خبرگزاری کار ایران

بازیکنان خارجی را به ایرانی‌های مدعی ترجیح می‌دهم؛

فرکی: کی‌روش باید ماموریتش در فوتبال ایران را تمام کند

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۱۰

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه موافق برکناری کی‌روش نیست، گفت که این مربی پرتغالی خوب یا بد باید ماموریتش در فوتبال ایران را به پایان برساند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه موافق برکناری کی‌روش نیست، گفت که این مربی پرتغالی خوب یا بد باید ماموریتش در فوتبال ایران را پایان دهد.

حسین فرکی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به آخرین شرایط تیم فوتبال فولاد در لیگ برتر اظهارکرد: بعد از شکستی که مقابل سپاهان در جام حذفی داشتیم و در عین شایستگی بازی را واگذار کردیم چند روزی به بازیکنان استراحت داده‌ایم و از چند روز پیش تمرینات خود را برای حضور در نیم فصل دوم لیگ برتر آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما در نیم فصل اول لیگ برتر علیرغم اینکه شروع خوبی نداشتیم از هفته ششم به بعد سیر صعودی خود را آغاز کردیم و طبیعی بود که بتوانیم به جایگاهی که حقمان بود برسیم. این درست که عنوان سومی نیم فصل اول را به خود اختصاص دادیم اما همین موضوع انتظارات را از ما بالا برده و کار به مراتب سخت تری را پیش پای ما قرار خواهد داد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در رابطه با شانس این تیم برای کسب سهمیه آسیا در پایان لیگ امسال گفت: هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد ولی من قولی نداده‌ام. در جریان فصل قبل تلاش زیادی کردیم و اگر یک بازی را می‌بردیم حالا تیم نفت آسیایی بود. اگرچه از ابتدا پیش‌بینی کسب چنین نتایجی با نفت را نداشتیم اما فکر می‌کنم با فولاد می‌توان به این شرایط رسید. خوشبختانه بازیکنان ما انگیزه بسیار خوبی دارند ولی از حالا زود است در این مورد صحبت کنیم. ما فقط باید امیدوار باشیم و مجبوریم تلاش کنیم.

وی همچنین در رابطه با شرایط انتقال آرش افشین به تیم لیل فرانسه اظهارکرد: هنوز رفتن افشین از فولاد قطعی نیست. طبیعی است که بازیکنان تلاش می‌کنند از طریق تیم ملی به باشگاه‌های با کیفیت اروپایی برسند و دلم نمی‌خواهد این فرصت از وی گرفته شود. شاید انتقال وی به عنوان اولین لژیونر ایرانی به لیگ فرانسه هم به نفع او، تیم ملی و باشگاه ما باشد. مطمئنا اگر این اتفاق بیفتد برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و به جای او هم در ترکیب تیم از دیگر بازیکنان جوان استفاده خواهیم کرد. البته اگر رفتنش میسر نشود قطعا از او در ترکیب فولاد استفاده می‌کنیم.

فرکی در خصوص شرایط نقل و انتقالات این تیم در تعطیلات نیم فصل دوم لیگ برتر هم گفت: ما بیشتر سعی کردیم از بازیکنان جوان خود در تیم بزرگسالان استفاده کنیم و البته به دنبال جذب چند بازیکن خارجی هم هستیم.

وی در واکنش به این سوال که با توجه به گرانی قیمت دلار چه اصراری به خرید بازیکن خارجی دارید، گفت: اولا اینکه خوشحال می‌شویم اگر دوستان وضعیت دلار را یک سامانی بدهند. ولی متاسفانه این شرایط هست و ما مجبوریم با آن کنار بیاییم. نکته مهم در خصوص این بحث اینکه ما اگر حتی بازیکنان خارجی را بخواهیم با دلار به این گرانی به خدمت بگیریم باز هم سود می‌کنیم. حتما می‌بینید که بازیکنان ایرانی چه ادعاهایی دارند و کمتر از میلیارد و چند صد میلیون قرارداد نمی‌بندند. به نظر من یک تیم اگر وقت بگذارد و بازیکنان خوب خارجی را به خدمت بگیرد بهتر است از جذب بازیکنان مدعی و گران قیمت داخلی.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه به عملکرد تیم ملی در مسابقات غرب آسیا اشاره کرد و افزود: متاسفانه موضع کی‌روش در مورد بازی‌های غرب آسیا مشخص نبود و به نوعی بلاتکلیف بودیم. مطمئنا یا ما باید این بازی‌ها را جدی می‌گرفتیم یا اینکه با بازیکنان جوان و کم‌تجربه لیگ که زیر نظر مربیان داخلی کار می‌کنند به غرب آسیا می‌رفتیم. نکته جالب دیگر در مورد بلاتکلیفی کی‌روش اینکه این مربی ابتدا سکونشین بود و بعد از دو بازی به روی نیمکت تیم ملی آمد و به هدایت تیم پرداخت. به نظر من هم سطح این مسابقات پایین بود و هم کیفیتی که ما ارائه کردیم بسیار پائین به نظر رسید. متاسفانه ما در این مسابقات نتوانستیم بحرین و عربستان را شکست دهیم و پیروزی مقابل یمن هم کار خاصی نبود!

وی با اشاره به شانس شاگردان کی‌روش برای صعود به جام جهانی هم گفت: ما قبل از بازی با ازبکستان فرصت مناسبی داشتیم ولی راه‌مان را سخت کردیم. اگر می‌خواستیم امیدوار بمانیم باید ازبک‌ها را شکست می‌دادیم ولی شکست در این دیدار ارزش برد خوب تیم ملی مقابل کره‌جنوبی را هم نابود کرد. همه چیز تیم ملی برای صعود تحت تاثیر اما و اگرهاست. من فکر می‌کنم کره جنوبی شانس اول صعود به جام جهانی است و ازبکستان هم می‌تواند 6 امتیاز از دو بازی خانگی‌اش بگیرد و صعود کند.

فرکی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تغییر در راس کادر فنی تیم ملی را به صلاح می‌دانید گفت: اصلا موافق نیستم در این شرایط کسی بیاید و بخواهد در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال بنشیند. به نظر من گروهی که این کار را شروع کرده باید آن‌را به اتمام برسانند. مطمئنا تضمینی نیست شوک تغییر کادر فنی جواب بدهد و صعود کنیم. باید همه از تیم ملی حمایت کنیم. توجه کنید مربی جدیدی که روی نیمکت تیم ملی بنشیند در صورت عدم صعود به جام جهانی هیچ مسئولیتی را نخواهد پذیرفت پس بهتر است بدون هیچ قید و شرطی از تیم ملی حمایت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز