خبرگزاری کار ایران

مروری بر لیگ برتر والیبال بانوان؛

پایان ماراتن با خوشبختی بانوان دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۸۱

رقابت‌های لیگ دسته یک در سال 91 با حضور 8 تیم از مناطق مختلف کشور از اوایل دی ماه آغاز شد.

رقابت‌های لیگ دسته یک بانوان کشور که با حضور 8 تیم آغاز شده بود با قهرمانی تیم دانشگاه آزاد به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، رقابت‌های لیگ دسته یک که راه ورود تیم‌های متقاضی برای ورود به لیگ برتر است در سال 91 با حضور 8 تیم از مناطق مختلف کشور از اوایل دی ماه آغاز شد.

در این رقابت‌ها که در دو منطقه برگزار شد تیم‌ها به صورت دوره‌ای به مصاف هم رفتند تا طی بازی‌های رفت و برگشت از چهره تیم‌های مدعی رونمایی شود.

در منطقه یک، تیم‌های شهرداری سمنان، شهرداری تبریز، نوین کار آفرین هیرکان، شهرداری بومهن و دانشگاه آزاد و در منطقه دو سنگ‌تاش شیراز، هیئت والیبال مهاباد و هیئت والیبال یزد حضور داشتند که بازی‌های خود را در دو مرحله رفت و برگشت و به صورت متمرکز برگزار کردند اما در مرحله رفت که اوایل دی‌ماه برگزار شد، شهرهای تهران و یزد میزبان بودند و توانستند به خوبی از تیم‌های همگروه خود پذیرایی کنند.

در مرحله رفت و در سالن بعثت تهران، تیم دانشگاه آزاد با 12 امتیاز در رده اول قرار گرفت، شهرداری سمنان با 9 امتیاز دوم و شهرداری بومهن با 5 امتیاز در رده سوم ایستادند.

در رقابت‌های منطقه دو هم که به میزبانی یزد برگزار شد تیم سنگ تاش فارس با 6 امتیاز اول شد، یزد با 3 امتیاز در رده دوم ایستاد و مهاباد بدون امتیاز در رده سوم قرار گرفت. ضمن اینکه تیم کاشان از حضور در این مسابقات انصراف داد.

نتایج دور رفت در دو منطقه به شرح زیر است:

منطقه یک (تهران):
دانشگاه آزاد 3- 1 شهرداری سمنان
نوین کارآفرین گرگان 2- 3 شهرداری تبریز
شهرداری سمنان 3-  شهرداری بومهن صفر
شهرداری سمنان 3-  نوین کارآفرین گرگان صفر
دانشگاه آزاد 3-  شهرداری تبریز صفر
شهرداری تبریز 2-3 شهرداری بومهن
دانشگاه آزاد 3-  نوین کارآفرین گرگان صفر
دانشگاه آزاد 3- شهرداری بومهن صفر
شهرداری سمنان 3-  شهرداری تبریز صفر
نوین کارآفرین گرگان صفر -3 شهرداری بومهن

منطقه دو (یزد):
سنگ تاش فارس 3-1 یزد
یزد 3-1 مهاباد
سنگ تاش فارس 3-1 مهاباد

در دور برگشت هم شهرهای سمنان و شیراز از تیم های حاضر میزبانی کردند. در منطقه یک این مسابقات که از 2 تا 6 بهمن ماه به میزبانی سمنان برگزار شد تیم دانشگاه آزاد با 9 امتیاز در صدر قرار گرفت، شهرداری سمنان با 6 امتیاز در رده دوم ایستاد و تیم شهرداری تبریز هم با 3 امتیاز در رده سوم قرار گرفت. تیم نوین کارآفرین گرگان هم بدون امتیاز در رده آخر قرار گرفت. اما رقابتهای سه تیم حاضر در منطقه دو هم از 11 تا 13 بهمن ماه انجام شد که در پایان تیم های سنگ تاش شیراز با 6، یزد با 2 و مهاباد با 1 امتیاز به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

منطقه یک:
شهرداری تبریز صفر – دانشگاه آزاد 3
دانشگاه آزاد 3 – صفر نوین کارآفرین هیرکان
شهرداری سمنان 3 – صفر شهرداری تبریز
دانشگاه آزاد 3 – صفر شهرداری سمنان
شهرداری تبریز 3 – 1 نوین کارآفرین هیرکان

منطقه دو:
یزد 3- 2 مهاباد
سنگ تاش شیراز 3 – صفر یزد
سنگ تاش شیراز 3 – صفر مهاباد

به این ترتیب تیم های اول و دوم هر منطقه برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شدند و این به این معنا بود که تیم های دانشگاه آزاد و شهرداری سمنان از منطقه یک و تیم های سنگ تاش شیراز و یزد از منطقه دو به مرحله پلی آف صعود کردند.
شهرداری سمنان با دارا بودن بازیکنانی همچون سمیرا همتیان، سمیرا کبیری، مهشید تندیان، سیده حلیمه نبوی، متینه رضاییان، سارا رحیمیان، النازالسادات حسینی نژاد، سمیه رضاییان، یاسمن آصفی، رکسانا قلم زن، مهری محمدی و ملیحه سعیدی زاده و با هدایت کبری صادقی توانستند راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

تیم دانشگاه آزاد که با هدایت مریم هاشمی پا به این مرحله گذاشته بود مرجان صادقی، ساناز آفاقی، زهرا محمدی، فاطمه عبداللهی، شهنوش رضی، الناز اعتمادی، مژگان غلامی، نسرین محمدی، فاطمه پروند، معصومه رمضان، مهتاب رحمانی و نگار کیانی را به عنوان بازیکن در اختیار داشت.

سمیه مویدی، رقیه یزدانی، آسیه پام، نجمه ابراهیمی، مریم رحیم خانی، ستاره اسکندری، سکینه پورمند، لیلا ابراهیمی، مینا زارع، حلیمه استواری و مینا محبوبی هم بازیکنان حاضر در تیم سنگ تاش شیراز شیراز بودند که با مربیگری ملیحه عباس پور موفق به رسیدن به این مرحله شدند.

اما در تیم هیات والیبال یزد هم خدیجه شرف الدینی، بهاره هاتفی، سلیمه عسکری، ماجده مهران،مریم شاهدی،زهرا رفیع نادری، فائزه بلوری زاده، آسیه سعادتی، لیلا یمنی،عالیه فتوحی، زیبا بیگی و مهرناز توتونچی حضور داشتند که با مربیگری رضیه سید ابریشمی توانستند با قرار گرفتن در رده دوم منطقه دو راهی بازی‌های مرحله نهایی شوند.

مرحله پلی‌آف طی دو روز در روزهای 3 و 4 اسفند ماه برگزار شد و تیم‌های مدعی به مصاف هم رفتند و در پایان دانشگاه آزاد با شکست هیئت والیبال یزد و شهرداری سمنان با شکست سنگ تاش شیراز راهی فینال شدند. در بازی‌های مرحله نهایی هم دانشگاه آزاد با شکست شهرداری سمنان قهرمان شد، نماینده سمنان بر سکوی دوم ایستاد و تیم سنگ تاش شیراز در رده سوم قرار گرفت.

نتایج بازی‌های نیمه نهایی:
دانشگاه آزاد تهران 3-  هیئت والیبال یزد صفر
شهرداری سمنان 3 – 2 سنگ تاش شیراز
مسابقه رده بندی:
سنگ تاش شیراز 3 – هیئت والیبال یزد صفر
مسابقه فینال:
دانشگاه آزاد 3 - شهرداری سمنان صفر

به این ترتیب با پایان رقابت‌های لیگ دسته یک بانوان کشور تیم‌های دانشگاه آزاد و شهرداری سمنان جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر بانوان را در فصل آینده به دست آوردند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز