خبرگزاری کار ایران

با هدف موفقیت به مسابقات جهانی می‌رویم؛

کریمی: 80 درصد تیم ملی تکواندو تغییر می‌كند

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۰۶

باید توجه داشته باشید من سال قبل هم از سوی مسوولان فدراسیون تکواندو و برای حضور در تیم ملی آن هم برای رقابت‌های المپیک پیشنهاد داشتم، اما به دلیل اینکه آمادگی ذهنی نداشتم، به همین خاطر قبول نکردم.

سرمربی جدید تیم ملی تكواندو درخصوص دلایل پذیرش این سمت و برنامه هایش توضیحاتی ارائه كرد.

مرتضی كریمی در گفت وگوی خود با ایلنا اعتراف كرد كار سختی را برای تكرار عنوان قهرمانی جهان دارد. گفت‌گوی سرمربی جدید تیم ملی تکواندو را در زیر می‌خوانید:

چطور شد شما از سوی فدراسیون تکواندو به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدید. چرا که حرف و حدیث در خصوص این انتخاب زیاد است؟

باید توجه داشته باشید من سال قبل هم از سوی مسوولان فدراسیون تکواندو و برای حضور در تیم ملی آن هم برای رقابت های المپیک پیشنهاد داشتم، اما به دلیل اینکه آمادگی ذهنی نداشتم، به همین خاطر قبول نکردم.

اما حالا چه اتفاقاتی رخ داد که سرمربیگری تیم ملی را پذیرفتید؟

واقعیت این است که بعد از دریافت پیشنهاد از سوی فدراسیون تکواندو، با تنی چند از دوستانم و کارشناسان این حوزه مشورت کردم، این توانایی را هم در خود دیدم که می توانم برای تیم ملی تکواندو ثمربخش باشم.

چطور شد این توانایی را در خودتان دیدید؟

به هر حال طی سال های اخیر با کار روی جوانان، توانسته بودم در لیگ نتایج خوبی بگیرم. به همین دلیل هم در بین گزینه های فدراسیون بودم. در نهایت هم از بین تمامی گزینه ها، بنده به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدم. گرچه سایر گزینه ها از جمله آقایان مقانلو، عسگری و خلیفه این لیاقت را داشتند به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شوند، اما در نهایت قرعه به نام من افتاد. به هر حال این انتخاب با مخالفت‌های کمی هم روبرو شد، ورزشکاران تکواندو و رسانه ها هم حمایت کردند همه ی اینها باعث شد در قبول سرمربیگری تیم ملی شک نکنم.

کار بسیار سختی را پیش رو دارید و باید از عنوان قهرمانی جهان دفاع کنید در حالیکه تا مسابقات جهانی، فقط 5 ماه زمان دارید.

من قبل از قبول سمت سرمربیگری تیم ملی، مطالعات لازم را در مورد شرایط تیم ملی و تکواندوکاران انجام دادم و معتقدم آن سالی که قهرمان جهان شدیم، فدراسیون برنامه ریزی دقیقی برای این مسابقات داشت. اما الان دیگر هیچ کدام از نفراتی که 2 سال پیش عنوان قهرمانی را به دست آورده بودند، در تیم ملی نیستند. در آن سال که قهرمان جهان شدیم، 8بازیکن داشتیم که همگی امیدهای ما برای کسب مدال طلا بودند، اما امسال هیچ کدام را نداریم. با این حال فدراسیون از کادر فنی حمایت می کند و ما سعی می کنیم با تمام قدرت کار کنیم.

در کل برای مسابقات جهانی هم کار سختی پیش رو دارید.

می دانم کار سنگینی را پذیرفتم در این شرایط گرفتن پست سرمربیگری تیم ملی شجاعت می خواهد. بعد از آنهم من دنبال اثبات توانایی های خودم نیستم، بلکه می خواهم شایستگی های جوانان کشورمان را نشان دهم خدا را شکر جامعه تکواندو من را قبول دارد حتی در لیگ که مسابقه داریم، حریفان هم به من احترام می گذارند. در صحبتی که با مدیران فدراسیون داشتم، تنها قولی که به آنها دادم این بود که نسل جدید و قوی در تکواندو پرورش دهم، چرا که نسل قدیم تکواندو هم حاصل تلاش من و آقای ذوالقدر بود ان شاء الله برای جوانانی هم که امروز به تکواندو می پردازند، فضایی مهیا کنیم که بتوانند توانایی های خودشان را نشان دهند تا اگر در المپیک برزیل ما هم نبودیم، آنها برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

همگان از تکواندو، قهرمانی می خواهند. با چه هدفی پا به مسابقات جهانی می‌گذارید؟

به هر حال باید بزرگ فکر کنیم تا بزرگ شویم. ما با هدف موفقیت به مسابقات جهانی می‌رویم. باید اعتراف کنیم کشورما در تکواندو صاحب سبک است. تمام دنیا تکواندوی ما را قبول دارند. الان هم به مسابقات جهانی می رویم تا از حقانیت خود در تکواندو دفاع کنیم. حالا هم با اقتدار پا به این مسابقات می گذاریم تا ببینیم خدا چه می خواهد.

انتقاد جدی به شما وارد بود که چند سال کار نکردید، اکنون نباید یکباره سرمربی تیم ملی می‌شدید؟

باید بگویم من در سال 86 و بعد از مسایلی که در مسابقات چین رخ داد، تصمیم گرفتم استعفا دهم و پیش پولادگر و ذوالقدر رفتم و این موضوع را اعلام کردم. البته هر دوی آنها اصرار داشتند به فعالیتم در تیم ملی ادامه دهم. در آن مقطع رضا مهماندوست به عنوان مربی بدنساز با ما کار می‌کرد و ما حمایتش کردیم تا سرمربی تیم ملی شود.

در این 5 سال چه فعالیت‌هایی داشتید؟

در این 5 سال همواره در لیگ تکواندو از رده پایه گرفته تا بزرگسالان حضور داشتم. می توان گفت من دایره المعارف تکواندو هستم. تمامی ورزشکاران و مربیان که فعالیت می کنند را می شناسم و حتی شناسنامه آنها را دارم. در لیگ هم کارنامه خوبی دارم. سال قبل عنوان دومی را به دست آوردیم و بعد از آن هم اگر در مسابقات امسال در زنجان تیم را به نشانه اعتراض بیرون نمی کشیدم، رتبه بهتری از عنوان چهارمی به دست می آوردیم.

با این حساب عملکرد ملی‌پوشان را در لیگ زیر نظر داشته‌اید؟

به خوبی از نقاظ ضعف و قوت ملی پوشان آگاهی دارم. وقتی ورزشکاران تیم من در مسابقات لیگ می توانند ملی پوشانی مانند نادریان، عبداللهی و یوسف کرمی را شکست بدهند، این نشان می‌دهد بنده به عنوان سرمربی تیم نقاط ضعف ملی پوشان را شناسایی و این نکات را به بچه های تیمم گوشزد کرده ام.

در صحبت هایتان اشاره داشتید از تجربه امثال ساعی و ذوالقدر استفاده خواهید کرد؟

بله، هادی ساعی به عنوان مدیرفنی، ذوالقدر به عنوان سرپرست و رحیمی به عنوان مشاور در کنار دستیارانمان به بنده کمک خواهند کرد. با تشکیل یک اتاق فکر با یک کارگروه از پیشکسوتان و اهل فن، امور را پیش خواهیم برد. بیژن مقانلو هم قول همکاری داده و  پولادگر هم به عنوان رییس فدراسیون، قول همه نوع همکاری را داده است.

در تیم ملی دست به جوانگرایی خواهید زد؟

باید توجه داشته باشید نفراتی مانند نصر آزادانی، نادریان و یوسف کرمی سرمایه‌های تکواندو کشورمان هستند و خیلی از مربیان دوست دارند چنین تکواندوکارانی در غالب تمیشان به میدان بروند چراکه در آن وزن خیالشان از بابت کسب مدال راحت خواهد بود و به همین دلیل ما نمی‌توانیم به راحتی از کنار نام آنها بگذریم، اما در کنار آن برای اینکه حق تکواندوکاران دیگر تضییع نشود، مسابقاتی انتخابی بین مدعیان برگزار خواهیم کرد تا هر کس پیروز شد و لیاقت داشت به مسابقات جهانی اعزام شود.

پس درصدد هستید از تکواندوکاران با سابقه هم استفاده کنید؟

ما اگر بتوانیم از 2 نفر از ملی پوشان با سابقه استفاده کنیم، برای ما کافی خواهد بود.

چطور این حرف را می‌زنید؟ در حالیکه ما 8 ملی پوش داریم.

الان نصر آزادانی رباط زانویش پاره شده تا مدت ها از میادین دور خواهد بود. فرزاد عبداللهی و باقری معتمد و یوسف کرمی هم عمل جراحی داشته اند. نادریان هم عمل جراحی داشته و معلوم نیست کی مداوا شود. شما می‌بینید بسیاری از ملی پوشان نیستند. بنده هم هیچ ورزشکاری را بدون تست پزشکی و آمادگی جسمانی به تیم ملی دعوت نمی کنم. چرا که نمی خواهم به مانند مسابقات المپیک ورزشکار اعزام شود و بعد بگویند آسیب دیده بود. می‌خواهیم ورزشکاران سالم را به مسابقات ببریم. هر کدام آماده تر باشند، با تیم ملی به مسابقات می‌روند.

پیش بینی می کنید چند درصد از تیم ملی برای مسابقات جهانی، دگرگون می‌شود؟

نزدیک 60 تا 80 درصد تیم ملی عوض می‌شود. ما درصدد بودیم تیمی متشکل از جوانان را در کنار یکی – دو با تجربه به این مسابقات اعزام کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز