خبرگزاری کار ایران

در پایان اردوی شانزدهم؛

دختران والیبالیست‌ ایران به آمادگی 75 درصدی رسیدند

asdasd

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر آسیا از یازدهم تا نوزدهم مهرماه با حضور ۱۷ کشور در شهر «ناخون پاتوم» تایلند برگزار می‌شود.

تیم ملی والیبال جوانان دختر کشورمان که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند، در پایان اردوی شانزدهم به مرز آمادگی ۷۵ درصد رسید.

به گزارش ایلنا، شانزدهمین مرحله از اردوی آماده سازی تیم والیبال جوانان دختر کشورمان از ۲۲ مردادماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران آغاز و به مدت ۱۱ روز ادامه داشت.

محور اصلی تمرینات این مرحله از تمرینات آماده‌سازی، کاهش از فشار وزنه‌ها و افزایش چابگی بازیکنان بود. چراکه تحمل وزنه‌ها سنگین گرفتگی عضلات بوجود می‌آورد و در فرصت باقی مانده تا مسابقات قهرمانی آسیا، تمرینات بازیکنان باید به سمت افزایش هماهنگی تیمی و کارهای تاکتیکی برود.

ملی پوشان دختر جوان کشورمان در اردوی شانزدهم سه مرحله تمرین و یک استراحت داشتند که تمرینات روزی دو نوبت صبح و عصر پیگیری می‌شد.

میانگین تمرینات وزنه‌ای آنان برای پا‌ها ۱۳۰ کیلوگرم است و برای دست‌ها نیز میانگین ۵۰ کیلوگرم ثبت شده است. به همین دلیل کادر فنی تیم والیبال جوانان دختر کشورمان تمرینات وزنه‌ای را کم کردند تا عضلات بازیکنان برای تمرینات سرعتی آماده شود.
«ملوک شریف‌زاده» سرمربی تیم والیبال جوانان دختر کشورمان از ۱۸ بازیکن برای حضور در این اردو دعوت کرده بود، اما سه نفر آنان برای اردوی هفدهم که در جزیره کیش برگزار خواهد شد، حذف می‌شوند. ۱۵ بازیکن باقی مانده تا اعزام به تایلند در تمرینات تیم ملی حضور خواهند داشت.

مشاور فنی تیم والیبال جوانان دختر کشورمان در پایان شانزدهمین مرحله آماده سازی این تیم با بیان اینکه بازیکنان به ۷۵درصد آمادگی مورد نظر کادر فنی دست یافته‌اند، گفت: بازیکنان از نظر قدرتی در شرایط مطلوب هستند و تمرینات برای مطلوب شدن شرایط سرعتی آنان ادامه خواهد داشت.

محمدصادق پشنگ افزود: بازی‌های تدارکاتی یکی از نیازهای اصلی بازیکنان تیم والیبال جوانان دختر در تمرینات است که چندین دیدار دوستانه با تیم‌های نوجوانان و ملی بانوان انجام شده و قبل از مسابقات قهرمانی آسیا نیز در چند دیدار دیگر به مصاف کشورهای شرق آسیا خواهیم رفت تا این نیاز تیم نیز برآورده شود.

وی در خصوص حریفان تیم والیبال جوانان دختر کشورمان در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا گفت: همانگونه که اطلاع دارید والیبال زنان آسیا نسبت به مرد‌ها در شرایط بهتری قرار دارند، بنابر این حریفان ایران را نیز نمی‌توان دست کم گرفت.

مشاور فنی تیم والیبال جوانان دختر کشورمان با بیان اینکه ایران با تایلند (میزبان)، نیوزلند، تاجیکستان و کویت در گروه اول مسابقات قهرمانی آسیا همگروه است، خاطر نشان کرد: کویت و تاجیکستان شناخت داریم و فکر نمی‌کنم در برابر ایران حرفی برای زدن داشته باشند.

وی تصریح کرد: از نیوزیلند‌شناختی زیادی نداریم اما در سطح ایران و شاید کمی هم ضعیف‌تر باشد، اما تیم والیبال جوانان تایلند یکی از حریفان اصلی کشورمان است که در آسیا هم مطرح و در ضمن از امتیاز میزبانی در این رقابت‌ها برخوردار است.

پشنگ در پایان تاکید کرد: حضور جوانان دختر ایران در مسابقات والیبال شرق آسیا که قبل از بازی‌های قهرمانی آسیا برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای کسب تجربه و شناخت تیم‌های آسیا است که بازیکنان و کادر فنی تیم از این فرصت بهترین استفاده را خواهند برد.

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر آسیا از یازدهم تا نوزدهم مهرماه با حضور ۱۷ کشور در شهر «ناخون پاتوم» تایلند برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز