خبرگزاری کار ایران

مانوئل اعتقادی به كمیته فنی ندارد؛

آشتیانی: ژوزه آرزو می‌كند از پرسپولیس اخراج شود

دیگر مثل قدیم نیست سرمربی به تنهایی هم کار تکنیکی، تاکتیکی،‌ بدنسازی، برنامه‌ریزی و کارهای روانشناسی را انجام دهد بلکه از دستیاران و یک تیم بیرونی در این حوزه ها استفاده می کنند.

عضو كمیته فنی باشگاه پرسپولیس با اشاره به شایعه برکناری مانوئل ژوزه از سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با وجود اینکه چند وقتی است با رویانیان ارتباطی نداشتم اما بعید می دانم او ژوزه را برکنار کند.

ابراهیم آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهارکرد: اینکه مانوئل ژوزه از سمتش اخراج شود تحت اختیارات من نیست و باشگاه باید در این زمینه تصمیم بگیرد، همچنان که باشگاه تصمیم گرفت او را برای سرمربی پرسپولیس بیاورد اما بنده در شرایط فعلی برکناری ژوزه را به صلاح تیم نمی دانم و در همین ارتباط راهکاری دارم و راهکارم این است که وی جلساتی با کمیته فنی داشته باشد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با ژوزه داشتیم هنگامی که رزومه خود را ارایه کردیم او استقبال کرد. در کمیته فنی نفراتی مثل علی پروین، رضا وطنخواه و افشین پیروانی حضور دارند و هدف همه ما این است که به سرمربی پرسپولیس کمک کنیم. از روز اول در آنالیزهایی که برای پرسپولیس انجام دادیم گفتیم که هافبک دفاعی و تهاجمی نداریم اما می توانیم از بازیکنان دیگری مانند ایمون زاید، محمد قاضی و انصاری‌فر در این پست‌ها استفاده کنیم. اگر یک نفر از این 3 مهاجم در خط حمله بازی کند، دو نفر بعدی نیز باید در پست های دیگر به مانند هافبک نفوذی استفاده شود چراکه اگر مهاجمی مانند کریم انصاری‌فر در پست هافبک نفوذی بازی کند فضا برایش بیشتر مهیا خواهد شد تا گلزنی کند اما هنگامی که او در پست سانتر فروارد می رود بیشتر گرفتار مدافعان حریف است و بیشتر کار تخریبی انجام می‌دهد.

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه پرسپولیس هم اکنون 6 بازیکن در تیم ملی دارد، متذکر شد: این موضوع نشان می دهد پرسپولیس از قدرت بالایی برخوردار است و سوای 6 ملی‌پوشی که در اختیار دارد، بازیکنان دیگری هستند که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند. حال چطور می شود این تیم نتواند در لیگ برتر عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. این تیم فقط باید در ارنج خود تغییراتی ایجاد کند تا به هارمونی لازم برسد.

آشتیانی تاکیدکرد: ژوزه باید بیشتر از نظرات کمیته فنی استفاده کند. کمیته فنی می‌تواند نظرات کارشناسی خوبی را به او ارایه کند. یک انسان حتی اگر از غذایی خوشش نیاید یک مقدار از آن را می‌چشد تا ببیند مزه‌اش چیست، اما تاکنون ژوزه از نظرات کمیته فنی استفاده نکرده تا بفهمد آیا این نظرات می تواند به او كمك کند یا نه.

وی با اشاره به نیکمت‌نشینی انصاری فر در تیم پرسپولیس گفت: من اعتقاد دارم در فوتبال امروز بازیکنان این توانایی را دارند که در پست های مختلف بازی کنند. انصاری‌فر هم نباید نیمکت‌نشین شود بلکه باید در پست هایی مانند هافبک چپ یا هافبک نفوذی به کار گرفته شود. دیگر مثل قدیم نیست سرمربی به تنهایی هم کار تکنیکی، تاکتیکی،‌ بدنسازی، برنامه‌ریزی و کارهای روانشناسی را انجام دهد بلکه از دستیاران و یک تیم بیرونی در این حوزه ها استفاده می کنند. اما متاسفانه ژوزه این کار را انجام نمی دهد.

آشتیانی تاکید کرد: ژوزه آرزو دارد و از خدایش است که همین امروز از پرسپولیس اخراج شود تا تمام و کمال پولش را بگیرد، اما صلاح نیست این مربی برود. ما که پول داده‌ایم و او را آورده‌ایم باید از توانایی هایش استفاده کنیم. ضمن اینکه ژوزه مربی کوچکی نیست. سال گذشته توانسته الاهلی مصر را قهرمان این کشور کند اما با این حال او یک مربی حرفه ای است و هیچ تعصبی به پرسپولیس ندارد واگر همین امروز به او بگوید برو از این تیم می رود.

این پیشکسوت پرسپولیس اظهار داشت: موضوعی که می تواند مورد تاکید باشگاه پرسپولیس قرار گیرد این است که کمیته فنی یک ارنج را به ژوزه بدهد و این مربی بعداز آنالیزهای لازم تصمیماتی بگیرد. نباید فراموش کرد که پرسپولیس نفرات خیلی خوبی در اختیار دارد و می تواند در بازی های آینده حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

آشتیانی ضمن رد ادعای ژوزه مبنی بر عدم شناختش از بازیکنان پرسپولیس و اینکه تیم را او نبسته، گفت:‌ این ادعا نمی تواند صحیح باشد. ما در فوتبال اروپا می بینیم یک مربی در وسط فصل می آید و سرمربیگری یک تیم را قبول می کند و با همان تیم قهرمان اروپا می شود.

وی درخصوص چالش های حضور مربی ایرانی در راس کادر فنی تاکید کرد: در سال گذشته دیدیم هنگامی که تیم شکست می خورد یا یک گل از حریف دریافت می‌كرد شعارهایی علیه تیم داده می شد. متاسفانه هواداران نسبت به مربی ایرانی حساس شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز