به ملوان برسانند. اما در طرف مقابل ملوان که یکی از شگفتی‌آفرینان لیگ دوازدهم بوده‌اند در ادامه مسیر رو به رشد خود به دنبال سه امتیاز این دیدار و حتی صعود در صدر جدول است.

* سپاهان اصفهان - فجرسپاسی شیراز، ساعت 19، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

ثبت دومین شکست پیاپی در هفته ششم لیگ برتر، سپاهان و زلاتکو کرانچار را با چالشی جدی مواجه کرده و می‌رود تا این تیم را به یک بحران بزرگ وارد کند. این تیم که به دنبال چهارمین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر است، در این هفته میزبان فجر شهید سپاسی خواهد بود. تیمی که با محمود یاوری ورای تصور ظاهر شده و این کار لشگر زخم خورده اصفهانی را سخت خواهد کرد. سپاهان در شرایطی با 10 امتیاز در رده هفتم جدول است که فجر سپاسی با 11 امتیاز سومین تیم جدول رده بندی لیگ برتر است.

* نفت تهران - ذوب آهن اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه دستگردی تهران

خیلی‌ها موفقیت نفت تهران در لیگ یازدهم را یک جرقه و حادثه تکرار نشدنی می‌پنداشتند اما این تیم در لیگ دوازدهم هم از جمله پیش‌تازان است. نفت تهران که با منصور ابراهیم زاده در فضایی به دور از حاشیه امتیازات پیش رو را یکی پس از دیگری به کیسه اندوخته‌های خود اضافه می‌کند در این هفته باید به مصاف قعرنشین لیگ یعنی ذوب‌اهن اصفهان برود. این دیدار به نوعی تقابل ابراهیم‌زاده و تیم سابقش هم هست. دیداری که برای هر دو تیم ارزشی حیاتی خواهد داشت. ذوب‌اهن که هفته گذشته بعد از 5 شکست متوالی، تراکتورسازی را با 3 گل در هم کوبید این هفته هم به دنبال کسب سه امتیاز دیگر آنهم از تیم دوم جدول یعنی نفت تهران خواهد بود.

* تراکتورسازی تبریز - صبای قم، ساعت 19:20، ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز

تراکتورسازان تبریز هفتمین هفته رقابتی خود در لیگ برتر را باید مقابل تیمی موفق به نام صبای قم برگزار کند. آنها که در عین ناباوری شکست سنگینی مقابل ذوب‌اهن قعرنشین در هفته ششم متحمل شدند، در این هفته به دنبال جبران مافات آنهم از تیمی با آوازه صبای قم هستند. شاگردان اولیویرا هم اکنون با 11 امتیاز به خاطر تفاضل گل پایین تر در رده پنجم جدول تکیه زده و صبای قم نیز با یحیی گل محمدی با 10 امتیاز در رده ششم جدول است.

* آلومینیوم هرمزگان - مس کرمان، ساعت 19:30، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

شاید اکبر میثاقیان در پایان لیگ دوازدهم مجبور شود خود را از برج میلاد به پایین پرت کند!. آلومینیوم هرمزگان که علیرغم در اختیار داشتن رکورد تساوی‌ها تنها تیم بدون برد لیگ برتر است، با تداوم این شرایط ممکن است با مشکلات بزرگتری مواجه شود. آنها در هفته هفتم میزبان مس کرمان هستند و امیدوارند بعد از کسب 4 تساوی و 4 امتیاز به اولین پیروزی خود هم دست یابند. اما در سوی دیگر مس کرمان بعد از شروع کابوس‌وار لیگ دوازدهم رفته روفته شرایط بهتری به خود می‌بیند و به نظر می‌رسد آینده بهتری را برای ذمتصور است. مس هم اکنون با 7 امتیاز رده دوازدهم را در اختیاز دارد.

* فولادخوزستان - پرسپولیس، ساعت 20، ورزشگاه تختی اهواز

اما حسن ختام روز دوم هفته هفتم لیگ دیدار فولاد و پرسپولیس خواهد بود. دیداری که امتیازات آن برای هر دو تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سرخپوشان پایتخت که این روزها از هرجهت تحت فشار بوده و شرایط کابوس‌واری به خود می‌بینند روز دوشنبه در اقدامی عجیب عهدنامه قهرمانی امضا کردند و امیدوارند از دیدار مقابل فولاد فصل جدیدی از نتیجه‌گیری را به روی خود بگشایند. بی شک ژوزه و بازیکنانش به خوبی می دانند که شکست و حتی تساوی در دیدار خود مقابل فولاد آنهم در سرزمین گرم اهواز آینده پرچالشی را پیش پای آنها قرار خواهد داد. تیم کهکشانی پرسپولیس هم اکنون با 5 امتیاز در رده پانزدهم جدول است. اما در طرف مقابل فولاد هم حال و روز خوشی ندارد و امید بسیاری به کسب سه امتیاز دیدار خود مقابل پرسپولیس دارد. آنها نیز بعد از گذشت 6 هفته از این رقابت‌ها با 5 امیتز و به واسطه تفاضل بهتر در رده سیزدهم جدول هستند.

برنامه کامل هفته هفتم لیگ برتر در پیب می‌آید:

سه شنبه -7/6/1391

* سایپای البرز - راه‌آهن، ساعت 19، ورزشگاه انقلاب کرج

چهارشنبه - 8/6/1391

* گهردورود - نفت آبادان، ساعت 19، ورزشگاه انقلاب کرج

* داماش گیلان - ملوان بندرانزلی، ساعت 19، ورزشگاه عضدی رشت

* سپاهان اصفهان - فجرسپاسی شیراز، ساعت 19، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* نفت تهران - ذوب آهن اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه دستگردی تهران

* تراکتورسازی تبریز - صبای قم، ساعت 19:20، ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز

* آلومینیوم هرمزگان - مس کرمان، ساعت 19:30، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

* فولادخوزستان - پرسپولیس، ساعت 20، ورزشگاه تختی اهواز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز