خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت دلار کمر ما را شکست؛

كامبوزیا: بسیاری از فدراسیون‌ها با مشكل مالی روبه‌رو هستند

asdasd

نمی‌خواهم زیر بدهی بروم/پول نداریم حقوق مربیان را بدهیم/مجبوریم برنامه‌های اصلی فدراسیون شطرنج را هم لغو كنیم.

رییس فدراسیون شطرنج با اشاره به برنامه‌های انجام شده این فدراسیون در6ماه نخست سال اظهار داشت: ما براساس تقویم از پیش‌تعیین‌شده خود حركت كردیم. در رده سنی نایب قهرمان آسیا شدیم. در رده زیر16سال نایب قهرمان جهان شدیم. در المپیاد بانوان نیز عنوان نهمی را به دست آوردیم. در كل عملكردمان مطلوب و مثبت بوده و امیدواریم این رویه را در آینده نیز ادامه دهیم.

محمدجعفر كامبوزیا در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب اظهارکرد: ما برای 6 ماه دوم برنامه‌های گسترده‌ای داریم كه متاسفانه مجبوریم بسیاری از این برنامه‌ها را به دلیل مشكلات مالی لغو كنیم، حتی مجبوریم اول آبان‌ماه، 2مربی خارجی تیم ملی را كه تا یكسال دیگر با ما قرار دارند، مرخص كنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه مشكلات مالی ما هم ارزیابی و هم‌ارزی است، به همین دلیل هم پول نداریم حقوق این مربیان را بدهیم و مجبوریم قرارداد آنها را لغو كنیم. بضاعت وزارت ورزش هم همین‌قدر است و بیشتر از این نمی‌تواند به ما بودجه اختصاص دهد.

رئیس فدراسیون شطرنج همچنین با بیان اینکه تمامی فدراسیون‌ها از بودجه دولت امور خود را پیش می‌برند و این بودجه دارای محدودیت‌هایی است، خاطرنشان کرد: در این بین ما مجبوریم به دلیل مشكلات مالی و براساس اولویت‌بندی، برخی برنامه‌های خود را لغو كنیم تا در نهایت برنامه‌های اصلی را انجام دهیم ولی معتقدم با تداوم این رویه مجبور می‌شویم برنامه‌های اصلی فدراسیون و شطرنج را هم لغو كنیم.

وی با اشاره به گرانی دلار و تاثیر این موضوع روی برنامه‌های فدراسیون شطرنج گفت: گرانی دلار كمر ما را شكست. ما برای اجرای برنامه‌های خود از جمله حقوق مربیان خارجی و همین‌طور اعزام‌ها به خارج از كشور روی دلار 1200 تومانی حساب كرده بودیم اما با نرخ جدید دلار و حتی قیمت بلیط هواپیماها که تقریبا 2 برابر شده عملا نمی توانیم از عهده مخارج بر آییم. از سوی دیگر، اعتبارات فدراسیون از سوی وزارت ورزش كمتر نیز شده است. ما پیش‌بینی كرده بودیم اگر اعتبارات پیش‌بینی شده از سوی وزارت ورزش به حساب فدراسیون شطرنج واریز شود، ما می‌توانیم در حدود 40درصد از برنامه‌های خود را پیاده كنیم اما با روندی كه پیش می‌رود، نشان می‌دهد همان بودجه‌ای هم كه قرار بوده وزارت ورزش به شطرنج اختصاص دهد، با مشكل روبه‌رو شده است.

رییس فدراسیون شطرنج در ادامه افزود: اینها هیچ‌كدام بحث مدیریتی نیست و مربی تیم می‌داند وقتی 3 بار به بانك می‌رود و پولی در حساب نیست، من مقصر نیستم. من نمی‌خواهم برای اینكه اسمم خوب بماند، زیر بدهی بروم. ضمن اینكه تنها ما نیستیم كه از مشكلات مالی رنج می‌بریم، بلكه بسیاری از فدراسیون‌های دیگر نیز با این مشكل روبه‌رو هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز